Skocz do zawartości

[kierownica] Szerokość kierownicy a wzrost


kregiel

Rekomendowane odpowiedzi

To prawdopodobnie opierasz sporą część masy na rękach, stąd ból, jednak nie wiem, czy sztyca 35mm i krótszy mostek rozwiążą problem. Może po prostu masz za małą (za krótką ramę) i "leżysz na kierze" mając długi mostek i suport bardziej z tyłu. Może długa rama + sztyca + mostek spowoduje, że środek ciężkości będzie w odpowiednim miejscu i odciążysz ręce (masa spocznie na d...).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

O licho. Z długość TT-h jaką masz? (tutaj masz który to TT-h: http://velo.pl/sites...ria_peak29.jpg)

 

Tutaj jest cała geometria - >https://www.centrumrowerowe.pl/cr/p,rama-aim-pro-29-czarno-bialo-niebieska-cube,566079.html

 

 

 

Ludzie Ci piszą co masz zrobić, ty ignorujesz... Po co ten temat? Usuń, wiesz lepiej. Kupiłeś kij od szczotki zamiast kierownicy i zdziwiony jesteś, że nie działa...

 

Panu już podziękujemy :) Nie będę się wdawał w głupie dyskusje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok teraz bardziej pasuje, bo mi wyszedł mostek 250mm ;)

Wychodzi na to, że z mostkiem ok 100mm nadal będziesz miał w miarę sensowny kąt nachylenia ciała jakieś 53-55 stopni, pod warunkiem, że oś kierownicy nie będzie niżej niż ok 6-7cm od górnej powierzchni siodła.

Ponieważ uparcie twierdzę, że ból rąk to kwestia masy opartej na nich jedynym sensownym wyjściem jest ich odciążenie poprzez wypionowanie ciała oraz wysunięcie 4 liter do tyłu. Tak więc zaczął bym od mostka 90 17 stopni:

https://www.olx.pl/oferty/q-mostek-17/ oraz sztycy z 35mm offsetem, jakiś ritchey, najtańszej, na próbę.

Długa kierownica na pewno będzie lepsza od krótkiej. Przy Twoim wzroście nie zastanawiał bym się i od razu kupił 800 z 40mm up. Wtedy razem z mostkiem wyjdzie chyba te 6-7cm różnicy wysokości siodło-oś kierownicy. Możesz zmierzyć ile masz teraz to łatwo potem dodać. Trzeba pamiętać, że skracanie mostka "podnosi" kokpit tylko trochę - skraca odległość do siodła ale też obniża oś kierownicy.

Żeby ocenić tą kwestię, jak bardzo musisz podnieść kokpit weź drugą osobę do trzymania, usiądź maksymalnie z tyłu siodła z rękami i ze starą kierownicą przy asyście prostuj się aż uzyskasz w miarę sensowną równowagę i wtedy ustawiasz się tak, że równowaga jest lekko do przodu. Zobacz gdzie wyjdzie kokpit. Wcześniej tak wypoziomuj siodło, że będziesz miał wrażenie, że jest równo.

Innym rozwiązaniem jest założenie dłuższego amortyzatora np 120-140mm. Podniesie to co prawda BB o 10-20mm, ale także odsunie siodło do tyłu o 1-2cm. Wtedy musiał byś założyć mostek 70mm.


Jeszcze jedno, czy na pewno dobrze masz ustawioną wysokość siodła? Najdokładniej wychodzi jak zmierzysz sobie przekrok (inseam) na bosaka i pomnożysz x 0.883. To będzie długość od suportu do górnej krawędzi siodła:

http://slideplayer.com/3863678/13/images/14/Saddle+Height+Lemond-Guimard+Method..jpg


Zasadniczo dążył bym do tego, by tak ustawić odległości, żeby przy najdłuższej kierownicy mieć lekko zgięte ręce i się nimi na niej nie podpierać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...