Skocz do zawartości

[odnośnie przełożenia] Kross Noru


Radek_89

Rekomendowane odpowiedzi

witam.
Planuję kupić do pracy rowerek KROSS NORU.
Na co dzień jeżdżę wysłużonym LAZARO INTEGRALEM na shimano altus. Jeżdżę nim głównie do pracy (25 km w jedną stronę) codziennie.
Moje średnie tempo waha się w przedziale 25-30 km/h, jadąc prostą nie schodzę poniżej 30 km, chyba że napotkam światła, korki.
Mam na przedniej przerzutce ustawioną największą korbę, a na tylnym wolnobiegu drugą od końca (jest ich 8), ale nie jestem w stanie powiedzieć ile ma zębów.
jest cięzko przy ruszaniu na światłach, ale kiedy się rozpędze, to te 30-35 można utrzymać przy niewielkiej kadencji. Pedałuję średnim tempem i nie męcze się tak bardzo.
Czasem lubię też pojechać szybciej. 
Ostatnio zainteresował mnie single speed KROSSA, jest na allegro za 1300 zł modelowy rocznik z 2016r o specyfikacji:
 

Rama Aluminium Lite Widelec Alu 28" Tylny amortyzator - Ilość biegów 1 Przerzutka przód - Przerzutka tył - Hamulec przód Shimano BR-R353 V-brake Hamulec tył Shimano BR-R353 V-brake Dźwignie hamulca Shimano BR-M355 (hydrauliczny, tarcze 160mm) Korby SR Suntour SCSPS44 44T Łańcuch YBN S50 Kaseta / Wolnobieg Shimano SF-MX30 17T Piasta przód Joy Tech A165DSE Piasta tył Joy Tech A166DSE Opony Schwalbe Spicer 28"x1,5" Obręcze Kross (Aluminium, podwójna ścianka) Kierownica Kross Urban Components (Aluminium, prosta, 620mm, 31,8mm) Wspornik kierownicy Kross Urban Components Urban (Aluminium, ahead, 31,8mm) Wspornik siodła Kross Urban Components Urban (Aluminium, 27,2mm) Stery Feimin H835B Siodło Kross VL-1356 Chwyty Kross Pedały VP-613 Waga

12.2

 

podoba mi się z uwagi na prostotę, brak przerzutek i wygląd.
chciałbym się dowiedzieć, czy ktoś na forum wie, jakby taki rower sprawował się w moich dojazdach do pracy, nie mam możliwości przetestowania go.
Z przodu na zebatce są 44 zęby, na wolnobiegu z kolei 17.

czy ktoś z Was forumowicze mógłby mi powiedzieć o takim przełożeniu coś więcej?
Czy pozwoli mi ono utrzymac moją prędkość, czy jest to raczej jazda rekreacyjna, taka bardziej 15-20 km ścieżkami rowerowymi?
Pewnie różnica byłaby spora jesli chodzi o mojego lazaro.
Czy da się w takim singlu zmienić zebatkę, np zamiast 17 zębów dać mniej?

Bardziej nastawiam się na szybszą jazdę takim rowerem, druga sprawa to niska cena.
Szukałem też rowerów tylko z tylną przerzutką, bo wielką wygodą jest dla mnie napęd 1x8, 1x9, ale jedyne co znalazłem w przystępnej cenie to Kellys Physio 10, jeden to wersja single speed, a drugi z tylną przerzutką, z tego co pamiętam 8 rzędową. Niestety cenowo jest dla mnie niedostępny, bo kosztuje w granicach 1900-2300. Mogę tylko powiedzieć że miałem możliwość przejechania się tym kellysem i na ostatnim biegu jest naprawdę dobrze. Można nim jechać w miarę szybko. 

bardzo serdecznie pozdrawiam i prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Z przodu na zebatce są 44 zęby, na wolnobiegu z kolei 17.

 

44x17, to stosunkowo miękkie przełożenie. circa 2.58.

 

W swoim ostrzaku ujeżdzanym w raczej bardziej wyboistym Tripolis mam 49x17 czy 18, czyli w granicach 2.75-2.88. Pozwala to spokojnie pedałować z predkoscią 25-30kmh bez ukręcania sobie panewek biodrowych po płaskim.

 

Na podjazdach rzędu 10% - Witomino, niektóre odcinki Kamiennej Góry, podjazd pod Karwiny - bywa cieżkawo ale porostu stajesz na pedały i ciśniesz.

 

Singiel czy ostre to zawsze kompromis. Pomiędzy zbyt twardymi biegami na podjazdach i zbyt miękkimi na prostych.

 

Wyglada prosto, czysto i atrakcyjnie ale to jest świadomy wybór dla świadomego jego mocnych i słabych stron użyszkodnika...

 

Najlepiej kupić rower i pojeździć. Jak będzie za miękko to dasz wiekszą zębatkę na korbie, jak będzie za twardo to dasz mniejszą. Wyjdzie taniej niż wymiana wolnobiegów...

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jednej strony singiel to super sprawa, z drugiej - nie jest to wybór dobry dla każdego. 

 

Czy w Twoim integralu, poza napędem przeszkadza Ci coś jeszcze? Jeżeli nie, to ja bym na Twoim miejscu zmienił napęd na 1x9. Jeżeli lubisz jeździć szybko i siłowo (czyli z niską kadencją) to do przodu wrzucasz jakiś większy blacik w okolicach 40 zębów, najlepiej narrow-wide a do tyłu szosową kasetę i będziesz zadowolony :)  Nie wiem tylko, czy Twój rower ma koło pod kasetę czy może wolnobieg, nie wiem również czy czujesz się na siłach samodzielnie przerobić napęd tak, żeby wszystko ze sobą grało, ale jakby co  - pomożemy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej dzień dobry, cześć! :)
 

co do mojego roweru, to jest on już wyeksploatowany dosyć, pomimo że sam go serwisuję, widać na nim już ząb czasu, rysy, wgniecenia, przetarcia itp.
dlatego też myślałem o kupnie nowego roweru, dysponuję budżetem 2000-2500 i siedzę od miesiąca w internecie przeglądając różne aukcje, sklepy rowerowe, ale albo wychodzi że mam za mało pieniędzy, albo nie jest to coś, co mi odpowiada.
wczesniej planowałem modernizację mojego lazaro, ale niestety na tylnej piaście jest mocowanie pod wolnobieg. zmieniałem go tylko co sezon, czasem co dwa z uwagi że to dosyć tania rzecz, raptem 35 zł, wkład suportu też dosyć tani w tych granicach i tak jeżdżę, przy okazji dbając o hamulce i wszelkie elementy wymagające smarowania.
co do kasety i korby myślałem, że będą występować zbytnie przekosy łańcucha. nie znam się zbytnio na osprzęcie i choć mimo że czytam coś o tym to nie wiem czy bym potrafił złożyć napęd 1x9 (Lazaro odpada z uwagi na wolnobieg, co za tym idzie wymiana piasty, choć lepiej od razu koło całe zmienić pewnie taniej by wyszło).

lubię jeździć szybko, siłowo, chciałbym głównie do tego rower z naciskiem na to i wymarzył mi się taki z napędem 1x9, z uwagi na prostotę i odchodzi już przerzutka jedna, nie trzeba regulować i lepiej się rama prezentuje.
przeglądam różne sklepy i bardzo mało jak na razie udało mi się znaleźć takich rowerów. jak jakieś są, to zwykle przekraczają mój budżet (chyba większość z nich jest na hollowtechu, z przodu jeden blat, a z tyłu jakiś sram 11 rzedowy, czy Shimano XT 10), cena też wysoka.

mój wymarzony rower najlepiej gdyby mógł mieć oponki z bieznikiem 30, napęd 1x9, 1x10, korba żeby nie była mocowana na kwadrat, tylko jak już kupić rower na lata, top przynajmniej żeby była na octalinku w zwyż.
serdeczne dzięki za chęć udzielenia mi pomocy, jestem bardzo wdzięczny.

udało mi się dozbierać trochę pieniędzy i zastanawiam się nad tym Kellysem Physio 10. Cenowo się mieszczę, jest po 1800-1900, do tego jest bez przedniej przerzutki, ma napęd 1x9, lecz niestety ma mocowanie na kwadrat i cięzko znaleźć go na ramie 21" dla mnie, tak na 1,86 wzrostu szukam czegoś i myślę że rama 21 byłaby odpowiednia.
czy w granicach 1800-2700 znajdzie się coś dla mnie? Tyle max mogę przeznaczyć.

pozdrawiam serdecznie i dziękuję za poświęcony czas :)
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...