Skocz do zawartości

[Tour De France 2017] Wątek ogólny o wyścigu


Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Kłaniam,

 

Generalnie TdF mnie cznia. Choć  nie powiem, jak zobaczyłem Bodnara i Kwiatkowskiego na pudle to jakoś tak dumanarodowa mi nieco urosła.

 

Jednakowoż takie komenty:

 

 

 

Nie jestem fanem tak mocnej ekipy jak Sky bo to nie piłka nożna by było aż tak wielu dobrych kolarzy by obdzielić inne ekipy.

 

 

bawią mnie zacnie :D

 

Że niby co? Maja zapłacić ludziom i wysłać ich do innych ekip, żeby ściganie było bardziej wyrównane? Kto innym broni zainwestować wiecej i podkupić dobrych zawodników? To jest rynek pracy. Kolarz - pracownik - bedzie pracował - jeździł - dla tego pracodawcy - zespołu  - który więcej mu zapłaci i zapewni lepsze warunki do treningu, ścigania, odpoczynku itp...

 

Sport zawodowy to przemysł. Przemysł rządzi się swoimi, przemysłowymi prawami. Jeśli ktoś uważa, że zmieni sie to bo ponieważ zatrzęsło go ze Świętegooburzenia to chyba jeszcze nie obudził się ze snu :)

 

No chyba, że tak poprostu  narzekamy sobie, to wtedy pryszbardzo. Wolność słowa i tesprawy...

 

Szacunek...

I.

 

PS

 

Się inwestuje, się ma wyniki :)

 

 

 

Tour de France team budgets (estimated)
Team Sky – €35m
Katusha – €32m
BMC – €28m
Tinkoff – €25m
Astana – €20m
Etixx-Quick Step – €18m
Movistar – €15m
Lotto-Soudal – €14m
LottoNL-Jumbo – €14m
Dimension Data – €13.5m
Orica-BikeExchange – €13m
Giant-Alpecin – €12.5m
Trek-Segafredo – €12m
Ag2r La Mondiale – €12m
Cofidis – €11m
IAM Cycling – €10.5m
FDJ – €10m
Cannondale – €10m
Lampre-Merida – €7m
Direct Energie – €6m
Bora-Argon 18 – €4.5m
Fortuneo-Vital Concept – €3.5m

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to owy przemysł jest od dzisiaj?? Zacytowałeś moje zdanie w którym masz napisane czemu prawdopodobnie jedna ekipa jest tak mocna a inne nie. Warto zerknąć na listę płac jak jest przepaść miedzy Sky a resztą. Może by zapłacili przy dobrych wiatrach ale nie ma komu. Generalnie śmieszy mnie takie podejście gdzie Sky na Tdf ma za zdanie za wszelką cenę go wygrać i to od wielu lat robi skutecznie. Reszta to nie idioci więc jakieś przyczyny muszą być. Jak uważasz @Ivan, że to takie proste to udaj się do pozostałych ekip i przedstaw swoje założenia taktyczne. Powinni Cię z chęcią wysłuchać. Fajnie, że tak cynicznie podchodzisz do sportu. Dlatego jest co jest. Jak widzisz Landa ma dość bo ma większe ambicje więc nie koniecznie liczy się kasa. Moje komenty Cię bawią a ja będę grzeczny i nie nazwę Cię odpowiednio skoro TdF masz gdzieś ale w eksperta się bawisz. Sytuacja wszędzie gdzie występuje za duża koncentracja funduszy by osiągać cele jest niezdrowa z założenia. W biznesie nazywa się to monopolem. Nawet w przeżartej do szpiku kości piłce są pewne hamulce bo inaczej Katar był by może Mistrzem Świata a w lidze Angielskiej 99% zespołów składało by się za zaciągu zagranicznego. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Hmmm... Skoro moje, niefachowe, acz oparte na prostych obserwacjach i wyciaganiu wniosków podejście nazywasz cynicznym, to Twoje jest naiwnie idealistyczne...

 

Ekspertem nie jestem, ale raczej oczywiste zdaje mi się, że SKY ma pieniądze, ma organizację, ma taktykę, ma kolarzy i utylizuje to w najlepszy możliwy sposób.

 

Skoro dwie, najbliższe budżetowo grupy nie dorastają SKY do pięt osiągnięciami to coś musi być na rzeczy. Piniadz to jedna sprawa, jego odpowiednie zainwestowanie i spożytkowanie zupełnie inna. I jak widać nie każdemu to-to wychodzi.

 

I tak pozamiatane do nastepnego roku  :icon_cool:

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym wierzyć w to, co teraz napiszę ale może kolarstwo przestaje być wyścigiem sterydziarzy, a staje się czystym sportem, gdzie siłą jest drużyna, a nie koks pozwalający na spektakularne ucieczki?

Jeśli miałbym taką pewność to przyznałbym, że był to fascynujący wyścig i wolę takie zawody niż jednorazowe ucieczki o których po latach dowiaduję się, że były na dopalaczach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...
Słowacki kolarz, trzykrotny mistrz świata Peter Sagan i jego grupa Bora-Hansgrohe doszły do porozumienia z Międzynarodową Unią Kolarską (UCI). Chodzi o wykluczenie Sagana z tegorocznego Tour de France i incydent na finiszu 4. etapu.
 
[...] Zespół Bora-Hansgrohe od razu odwołał się do Trybunału Arbitrażowego ds. Sportu w Lozannie (CAS). Chodziło o to, by do wyjaśnienia sprawy pozwolono Saganowi warunkowo nadal uczestniczyć w wyścigu. Na to CAS się nie zgodził i wyznaczył datę rozprawy właśnie na dziś.
 
Teraz dowiedzieliśmy się, że do spotkania na sali rozpraw nie dojdzie. Do CAS trafiły w międzyczasie dodatkowe materiały wideo, które w dniu zdarzenia, kiedy komisja sędziowska podejmowała decyzję o wyrzucenia Sagana z wyścigu, nie były dostępne. Strony postępowania, a więc Bora-Hansgrohe i UCI doszły po analizie tych materiałów do porozumienia. Zderzenie Sagana z Cavendishem było niefortunnym incydentem wyścigowym. Jednocześnie stwierdzono, że sędziowie podejmujący w lipcu decyzję dotyczącą Sagana działali w oparciu o najlepsze dostępne wówczas materiały. W takiej sytuacji można było wycofać się z postępowania sądowego.
 
Są też wnioski na przyszłość. Od nowego sezonu podczas najważniejszych wyścigów komisję sędziowską mają dodatkowo wspierać specjaliści od analizy wideo.

 

http://www.rmf24.pl/sport/news-sagan-porozumial-sie-z-miedzynarodowa-unia-kolarska-nie-bedz,nId,2473750

 
Sprawdziłem i już 5.07.2017 tuż po północy na forum były zbliżenia i analizy klatka po klatce (ten i następne posty): https://www.forumrowerowe.org/topic/219570-tour-de-france-2017-watek-ogolny-o-wyscigu/page-2?do=findComment&comment=1996899, a dopiero o 12 pojawił się wpis o odrzuceniu protestu Bory. Żałosne zachowanie UCI i CAS. Przynajmniej oczyścili dobre imię Sagana.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, co było wtedy dostępne, może i nie wszystkich przekonywało, ale było moim zdaniem wystarczające do tego, żeby dopuścić Sagana do startu w następnym etapie wyścigu. Pozostaje pytanie, czy oni chociaż oglądali to, co my. Skoro wystarczyło poszukać na youtubie, to zakładam, że pracownicy Bory to zrobili, a sędziowie powinni się z tymi materiałami zapoznać.

 

Mogli go przecież zdyskwalifikować później, jeśli dokładna analiza nagrań wykazałaby, że jednak Sagan jest winny. Dopóki były co do tego wątpliwości powinien jechać dalej. Na dodatek Demare nie poniósł żadnych konsekwencji, mimo że w tym samym sprincie jechał bardziej agresywnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...