Skocz do zawartości

[manetka][korba] Pytania dotyczące kompatybilności


thepanone

Rekomendowane odpowiedzi

Chcę kupić: korbę, kasetę, łańcuch, klamkomanetkę prawą.

 

kilka pytań:

 

 

KLAMKOMANETKA

 

Miałem DEORE ST-M510 9rz.

254.jpg

Złamała mi się manetka, klamkę hamulca zostawiłem (tj zostawiłem klamkomanetkę ze sprawną klamką i zamontowałem tymczasowo tanią manetkę obok klamkomanetki, oddzielnie). 

Pytanie:

1)czy kupując Manetka Shimano Deore XT SL-M8000 I-Spec B prawa 11 rzędowa 

1d02a4efc3aca45198c9201faea94105.jpg

pogodzi się ona ze starą klamką hamulca zamontowaną na kierownicy czy będę musiał kupować nową klamkę do tej nowej manetki? Jeśli będę musiał kupować to jaką? musi się jakoś wpasować w tę manetkę XT?

2) czy mając powyższą manetkę XT 11 rzędową mogę kupić kasetę 11 rzędową do piasty na której do tej portu zawsze używałem 9 rzędów? Czy 11 rz. kaseta się po prostu zmieści?

 

 

 

KORBA

 

Czy Mechanizm korbowy Shimano Deore 175mm FC-M615 który oznaczony jest parametrami:

- Szerokość mufy suportu: 73/68 mm

- ilość przełożeń: 2x10
- zęby: 38/26
- Hollowtech II
- ramiona mechanizmu: kute aluminium
- 2 koronki stalowe

- rozstaw śrub tarczy: 104/64mm

3)- będzie pasować do powyższej manetki XT?

4)- będzie pasować do ramy gdzie teraz jest TRUVATIV FIREX SL GXP 44/32/22 170mm (innych wymiarów nie znam)

5)- będzie odpowiednia dla 2m wzrostu? większych nie widzę (ale chyba 5 mm więcej specjalnie komfortu nie poprawi).

6)- lubię dokręcać korbą na bardzo wysokich prędkościach powyżej 70km/h. Czy da się kręcić na koronce 38? Czy to nie jest typowo górska korba?

7)- o co im chodzi gdy w opisie korby piszą Mechanizm korbowy specjalnie zestopniowany dla coraz bardziej popularnych rowerów MTB na kołach w standardzie 27,5" oraz 29 cali.

znaczy, że na kołach 26 nie pojeżdżę?

8) Czy srebrna korba gryzie się z czarnym rowerem? (na tle czarnych koronek wygląda nieźle)

2572e85999a27953b06afb1042af47c8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manetka potrzebuje klamki ze specjalnym zapięciem i-spec,ewentualnie adapter na kierownicę.Korba nie ma prawie nic do tylnej przerzutki.Będzie pasować.Do wzrostu odpowiednia.Ewentualnie mogły by byc dłuższe ramiona,ale to raczej w przypadku korby szosowej.Raczej nie dasz rady wykręcić 70 km/h.Współpracuje z kołami 26.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

)czy kupując Manetka Shimano Deore XT SL-M8000 I-Spec B prawa 11 rzędowa pogodzi się ona ze starą klamką hamulca zamontowaną na kierownicy czy będę musiał kupować nową klamkę do tej nowej manetki?
 

Nie pogodzi się , bo ta manetka jest na mocowanie I-spec B , klamkomanetki tego nie wspierają a i nie wszystkie hamulce hydrauliczne to mają :P Kup samą manetkę i osobno klamkę Avid-a FR5.

 

 

 

2) czy mając powyższą manetkę XT 11 rzędową mogę kupić kasetę 11 rzędową do piasty na której do tej portu zawsze używałem 9 rzędów? Czy 11 rz. kaseta się po prostu zmieści?

Nie zmieści się , jedynie 10 rzędów. Chyba , że masz podkładkę pod kasetą , w co wątpię.

 

 

 

Czy Mechanizm korbowy Shimano Deore 175mm FC-M615 który oznaczony jest parametrami: - Szerokość mufy suportu: 73/68 mm - ilość przełożeń: 2x10 - zęby: 38/26 - Hollowtech II - ramiona mechanizmu: kute aluminium - 2 koronki stalowe - rozstaw śrub tarczy: 104/64mm 3)- będzie pasować do powyższej manetki XT?

Jak wspomniałem nie pasuje do Ciebie ta manetka. Po za tym tylna nie ma znaczenia dla korby.

 

 

 

4)- będzie pasować do ramy gdzie teraz jest TRUVATIV FIREX SL GXP 44/32/22 170mm (innych wymiarów nie znam)

Będzie , tylko musisz kupić do niej jeszcze suport na HT II.

 

 

 

5)- będzie odpowiednia dla 2m wzrostu? większych nie widzę (ale chyba 5 mm więcej specjalnie komfortu nie poprawi).

Długość ramienia to jedynie przełożenie siły na korbę. Do wzrostu nie ma specjalnego znaczenia bo możesz to skorygować siodłem.

 

 

 

6)- lubię dokręcać korbą na bardzo wysokich prędkościach powyżej 70km/h. Czy da się kręcić na koronce 26?

Oblicz sobie to kalkulatorem. Znajdziesz je w internecie. Przy standardowej kasecie 11t i korbie z 26t na kadencji 120 dobijesz do 34 km/h :P Przełożenie 11/38 daje niecałe 50 km/h przy kadencji 120. Jak chcesz jeździć po 70 km/h i wyżej to korba szosowa z 54t , kaseta 11t i kadencja 120 dają 70.4 km/h

 

 

 

7)- o co im chodzi gdy w opisie korby piszą Mechanizm korbowy specjalnie zestopniowany dla coraz bardziej popularnych rowerów MTB na kołach w standardzie 27,5" oraz 29 cali.

Bo robi się moda na napędy 2x i 1x.

 

 

 

znaczy, że na kołach 26 nie pojeżdżę?

Pojeździsz normalnie :P

 

 

 

8) Czy srebrna korba gryzie się z czarnym rowerem? (na tle czarnych koronek wygląda nieźle)

Na to musisz sam sobie odpowiedzieć. Jeśli rower masz całkowicie czarny , bez żadnych srebrnych wstawek to będzie lipa jak dla mnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi

 

 

 

i nie wszystkie hamulce hydrauliczne to mają Kup samą manetkę i osobno klamkę Avid-a FR5.

nie mam hydraulicznych, ta klamka pasuje do V-brake?

 

 

Nie zmieści się , jedynie 10 rzędów.
 

Nie zmieści, ale czy to znaczy że będzie działać niepoprawnie z 10 lub 9 rz kasetą?

 

 

tylko musisz kupić do niej jeszcze suport na HT II.

jak to, to jest mechanizm korbowy bez suportu? 

 

 

Jeśli rower masz całkowicie czarny , bez żadnych srebrnych wstawek to będzie lipa jak dla mnie. 

Nie wiem czy wystarczającą wstawką jest srebrna tylna i przednia przerzutka, chyba tak. Z resztą chyba czarny ze srebrnym to dwa neutralne kolory. Mniejsza o to.

 

Czy dwie koronki bonusowe z 11 rzedów w porównaniu do 9 rzędów idą w duże czy małe koronki? (no chyba mniejszych niż najmniejsza w 9 rz Pan Bozia nie da rady zrobić, więc duże)

 

ehh coś te moje wybory (manetka i korba) generalnie chyba nie najszczęśliwsze. Do wspinaczek 5km/h bardziej się nadają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klamka Avid FR5 pasuje do v-brake.Manetka 11s nie obsłuży poprawnie kasety 9/10rz.Korba w zależności od opisu sprzedawanego towaru może mieć suport lub nie.

Bonusowe koronki w przypadku Shimano idą w duże jeśli chodzi o kasety mtb.

Napisz jaki masz rower i czego oczekujesz po jego modernizacji.Może wtedy coś konkretnie doradzimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

nie mam hydraulicznych, ta klamka pasuje do V-brake?

Tak

 

 

 

Nie zmieści, ale czy to znaczy że będzie działać niepoprawnie z 10 lub 9 rz kasetą?

Z 9 rzędową w ogóle nie zadziała. Z 10 powinno , bo oba są w dyna sys , ale ta manetka i tak do Ciebie nie pasuje i musisz znaleźć coś z obejmą , albo adapter do tej.

 

 

 

jak to, to jest mechanizm korbowy bez suportu? 

Nie wiem , zależy jaką aukcje znajdziesz. Niektórzy dają suport w komplecie , niektórzy nie.

 

 

 

Czy dwie koronki bonusowe z 11 rzedów w porównaniu do 9 rzędów idą w duże czy małe koronki? (no chyba mniejszych niż najmniejsza w 9 rz Pan Bozia nie da rady zrobić, więc duże)

Zależy jakie stopniowanie weźmiesz. Jeśli takie samo jak masz obecnie a zyskał byś dwa rzędy to masz lepiej rozłożone przełożenia , albo większą pierwszą koronkę kasety i ciut inaczej rozłożone przełożenia. 

 

 

 

ehh coś te moje wybory (manetka i korba) generalnie chyba nie najszczęśliwsze. Do wspinaczek 5km/h bardziej się nadają.

Jak chcesz jeździć szybko to duży blat z przodu i mały z tyłu. Na tył można zejść do 10t , ale kompletna grupa takiego osprzetu kosztuje 5,5 tysiąca i do tego musisz mieć inne koło , które chyba nie pasuje do większości ram z racji szerszego rozstawu.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz jaki masz rower i czego oczekujesz po jego modernizacji.Może wtedy coś konkretnie doradzimy.

 

Jeżdżę normalnie, z górki, pod górkę, po mieście i lubię poszaleć w terenie XC. Nie jestem zjazdowcem, po prostu denerwowało mnie czasami, gdy jadąc ponad 60 nie można dokręcić (ale to nie jest priorytet). Nie wiem co mam napisać. Nie ścigam się, nie jestem maniakiem lekkości, (chociaż doceniam komfort jazdy bez zbędnych kilogramów). Mój rower jest na poziomie Deore i tego szukam. 

 

Z tyłu mam 9 rzędów, przerzutkę XT, z przodu mam TRUVATIV FIREX SL GXP 44/32/22 170mm, V-brake, koła 26 (też całkowicie do wymiany za miesiąc). Co jeszcze napisać?

 

Teraz szukam:

- Korby (300-400 zł) (prawie nigdy nie używam najmniejszej koronki 22)

- manetki i klamki prawej (250-300) 

 

Dobrze bym w niedalekiej przyszłości mógł wymienić v-brake na tarczę. Będę też kupował oba koła za miesiąc jak bozia da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe. Mam w domu trzy rowery na napędzie 11sp i wszystko jakoś pasuje ( DT350 , Hope i E13 ) . Zresztą 99% piast ma opis 8/9/10/11.

Jedyny przypadek o którym słyszałem, to jakiś Novatec, tak zrobiony że największa koronka kasety opierała się o szprychy i nie szło tego przykręcić . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko pasuje,bo masz piaty kompatybilne z 11s.


A wracając do tematu.

Kupno kół pod tarcze i v-ki jednocześnie jest jak najbardziej możliwe.Pytanie tylko,czy masz mocowanie w ramie i amortyzatorze które to umożliwi.Druga sprawa to korba.jeśli do tej pory czasem brakowało Ci prędkości,to nie ma sensu schodzić poniżej 44T.Może lepiej dać korbę przełajową 46/34 i do tego kasetę ze stopniowaniem umożliwiającą uzyskanie miękkich biegów.Tylko pytanie czy blat nie będzie ocierał o tylne widełki.Jakie stopniowanie kasety masz obecnie?

Poza tym,skoro masz w planach wydanie dużej kasy na modernizacje,to może lepiej sprzedać obecny i kupić coś nowego na wiekszych kołach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chwilowo skupię się na manetce.

 

Zastanawiam się czy w serwisie uda się wyregulować nową manetkę, gdy rower nie ma kasety i łańcucha. Zakładają coś swojego na czas regulacji? Czy taka regulacja ma w ogóle sens gdy potem wstawię swoje, nowe części?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Grunt że zmieniając manetkę trzeba coś wyregulować (ok, przerzutkę). A może nie trzeba? 

Trzeba. Aby zmienić manetkę musisz wyciągnąć starą linkę. Odkręcenie linki od przerzutki to już jej rozregulowanie , nie całkowite bo zakresy i odległość od kasety zostają na miejscu , ale potem i tak czeka Cię zabawa z linką w nowej manetce.

 

Serwis raczej Ci na swoich gratach nie będzie nic regulował. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, dziękuję

 

Mam tylną przerzutkę o nazwie shimano deore xt rd-m772 (7-8-9 rz)

Na kierownicy napisy Ritchey bulted 6081

(Korba będzie nowa, jeszcze nie wiem jaka, chętnie przyjmę porady)

Proszę polecić do powyższego manetkę.

 

(Czy da się wyregulować tylną przerzutkę gdy korba (którą wymienię nieco później) lata na boki, kręci ale nie trzyma pionu.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Na kierownicy napisy Ritchey bulted 6081

To nam do niczego potrzebne nie jest :P

 

 

 

(Korba będzie nowa, jeszcze nie wiem jaka, chętnie przyjmę porady)

Dwa blaty? Trzy?

 

 

 

Proszę polecić do powyższego manetkę.

Pod ile rzędów , zdecydowałeś w końcu?  

 

 

 

(Czy da się wyregulować tylną przerzutkę gdy korba (którą wymienię nieco później) lata na boki, kręci ale nie trzyma pionu.)

Teoretycznie by się dało , ale podejrzewam że nie specjalnie będzie to możliwe jakoś dokładnie wyregulować , bo łańcuch będzie ocierał o przednią przerzutkę z powodu luzu korby na boki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa blaty? Trzy?

bez znaczenia, dopasuję do tego co będzie.

 

 

 

Pod ile rzędów , zdecydowałeś w końcu?  

 

9. Tylna przerzutka XT zostaje, a jest ona na 7/8/9 rz

 

 

 

To nam do niczego potrzebne nie jest

wcześniej było pisane, że jakieś adaptery są potrzebne Spec-B, rozumiem że adapter na kierownicę. Poszukam jeszcze jakiś napisów na kierownicy 

 

Czy to Deore SL-M590 SHIMANO daje radę? Bo mam w lokalnym sklepie w dobrej cenie, a XT nie mają 9 rzędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo 9 rzędów to w sumie prehistoria.

Podsumowując : 

Jak masz kupować manetkę, kasetę, łańcuch , w niedalekiej przyszłości przechodzić na hydraulikę i kupować nowe koła mając rower 26 przy 2m wzrostu , to źle robisz .  Sprzedaj to co masz bez inwestycji, policz ile byś włożył w upgrade, dołóż 500 ( joke ) i kup sobie 29era

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

wcześniej było pisane, że jakieś adaptery są potrzebne Spec-B, rozumiem że adapter na kierownicę. Poszukam jeszcze jakiś napisów na kierownicy 

Lepiej chyba kupić manetkę z normalną obejmą , bo adaptera z i-spec na obejmę to chyba nie znajdziesz.

 

 

 

Czy to Deore SL-M590 SHIMANO daje radę?

Mogą być , chociaż coś wyższego by było zawsze lepsze , bo na przykład w XT masz instant release , ale M590 też są spoko.

 

 

 

bez znaczenia, dopasuję do tego co będzie.

To możesz wziąć korbę M590 - zintegrowana oś , wymienne zębatki i myślę , że waga też akceptowalna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Product KCNC XTR I-Spec II Shifter Clamp - Single

Niezłą cenę zaśpiewali :P

 

Aktualnie masz klamkomanetki? Założenie osobnych manetek do przerzutek to w sumie konieczność pozbycia się klamkomanetek , więc musiał byś kupić jakieś klamki hamulcowe do tego. Ja polecę avida fr5. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...