Skocz do zawartości

[kierownica] Szerokość kierownicy a wzrost


kregiel

Rekomendowane odpowiedzi

Bo 400 do duza sztyca:) 

Moja rama ma slopping i to całkiem spory dłuższa sztyca miała dawać mi dodatkowo bezpieczeństwo, mam ją na na 24,5 wyciągniętą (też 400mm) reszta jest w rurze.  

Jest taka zasada ogólna że sztyca najlepiej kiedy siedzi jeszcze poniżej łączenia rurek trójkąta górnego- tam też gdzie zbiegają się rurki tylnego. Daje to największa sztywność. (i bezpieczeństwo) 

Ewentualnie masz inną geometrię roweru, lub bardzo długie nogi, lub wziąłeś mniejsza ramę do ścigania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj przyszła kierownica -> http://www.cyklomania.pl/ritchey-kierownica-comp-rizer-bb-740mm-h20,id5997.html

Niestety ze względu na pogodę przejechałem testowo raptem 10km.

 

Ogólnie ze względu na 9st backsweep chwyt wydaję się bardziej naturalny i szersza kierownica daje wierszą kontrolę.

Aczkolwiek jedna rzecz mnie bardzo zastanawia otóż czuję się jakbym był o wiele niżej na kierownicy i jeździł na mniejszym rowerze.

Dodam że nie zmieniałem mostka i został 100mm.

Czy tutaj znaczenie odgrywa upsweep?


Mam wrażenie że upsweep jest chyba za mały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio testowałem chwyty Ergon GE1 pożyczone od kolegi które nic nie zmieniły. Dzisiaj przyszła paczka z chwytami ESI Extra Chunky, ale zakładam że nie za wiele pomogą.

Ostatnią deską ratunku w kwestii chwytów to Ergon GS1. Jeśli to nic nie pomoże to spróbuję podnieść mostek, aczkolwiek obawiam się że wtedy rower będzie bardziej trekkingowy.

Poniżej zamieszczam obecne ustawienia siodełka i mostka.

 

 

2017_07_05_12_02_30.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zdjęcie zrobione na stojaku więc przekłamuje

 

Zapomniałem zdjąć rower ze stojaka ;p

 

Główka ramy jest na tyle dłuuga że żadne podkładki się nie zmieszczą. Jedyne co to mostek o wyższym kącie.

Tylko czy rower nie straci na swojej sterowności?


PS: Sztyca jest wyciągnięta praktycznie na maxa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet jakieś dzikie typu gięciem do przodu? :teehee:

Jak większość czasu jedziesz z palcami na klamkach, to warto jeszcze tutaj pokombinować z ustawieniem. Ostatnio musiałem tak jechać kilkadziesiąt kilometrów (przejazd rowerowy) i nadgarstki mi wysiadły. Niby normalnie chwyt klamek wygodny ale jednak to większe odgięcie dłoni i inne obciążenie nadgarstków, przy takim czasie jazdy dało się odczuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomocny komentarz zanegowałeś.

Spróbuj z rogami, jeśli nic się nie zmieni to bedziemy myśleć dalej.

Jednak moim zdaniem podstawowa sprawa to podniesienie kokpitu. Zbyt duży ciężar ciała przenosisz na ramiona i dłonie. Rogi pozwolą na chwilowe odciążenie dłoni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie rogi pomogą na mniej wymagającej odcinku. Na bardziej wymagających traskach gdzie praktycznie cały czas trzymam ręce na hamplach to musiałbym co chwilę zmieniać chwyt.

Będę próbował z podwyższeniem kokpitu. Na początek myślę by kupić mostek regulacyjny by znaleźć optymalny kąt niżeli kupować 10 mostków i później kupić jeden odpowiedni :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carbonowa kierownica z rise'm + ESI extra chunky + dobre rekawiczki.

Ten zestaw mi w zasadzie wyeliminowal calkowicie bol rak.

 

Przy czym najwiekszy wplyw mialy DOBRE rekawiczki.

Probowalem Pearl Izumi, Gore itd, zdecydownie najlepsze dla mnie

to Roeckl Top Function Alpha Gloves - black 000

 

https://www.bike24.com/p2114936.html

 

absolutna rewelacja

 

a kierownica to:

 

http://www.deitycomponents.com/dc31_mohawk_carbon_handlebar.html

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Na bardziej wymagających traskach gdzie praktycznie cały czas trzymam ręce na hamplach to musiałbym co chwilę zmieniać chwyt.

Czy na łatwych trasach gdzie nie musisz pilnować klamek, też masz problem?

Może to jest to samo co pisałem ciut wyżej? Wtedy trzeba pokombinować z ustawieniem klamek, przekręcić tak, żeby wyprostować nadgarstki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...