Skocz do zawartości
artSt

[klamki MT2] awaria ustawiania odległości klamki

Rekomendowane odpowiedzi

artSt

Cześć,

 

w moich MT2 z jakiegoś powodu nie działa ustawianie odległości klamki od kierownicy. Dokładniej, to klamka odskakuje na maksymalną odległość zamiast tej ustalonej.

 

Przez jakiś miesiąc od kiedy zmieniłem ustawienie odległości działało to dosyć dobrze, czyli tylko czasami przeskakiwało do skrajnego ustawienia. Gdy jeździłem zdarzało mi się bawić klamką i odchylać ją na maksimum (co wymagało minimalnej siły), więc może sam sobie to zepsułem. Chociaż czy opór przy odchylaniu nie powinien być dosyć duży? Po tym czasie klamka już w ogóle nie zatrzymywała się w ustalonym położeniu.

 

Da się to jakoś naprawić? Da się jakoś zdiagnozować co dokładniej jest przyczyną?

 

Pozdrawiam,

Artur

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot

Masz pewnie model z pierwszej serii modelu MT, gdzie dźwignia popychacza jest zakończona elementem kulowym

32570_00_d.jpg

 

Problem tkwi ( z tego co wiem ) w tłoczku znajdującym się w korpusie klamki. Mam to samo w MT6, da się z tym żyć ,ale wkurza. IMO koszt naprawy jest zbyt wysoki ,aby się w to bawić.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Byderobo
      Przez Byderobo
      Witam,
      Pierwszy raz w życiu umarła mi klamka hamulcowa ( XT M785) po zimie tylny hamulec zapowietrzony, olej hydrauliczny po przewodzie, ściekł aż na amortyzator (tak, teraz już nigdy nie wrócę do hamulców zalewanych DOTem ). W związku z tym proszę szanowne Koleżanki i Kolegów o podpowiedzi, rady i opinie.
      Rozwiązania widzę 3.
      1. Wymiana samej klamki. Na plus idzie koszt, na minus to to, że nie mogę nigdzie znaleźć nowych klamek do XT M785. I teraz zaczynają się pytania:
      a) Która klamka będzie lepiej pasowała M8000 czy M8100 (manetki mam na obejmach)?
      b) Czy przy wymianie klamki konieczna/zalecana/zbędna jest wymiana zakończenia przewodu?
       
      2. Wymiana tylko tylnego hamulca na  nowy XT M8000 (lub inny). Na plus wciąż mamy dość ograniczony koszt, na minus to, że kiedyś chciałbym przejść na klami 1-dno palcowe.
       
      3. Wymiana kompletu hamulców. W tym momencie hamulce muszą być:
      - z klamkami na jeden palec
      -zalewane olejem
      -siła hamowania minimum taka jak dawały XT M785
      -modulacja zdecydowanie lepsza niż w M785
      -cena za komplet bez tarcz i adapterów powiedzmy do około 1000zł
      -dostawa do Austrii
      Na plus dla rodzinki Shimano - mam już zestaw do odpowietrzania
      Na plus dla XT M8100 mam zapasowe klocki z poprzednich hamulców
      Myślałem o zakupie po prostu kompletu nowych XT, ale może lepiej dorwać gdzieś w promocji Sainty? Albo 4 tłoczkowe XT? A może coś od Magury lub Formuli?
       
      Za odpowiedzi, podpowiedzi i sugestie albo linki do konkretnych promocji będę bardzo wdzięczny
    • Marciek
      Przez Marciek
      Witam ?
      Rozbierał ktoś klamke "Tektro Auriga Comp" ?
      Chodzi mi o dostanie się do tłoczka który popychany jest popychaczem od klamki.
       

    • radomir
      Przez radomir
      Cześć, zabieram się do przekładki amora na widelec sztywny. Chcę zredukować wagę roweru. Nie miałbym większych problemów, gdyby nie hamulce Magura HS11. Nie chcę z nich rezygnować. Obecnie montowane są do piwotów amora w ten sposób, że:
      W piwot amortyzatora wkręcona jest tulejka (redukcja?), która posiada wewnętrzny gwint. W ten gwint dopiero wkręcana jest "prowadnica" dla hamulca. Jaki wybrać sztywny widelec, abym był w stanie zamontować ten hamulec - wkręcić tą prowadnicę - propozycje z najwyższej półki odpadają - kasa. Czy któryś z linków poniżej mieliście w ręku, da się na nim bez "rzeźby" zamontować HS11?
      - https://allegro.pl/oferta/widelec-force-treking-28-ahead-alu-1-1-8-7225623042?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_UZSD_pla_sport_turystyka_rowery_akcesoria&ev_adgr=Rowery+i+akcesoria&gclid=CjwKCAiA_MPuBRB5EiwAHTTvMWkMb12Mu4ZijCKLjPW4J0IJ-6kqEueJUQTw0tho7RVIdWQwicndlBoCSz4QAvD_BwE,
      - https://www.centrumrowerowe.pl/widelec-unibike-treking-pd14554/?v_Id=4338&gclid=CjwKCAiA_MPuBRB5EiwAHTTvMQ7o3Jqu8aSHhh1apT0BF2KqOiqfcsRIcODvdG_wP5KzJVeXmBf3ZxoCTZkQAvD_BwE
      - https://www.rowertour.com/p/162984/widelec-28-trekking-piwot-stalowy-220x130-czarny?gclid=CjwKCAiA_MPuBRB5EiwAHTTvMaRvRgpm6Rd07q81Zo0RofJ2FoX962y3Udd38KoyyeG2ks3Ub3NEBhoCcAgQAvD_BwE (ten jest gwitowany...)
      - https://www.ctbike.pl/accent-widelec-treking-700c-do-rowerow-trekkingowych.html 
      - https://www.rowerystylowe.pl/p-1525/widelec-miejsko-trekkingowy-point-hi-ten-28
      Dzięki za podpowiedzi, propozycje widelców też mile widziane. Pozdrawiam
    • darekzdzichy
      Przez darekzdzichy
      Posiadam hamulce hydrauliczne SRAM Guide RS. Przez jakiś czas hamulce pracowały poprawnie, jednak niedawno klamka hamulca tylnego zaczęła bardzo nisko "łapać" (bliżej kierownicy). Sprawdziłem stan okładzin i okazało się że każda z nich ma 3.8mm (razem z "obudową"). Dla porównania sprawdziłem przednie okładziny gdzie problem nie występował i okazało się że grubość obu okładzin wynosi 4mm. Po zamianie okładzin przód-tył sytuacja się odwróciła i teraz przednia klamka "łapie" dość późno, tylna natomiast działa idealnie. Domyślam się że gdybym wymienił okładziny to mój problem został by rozwiązany, jednak producent podaje aby wymieniać okładziny gdy grubość (okładzin i obudowy) będzie mniejsza niż 3mm (a zatem sporo jeszcze brakuje). Wiele źródeł podaje że ścieranie okładzin nie powinno powodować zwiększania skoku klamki, gdyż tłoczki w miarę zużywania okładzin wysuwają się (zmienia się "pozycja zerowa"). Dodam również że "pompowanie" klamką nic nie zmienia. Czy to oznacza że w układzie jest zbyt mało płynu hamulcowego? A może układ jest zapowietrzony?
       
    • Szympek
      Przez Szympek
      Mam problem otóż to nie mogę odkręcić śrub trzymających zbiorniczek wyrównawczy , a nie chcę ich ukręcić ampul/imbus 1 jest za mały a 2 za duży ( stare hopy mocowanie na is ) śruby nie są obrobione
×