Skocz do zawartości

[Koła] Zakup kół 26 do 200zł przywrócenie świetności scott-owi


misiek2709

Rekomendowane odpowiedzi

Witam panowie,

jakieś 6 lat temu kupiłem (już w tedy) używany rower Scott Tampico.

Osprzęt roweru:

przerzutka przód: Alivio

przerzutka tył: Deore

piasty: Shimano (raczej nic specjalnego)

 

Przez te 6 lat nie używałem go jakoś bardzo intensywnie, a wręcz sporadycznie. Został w domu, ja wyjechałem na studia i jeździłem nim czasem jak wróciłem do domu, ale oprócz mnie korzystały z niego jeszcze 2-3 osoby (również sporadycznie). Teraz rower jest ze mną, ale przez te kilka lat braku dobrej opieki troszkę ubyło mu świetności. Chciałem oddać go do serwisu na "wiosenne" odświeżenie, ale dowiedziałem się (to co już podejrzewałem), że na razie nie warto tego robić, a najpierw trzeba w nim trochę rzeczy powymieniać.

Nie jest to jakiś szałowy rower (wiem), dlatego pytanie, czy warto w niego inwestować jeszcze pieniądze, czy pozostawić na tym co jest i dobić. Rower nie jest nie wiadomo ile wart więc nie chciałbym też podwajać jego wartości ;)

Więc tak wymagana jest wymiana kół. Ważę ok 110kg, jeżdżę raczej po mieście (niestety kraków - chodniki, krawężniki, itp), jeżdżę dość agresywnie (zazwyczaj na najwyższych przerzutkach i raczej nie zwalniam strasznie przed wymienionymi wyżej krawężnikami. Na koła chciałbym wydać do 200zł (za oba). Czytałem na forum parę artykułów, ale większość tego typu tematów, piszą osoby o bardziej wyczynowej jeździe niż ja. Co powiecie na takie propozycje?:

http://allegro.pl/kola-26-stozek-stars-shimano-t3000-8-9-10s-cz-i6755633524.html

http://allegro.pl/kolo-tyl-26-stozek-novatec-802sb-na-kasete-8-9-10s-i6321473476.html (tu trochę wyżej z ceną, ale w tedy co do przodu)

http://allegro.pl/kola-26-viper-nity-shimano-rm70-kaseta-7-8-9-i6570807446.html

http://allegro.pl/kola-26-stozek-rigida-sphinx-shimano-na-kasete-7-i5173479307.html

http://allegro.pl/kola-26-taurus-shimano-tarcze-biale-7-8-9-i5883876308.html#thumb/2

http://allegro.pl/kola-26-taurus-shimano-centerlock-kaseta-7-i6842867260.html

 

Po za tym potrzebna też wymiana kasety i łańcucha. Na ten temat można już było przeczytać na forum coś w normalnych cenach i tak, myślę o kasecie:

http://allegro.pl/shimano-kaseta-alivio-cs-hg51-11-32t-8rz-cr-i6043309613.html

i łańcuchu:

http://allegro.pl/kmc-lancuch-x8-93-8-rzedow-114-spinka-i6317077378.html

http://allegro.pl/kmc-lancuch-x8-99-plus-spinka-6-7-8s-bikestacja-i6645572113.html (tu nie wiem czy już nie przesada)

 

I na koniec pedała, tu to chyba tylko kolorystyka ma znaczenie ;), co powiecie o takich:

http://allegro.pl/mocne-pedaly-alu-stal-deone-pd-de006-merida-s-i5978502858.html

http://allegro.pl/pedaly-wellgo-m21-platformowe-lekkie-aluminiowe-i6751244357.html

http://allegro.pl/hit-cenowy-pedaly-author-apd-315-wytrzymale-zg-i6752326675.html

 

Chętnie przeczytam wasze opinie, czy opłaca się go remontować, czy opłaca się to w takim budżecie, czy lepiej dodać więcej do tego remontu, czy może celować już w "dzisiejszy" sprzęt. Chętnie również poczytam wasze propozycje.

 

Jeżdżę raczej rekreacyjnie, 50-70km tygodniowo max. Chciałbym, aby po tym remoncie wytrzymał jeszcze jakiś czas (już pod moją opieką) i za kilka lat kupić już coś świeżego.

 

Z góry dzięki za chęci, odpowiedzi i podpowiedzi.


Więcej o osprzęcie roweru:

przerzutka przód: Alivio

przerzutka tył: Deore

piasty: Shimano (raczej nic specjalnego)

hamulce: v-brake

klamkomanetki: shimano 8speed

kaseta: 8 rzędów (nie wiem co to dokładnie)

suport: Shimano BB-UN26

korby: shimano acera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam sobie musisz odpowiedzieć na to pytanie - czy inwestować i jeździć, czy dobić, sprzedać za "kilka" złotych i kupić coś nowego.

Dwa ostanie linki kół Taurus są tylko i wyłącznie pod hamulce tarczowe.

Piasta w kole Rigida Sphinx jest pod 7 rz a manetkę masz jak piszesz 8speed.

Możesz wybrać koła z Twojego pierwszego linku lub z drugiego (komplet z przednim)-> http://allegro.pl/kola-26-stozek-novatec-751-802sb-na-kasete-8-9-10s-i6768758672.html

Oprócz lepszych piast (przód na dwóch łożyskach maszynowych, tył na dwóch łożyskach maszynowych w piaście i kulkowych w bębenku)  większej różnicy w wytrzymałości kół nie będzie.

Możesz tez dołożyć do polecanych, chwalonych na forum Rodi Scorpion na piastach Novatec (takich samych jak w moim linku wyżej) http://allegro.pl/wzmocnione-kola-26-rodi-scorpion-novatec-8-9-10rz-i6687559074.html

Lub Rodi Airline Plus także na tych samych piastach http://allegro.pl/kola-26-maszynowe-rodi-air-kapslowane-novatec-2-k-i6875942818.html

Dodam jeszcze jedną ofertę kompletu kół: przód https://torpedo24.pl/kolo-26-przod-obrecz-dragon-oczkowana-p-rm70-cza-p-5522.html

                                                                      tył https://torpedo24.pl/kolo-26-tyl-fht-3000-dragon-oczkowana-czarna-8-p-4812.html

Łańcuch w tym samym sklepie                           https://torpedo24.pl/lancuch-kmc-x8-93-116-ogniw-sreb-sza-spinka-cl573r-p-4409.html   

Kaseta - jeździsz raczej po mieście, więc stopniowanie  11-30 powinno wystarczyć ( nie napisałeś jakie masz stopniowanie w korbie) http://allegro.pl/kaseta-shimano-acera-cs-hg41-11-30t-8-rzedow-tanio-i6825315037.html  

Pedały z tych co podałeś Wellgo.

Wszystkie wymienione koła pod Twoją wagę i styl jazdy będą i tak niewystarczające, w najlepszym wypadku  co jakiś czas centrowanie, w najgorszym wymiana szprych i obręczy.  

 

                                                       

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że zainwestowanie w niego 500-600zł ma jeszcze sens, zawsze to 600zł, a nie 3600 na rozsądny nowy sprzęt.

Jak wielka może być różnica między tymi kołami? Myślę nad tymi droższymi, ale czy to nie jest tak, że czym droższe, tym bardziej trzeba dbać?

Dodałeś  jeszcze od siebie koła, choć ich już nie skomentowałeś, zaś tu piasty są shimano, a o tym czytałem, że rozsądne zaczynają się od deora, a to nie ta półka cenowa ;) Można coś więcej o nich?

(Głupie pytanie) Które byście wy bardziej preferowali? To 100zł doda trwałości i komfortu?

 

O CS-HG41 czytałem że kiepsko ze ścieralnością i że znika w oczach, nie lepiej klasę wyżej:

http://allegro.pl/shimano-kaseta-alivio-cs-hg51-11-30t-8rz-cr-i6043309464.html?fromVariant=6043309613

też na stopniowaniu 11-30.

Moja korba ma 42-32-22, i jak liczyłem, to zauważyłem, że wygląda gorzej niż myślałem i też trzeba ją będzie wymienić.

Jaką korbę polecicie? Coś z Acera? czy lepiej coś z alivio?

http://allegro.pl/korba-shimano-acera-fc-m361-42x32x22-sruby-i6736045721.html

http://allegro.pl/shimano-korba-fc-tx801-170mm-42x32x22t-oslona-i6318986938.html

http://allegro.pl/shimano-korba-acera-fc-m361-42x32x22t-175mm-cr-i6848157765.html

http://allegro.pl/shimano-korba-7-8rz-fc-m361-42-32-22-175mm-xtrabik-i6761368369.html

Mogę uderzyć w coś większego? Tzn 48...?

http://allegro.pl/korba-shimano-acera-fc-m371-48-36-26-cross-9-rzedo-i6780879787.html

http://allegro.pl/shimano-alivio-fc-t4010-korba-175mm-48x36x26-3x9rz-i6528454736.html

 

Tak z ciekawości przy "brutalnej" jeździe rekreacyjnej, ale przy dbaniu o rower, ile takie koła mogą wytrzymać?

 

 

Jeszcze takie pytanie z innej beczki.

Dziewczyna kupiła ostatnio Hexagon R8, są tam korby SR SUNTOUR XCM 44/32/22T i jest co najmniej lichej jakości. Myślicie że kupienie nowych i wymiana samych ramion pomoże/wystarczy, czy to raczej wiele nie zmieni?

Ewentualnie czy kupienie korby dla mnie, i wymiana, tarcze bym sobie zostawił i zamontował stare ramiona, a do jej roweru zamontował nowe z kupionej korby, czy jednak taka zabawa nie ma sensu i wręcz nie zadziała? (ona ma nowy rower, więc niech ma nowe ramiona).

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...