Skocz do zawartości

[Koła] Jaki nowy zestaw mtb 29 do około 2000zł.


NajmeR

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio mam duże problemy z zestawem kół w jaki został wyposażony mój Superior XP797 z 2016 roku.

Są to koła na obręczach Stan's ZTR Rapid z 28 szprychami Sapim Laser/Race i jakimiś oemowymi piastami Superiora pod nazwą One Race, które wyglądają na jakieś Formuly. Obie są na sztywne osie, przednia 15mm/100mm, tylna 12mm/142mm.

Kółka już na początku użytkowania musiały przejść docentrowanie. Potem były centrowane jeszcze po dwa razy, czasami z dłuższego użytkowania, czasami po jakimś poważnym błędzie technicznym w terenie, albo wywrotce. Ostatnio musiałem wymienić łożyska w przedniej piaście, wiedziałem że czeka mnie jeszcze tylna, ale jeszcze nie ma luzów, toczy się tylko z jakimiś większymi oporami. Z tylnym kołem miałem ciągłe problemy z luzującymi się kapslami końcowymi, które były nakręcone na oś wewnętrzną piasty, dokręcałem je na tyle mocno żeby nie było żadnego wpływu na toczenie się kół.

Tym razem w tylnej piaście złamała się ta wewnętrzna ośka, po zdjęciu koła, kaseta odpadła, nawet nie wiem ile czasu to mogło trwać, po przez ostanie dwa tygodnie nie zdejmowałem koła.

Te kółka jeszcze naprawie, wymienię piastę tylną na jakiegoś novateca. Ale koniecznie potrzebuje jakiegoś nowego zestawu. 

 

Potrzebuje kółek z przedziału cenowego od 1800 zł do 2500 zł. Do hardtaila, tylko i wyłącznie do terenu, na ciężkie trasy maratonów cross-country w górach przede wszystkim. Dodam że ważę sporo, to jest na wczesną wiosnę nawet 95kg, w czasie sezonu schodzę do 85kg. Do tego wolałbym coś sztywniejszego niż te obecne rapidy, przy mocnych zakrętach czułem że rama trzyma się sztywno, za to koła troszeczkę za bardzo się wyginały. Nie jestem za kołami ultra lekkimi, jestem raczej za bardziej odpornymi, które pożyją kilka sezonów.

W lokalnym sklepie jest obecnie kilka dobrych promocji, 

mavic crossmax elite 29 za 2000zł

DT Swiss M 1700 Spline za 2100zł

American Classic MTB 29

W sieci, w różnych sklepach i na Allegro królują zestawy z nowymi Crestami Stansa na różnych piastach, ale naprawdę nie wiem jak z ich wytrzymałością i sztywnością.

Są też różne zestawy na różnych obręczach od DT Swiss. Nie wiem co wybrać, nie wiem czy nie zamówić jakiś składanych kół np. z Daveo.

Co polecacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Po pierwsze odpuściłbym wszystkie koła systemowe ( Maviki np )

Koniecznie ! W Mavicach jak masz wymienić piastę to juz lepiej kupić całe koło ...

 

 

 

Ja bym wybrał piasty DT350 , obręcze EX471/XM481

Ja wybrałem:

http://fitwheels.eu/kola-dt-swiss-240s-spline-one-xm421-29-cx-ray-1610g-p-30.html

DT 240 Straightpull (proste szprychy, nie wygięte przy piaście - mocniejsze)

 

Dla Ciebie pewnie będą potrzebne mocniejsze obręcze choć i te nie są słabe ...  można sobie dobierać szprychy, obręcze, nyple a piasty wychodzą taniej niż kupowane oddzielnie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak budżet pozwoli, wrzucić do tyłu 240s zamiast 350

 

Mogę zapytać...  :)  Może Dawid coś też nabazgroli... :)

 

A dlaczego na tył proponujesz DT SWISS 240s.  Czym się różną piasty DT SWISS 350 od DT SWISS 240s, oprócz wagi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze odpuściłbym wszystkie koła systemowe ( Maviki np ) . Po drugie , składać na 32 szprychach (żadne 28 pod prawie 100 kg)

Ja bym wybrał piasty DT350 , obręcze EX471/XM481 , szprychy Dawid dobierze :) Jak budżet pozwoli, wrzucić do tyłu 240s zamiast 350

Też napisałem żeby brać 240 zamiast 350

 

@Myszator

 

Roznia się masa oponami toczenia łożysk i to że mają łożyska nierdzewnej stali, wiec są trwalsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

IMO dopłacać do 240 jest nieco bez sensu. Różnica wagowa bardzo mała, łożyska w jednych i drugich tak samo trwałe. Różnica w oporach niezauważalna.Dla przykładu- dwa zestawy kół, jeden na 240 ,drugi na 350. Te same opony, zbliżone ciśnienie, ten sam odcinek drogi w tym samym czasie- rower na 350 toczy się szybciej.

 

Myszator, jeszcze raz dodasz jakiegoś gifa i napiszesz 

 

 

nabazgroli...
w każdej możliwej odmianie tego słowa, to dostaniesz bana do następnych wyborów w Burkina Faso. 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

IMO dopłacać do 240 jest nieco bez sensu. Różnica wagowa bardzo mała, łożyska w jednych i drugich tak samo trwałe. Różnica w oporach niezauważalna.Dla przykładu- dwa zestawy kół, jeden na 240 ,drugi na 350. Te same opony, zbliżone ciśnienie, ten sam odcinek drogi w tym samym czasie- rower na 350 toczy się szybciej.

 

Dzięki Rafał za wyjaśnienie.  :)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co myślicie o takim zestawie, nadaje się? bo jest troszkę tańszy

Koła DT Swiss XM401 29" / Hope Pro 4 Evo 1740g

http://www.wojczal-bike.pl/index.php?route=product/product&path=62&product_id=463

 

Musze dodać że do tej ramy nie wejdzie opona 2,2 jeśli obręcz będzie mieć więcej niż 23mm wewnętrznej szerokości, obecnie na tych rapidach mający 21mm opona Vittoria Barzo 2,2 wchodzi na styk. A nie zejdę do opony poniżej 2,1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...