Skocz do zawartości

[fitness/miejski] - projekt roweru


mkuthan

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

Przyszedł czas wymienić ~15 letniego mieszczucha na alu ramie (cross giant), stalowym widelcu, v-brake, altus/alivio 3x8 na coś nowego. Szukam dobrych rad i inspiracji. Roweru używam do dojazdów do pracy (2x15km), treningów (także interwały, podjazdy, itp), jeżdżę w okresie marzec - grudzień, 90% "miejska dżungla", 10% szutry i las. Na szosę mam szosę, a do lasu hardtaila. Mój mieszczuch nie ma łatwo, robię przy nim coś dopiero jak niedomaga.

 

Wymyśliłem coś takiego:

 

Frameset: przyzwoita stal, lub alu z karbonowym widelcem, możliwość montażu pełnych błotników i bagażnika. Ciemny kolor, suport BSA, może być taper ale nie musi.

 

Alu znalazłem coś takiego https://www.bike-discount.de/en/buy/cube-hyde-frame-black-spicy-orange-635818.

Stal coś takiego: http://www.planetx.co.uk/i/q/FRPXKBD2/planet-x-kaffenback-2-frameset.

 

Chętnie przyjmę ciekawe propozycje (górna rura 580-600mm).

 

Prosta kierownica, wiem na pewno że nie chcę baranka na miasto.

 

Napęd: 1 x 10 (poziom tiagry) - powinno starczyć i zakresu i stopniowania, idealna była by piasta wielobiegowa, ale Alfine może nie wytrzymać trudów "treningowych" a drogiego rolka do roweru który zostawiam w przypadkowych miejscach nie założę. 

 

Hamulce: na 100% tarczówki, to jeden z powodów zmiany (obecny frameset tylko pod v-ki), prawdopodobnie mechaniki, ale dopuszczam hydrauliki.

 

Żeby zacząć potrzebuję sensownego frameset-u i tu liczę na Waszą pomoc. No chyba że przeoczyłem jakiegoś gotowca, który spełni moje oczekiwania, ale ze składania samodzielnego frajda większa.

 

Edytowane przez mkuthan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie opony? Bliżej szosówki czy MTB? Bo różne są szkoły budowy mieszczucha. A Kaff miejsca ma mało.

 

Co do reszty - idź w stal. Mechaniki jak jeździsz cały rok ale jak od marca do grudnia to jakieś hydrauliki. Napęd - myślę że 1*10 to ideał. Ewentualnie jak górek mniej i noga podaje to trzybiegowy Sturmey Archer, bardzo wdzięczna piasta aczkolwiek trochę ją słychać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź.

 

Teraz jeżdżę na 30c, ale bliżej jesieni zakładam drugi komplet kół na 38c, na którym czuje się pewniej jak robi się większy syf da drodze.

 

Czyli nadal szukam stalowego framesetu ...

 

Co do tarcz, w zimę też jeżdżę tyle że dużo mniej i raczej unikam jazdy w brei.

 

3 przełożenia odpadają, nie zrobię na tym treningu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w takim razie 1x10, tyle że oponka 38C z pełnym błotnikiem sprawia że sporo tańszych framesetów odpada. Ja zapolowałbym albo na Cotica Roadrat/Escapade albo Genesis Day One, to chyba jedne z tańszych stalówek jakie pomieszczą szersze laczki. Albo polska nowość - Octane One Kode, naprawdę ciekawy pomysł. 

 

Co do piast wielobiegowych powiem tak - albo trójka albo nic. Alfine faktycznie nie lubi kopania w pedały i jest ciężka, Archer 3sp jest lekki ale zakres faktycznie ograniczony, Rolka - droga i ciężka.

 

Także zostaje Ci relatywnie 1xX czyli właśnie 1x10. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Trochę to trwało ale w końcu mam nową miejską kozę :) To była raczej spontaniczna decyzja, znalezienie oferty, rezerwacja i za kilka dni odbiór. 

Jamis Coda Elite 19'' na rurkach Cro-Mo Reynolds 520, widelec karbon z aluminiową sterówką. Muszę przyznać że komfort jazdy na stalowej ramie jest godny podziwu, trochę cierpi na tym sztywność przy mocniejszym depnięciu ale na miasto jest idealnie. Wykonanie ramy bardzo eleganckie, tylko składacze w fabryce zapomnieli zupełnie o posmarowaniu sterów. 

Koła Alex TD-26 na piastach M475, wyglądają na niezniszczalne,  tylna piasta wymagała poprawek bo była za mocno skręcona.

Opony 32C Vittoria Randonneur (sprawdziłem że wejdzie 35C i to mi starczy)

Osprzęt 3x9 alivio (właśnie jedzie do mnie zębatka narrow-wide i zrobi się 1x9)

Hamulce hydrauliczne Tektro, strasznie marne ale liczę że się trochę dotrą.

Główna zmiana w stosunku do oryginału to mocno obniżony kokpit, mostek 120mm zamiast 105mm, kierownica 530mm zamiast 580mm. Jak skończę przeróbki napędu to wrzucę zdjęcia.

Za 1900PLN to był dobry deal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...