krossb3 Napisano 27 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2017 Witam, Od jakiegoś czasu mam problem z prawą korba i jej pracą. Podczas jazdy i nacisku na PRAWY pedałem słyszę pojedyncze strzelanie/trzaski. Siła nacisku nie na pedał nie ma tu znaczenia bo ten trzask raz wydobywa się przy lekkim nacisku a raz przy większym np. na podjazdach. Tego trzasku czy strzelania nie czuć fizycznie na pedale/stopie podczas jazdy tylko słychać sam dźwięk/trzask... O dziwo gdy podczas pedałowania rozpycham stopy na zewnątrz to trzaskanie ustępuję, gdy robię to samo do środka - strzela! Dodam, iż nie są wyczuwalne żadne luzy w przednim napędzie. Pedały, korba dokręcona, suport brak luzów, korba (jej zęby) wyglądają zdrowo, łańcuch nie jest jeszcze zmęczony - wszystko wydaje się być ok a jednak coś jest nie tak.... Czy ktoś z was przerabiał taki temat? dot. Kross B3 KORBA - XCM 44/32/22T Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
huskarl Napisano 27 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2017 Trzaskologia to najbardziej mistyczna dziedzina kolarstwa. Czy strzela przy pedałowaniu na stojąco? Jeśli tak to zdejmij korbę i jeśli możesz to wyjmij suport. Wszystko trzeba wyczyścić na błysk, każda powierzchnia musi być jak nowa. Wszystko skręć z odrobiną smaru na gwintach. Jeśli na stojąco nie słychać trzasków to najpewniej strzela siodełko albo sztyca a dźwięk niesie się po rurach. W tym przypadku wyciągnij sztycę, wyczyść dokładnie zacisk i szyjkę ramy. Siodełko odkręć i całe jarzmo wyszorować na błysk. Smarujesz smarem miedziowym i składasz do kupy. To mój ulubiony rodzaj trzasków. Zależnie od konstrukcji jarzma może to po jakimś czasie wrócić. Z doświadczenia wiem, że zalanie całości WD-40 w zasadzie pomaga na długo, a ponowna aplikacja zajmuje minutę i nie wymaga rozkręcania całości i ustawiania siodełka na nowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krossb3 Napisano 27 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2017 Sidło i sztycę wykluczymy już na samym początku... Niestety dźwięk ten jest również podczas jazdy na stojąco.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 27 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2017 Zdemontuj i wyczyść wszystko, miałem u siebie dokładnie ten sam problem. Co lepsze u mnie nie strzelało/ trzaskało tylko pukało, więc byłem pewny że umarł suport. Wyczyszczenie i złożenie rozwiązało problem i od kilkuset kilometrów mam spokój. Jak już zdejmiesz korbę, to połóż palce na łożysko i zacznij nim kręcić, będziesz czuł czy łożysko jest ok czy nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkadaemiaStolarstwa Napisano 27 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2017 Zamień na chwilę pedały stronami i zobacz czy nie będzie zmian. Poza tym nmało ciekawa korba na kwadrat z aluminium. Możliwe że się wyrobiła i jakiś syf wpadł na połaczenia i strzela. Rozebrac i wyczyścić nie zaszkodzi. Blaty dokręcone ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 27 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2017 Zamień na chwilę pedały stronami i zobacz czy nie będzie zmian. Dobre, powiedz jeszcze tylko jak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkadaemiaStolarstwa Napisano 27 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2017 Dobre, powiedz jeszcze tylko jak Klasycznie odkręcić obydwa i a nastepnie przykręcić po przeciwnych stronach niż były. Niezalecane, bo mogą/będą sie odkręcać, ale na krótki okres testowy wystarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 27 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2017 Zdajesz sobie sprawę że tam jest lewy i prawy gwint? To o czym piszesz skończy się zniszczeniem gwintu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkadaemiaStolarstwa Napisano 27 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2017 To o czym piszesz skończy się zniszczeniem gwintu Nie, nie skończy. Obróć sobie pedał z lewym gwintem o 180 stopni i na niego popatrz. Co uzyskałeś ? Prawy gwint wow! Jedyne co się zmienia to kierunek dokręcania/odkręcania. Przy dłuższej jeździe może skutkowac odkręcaniem się pedałów, ale na chwilę żeby sprawdzić źródło trzasków jest bezpieczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
huskarl Napisano 27 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2017 Obróć sobie pedał z lewym gwintem o 180 stopni i na niego popatrz. Co uzyskałeś ? Prawy gwint wow! To jakaś nowa teoria w mechanice. Jeszcze nigdy obracając nakrętkę nie udało mi się uzyskać lewego gwintu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 27 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2017 Ja dalej tematu nie drążę bo na mechanice od strony inżynierii się nie znam, ale dla mnie to brzmi jak totalne brednie. Zresztą co da obrócenie? Nadal na pedale będzie gwint prawy/ lewy, w korbie to samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
huskarl Napisano 27 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2017 Gdyby odwrócenie o 180 stopni zmieniało stronę gwintu to matematycy by byli niezadowoleni. Cała sterta książek z topologii by była na śmieci. To się chyba chiralność nazywa. Gdzieś na forum, chyba w temacie "kwiatki z serwisu" jest zdjęcie pedału wkręconego w złą stronę korby. Wracając, można z tego pomysłu wyciągnąć jedno: zmień pedały, ale na inne. Z drugiego roweru, pożyczone od kumpla lub kupić najtańsze z supermarketu, w tej kolejności. To chyba łatwiejsze niż wyciąganie suportu. Przy okazji wyczyść dokładnie gwint pedału i jego flanszę i skręć ze zmarem. Raz mi cykało przez zabrudzenia w tych miejscach a pedał siedział dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kolmark Napisano 27 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2017 Nie, nie skończy. Obróć sobie pedał z lewym gwintem o 180 stopni i na niego popatrz. Co uzyskałeś ? Prawy gwint wow! Jedyne co się zmienia to kierunek dokręcania/odkręcania. Przy dłuższej jeździe może skutkowac odkręcaniem się pedałów, ale na chwilę żeby sprawdzić źródło trzasków jest bezpieczne. No nie.... I jeszcze się chwalisz na forum? Rozumiem, że stalowy hełm też potrafisz wywrócić na lewą stronę? Lewy gwint będzie zawsze lewy, jakbyś na niego nie patrzył. Wkręcanie z jednej lub z drugiej strony niczego nie zmienia, zmienia się tylko kierunek wkręcania, gwint jest nadal tak samo skrętny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkadaemiaStolarstwa Napisano 27 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2017 MACIE RACJĘ ! przepraszam za wprowadzenie w błąd i narażenie na potencjalne straty w mieniu ! Weźmie ktoś zmoderuje i usunie te posty bo jeszcze ktoś to w życie wprowadzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.