Skocz do zawartości

[Pomoc w wyborze] Triban 520 FB czy Giant Escape 2


mchpol

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

zwracam się do Was z prośbą o pomoc przy dobraniu odpowiedniego dla mnie roweru. 

Do czego planuje go używać? Dojazdy do pracy ok. 20 km. Czasami wycieczki po Warszawie lub do okolicznych lasów. Powierzchnia w 90% to ścieżki rowerowe, chodniki, kostka a także ubite leśne drogi. Rower używam tylko w okresie wiosenno-letnim (jeżeli deszcz to tylko podczas przejazdu). Z czasem możliwe, że przyda się do triathlonu, duathlonu lub innych wyścigów, ale tylko w zakresie mega amatorskim. 

Czego wymagam do roweru? By był w miare szybki (1), uniwersalny (2) oraz wygodny (3) (wiem każdy taki chce:)- w nawiasach oznaczyłem priorytet). Dodatkowo ważne by moża było zamontować w nim bagażnik i błotniki.

Koszt: max do 2000 zł. 

 

Mój wybór padł na rowery fitnessowe w tym:

1. Triban 520 FB (oczywiście +zmiana opon na 32mm)

2. Giant Escape 2

 

Który tych rowerów bardziej spełni powyższe oczekiwania. Może jesteście w stanie zaproponować jakiś inny?

 

Z góry serdecznie dziękuję za pomoc oraz serdecznie pozdrawiam z okazji pierwszego posu na forum!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Triban ma napęd bardziej szosowy, ciaśniej zestopniowany (łagodniejsze zmiany przełożeń) do tego precyzyjniejsze zmieniarki , różnica będzie zdecydowanie na korzyść Tribana.

Co do pozycji/wygody to już sam musisz zdecydować który bardziej Ci odpowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za konkretną odpowiedz, nie będę ukrywał, że właśnie głównie o osprzęt miałem rozteki. Na rzecz Tribana przemawia też karbonowy widelec. Co do pozycji rzecz jasna. Mam tylko obawy, czy jeżeli wsadze do Tribana oponę 32mm (podobno takie wchodzą) wówczas pożegnam się z błotnikiem (nie dotyczy tego zakładanego na sztycę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

zwracam się do Was z prośbą o pomoc przy dobraniu odpowiedniego dla mnie roweru. 

Do czego planuje go używać? Dojazdy do pracy ok. 20 km. Czasami wycieczki po Warszawie lub do okolicznych lasów. Powierzchnia w 90% to ścieżki rowerowe, chodniki, kostka a także ubite leśne drogi. Rower używam tylko w okresie wiosenno-letnim (jeżeli deszcz to tylko podczas przejazdu). Z czasem możliwe, że przyda się do triathlonu, duathlonu lub innych wyścigów, ale tylko w zakresie mega amatorskim. 

Czego wymagam do roweru? By był w miare szybki (1), uniwersalny (2) oraz wygodny (3) (wiem każdy taki chce:)- w nawiasach oznaczyłem priorytet). Dodatkowo ważne by moża było zamontować w nim bagażnik i błotniki.

Koszt: max do 2000 zł. 

 

Mój wybór padł na rowery fitnessowe w tym:

1. Triban 520 FB (oczywiście +zmiana opon na 32mm)

2. Giant Escape 2

 

Który tych rowerów bardziej spełni powyższe oczekiwania. Może jesteście w stanie zaproponować jakiś inny?

 

Z góry serdecznie dziękuję za pomoc oraz serdecznie pozdrawiam z okazji pierwszego posu na forum!

 

miałem Gianta Escape2  jest to rower na Altusie na dystanse do 60 km później osprzęt jest coraz głośniejszy,i jazda robi się nieprzyjemna. a Triban 520 jest na Sorze.  oczywiście Sora jest lepsza od Altusa. Giant-Koła700C z oponami Giant S-X 32C  , rower szybki ale w lesie nim nie pojeździsz..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po "lesie" w sensie terenowym żaden się nie nadaje, natomiast po lesie ubitymi szutrami nie będzie problemu. Nie wiem jak kwestia błotników, ale jeśli w Tribanie seryjnie są opony 28, to 32 też powinny wejść pod błotnik. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to coś zmieni, ale w Tribanie domyśnie są montowane 25 mm.Widziałem jednak w Internetach, że ludzie zakładali 35mm i był nadal prześwit. 

 

Triban, lepszy osprzęt (sora) i widelec karbonowy czy za 400 złoty więcej warto go wziąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Tribanie jest duzo miejsca na opony, kwestia czy hamulce to zmieszcza i obrecze przyjma. Nie wiem jakia jest szerokosc obreczy, ale to klon szosowego tribana to mozna sie spodziewac ze obrecze beda 15mm, na takie bezpiecznie max 32mm. Ktos na stronie decathlona pisal, ze sprawdzal u producenta hamulcow, i przyjma tez max 32mm. Ale mozna spotkac triban z oponami 35mm - byc moze na waskich obreczach maja rzeczywista szerokosc mniejsza. Na blotnik tez duzo miejsca - w najgorszym razie istnieja tez blotniki szosowe, montowane srubka od hamulca. 

fabrycznie tribany maja opony 25, albo 28 vittoria randoneur, ale w tej chwili maja pomieszane tegoroczne i zeszloroczne, z rozna geometria i przynajmniej u mnie, pracownicy nie maja zielonego pojecia co sprzedaja. Te z czarnym widelcem sa zeszloroczne - rozmiar XS i S ma kola 650c. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi! Wybrałem Tribana 520 i jestem zachwycony, to był dobry wybór. 

Dla potomnych:

1. opony 32 mm wchodzą nie ma problemu

2. zamontowałem bagażnik Kross Weekendrack 200 i na razie jest ok. 

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Pytanie - czy przy zmianie na opony 32 musiałeś zmieniać dętki? Jakie opony wybrałeś?

Udało się tobie zamontować błotniki - bo podobno się da mimo że serwis Decathlon twierdzi że tylko podsiodłowe?

 

Mam 520 od 2 tygodni. Świetny rower póki co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

1. opony- na początku wybrałem opony Kenda Bitumen 700x32mm. Okazały się cięzkie oraz słabo opancerzone (drobne szkło z łatwością przecieło mi oponę). Opony te nie mieściły się pod błotniki. Następnie kupiłem zwijane Vittoria Zafiro Pro 700x28mm- trochę słabszy komfort niż przy 32mm, ale są szybsze oraz lżejsze oraz bardziej wytrzymałe (więcej TPI+ listwa antyprzebiciowa). 28mm po delikatnym docięciu błotnika i linek jakoś się zmieściło.

2. Detki domyślnie są zalożone 18-25mm, Musiałem zmienić na 25-32mm. Wyrób też z Decathlonu. 

3. Błotniki kupiłem SKS Pet Zeta (35mm), do opony 28mm po delikatnym docięciu błotnika i linek jakoś się zmieściły. Z przodem były problemy. możliwe, że też 32 mm by się zmieściły, ja nie mogłem jakoś błotnika ustawić by nie ocierał. Problem jest tylko przy startowaniu i ostrym skręcaniu, gdy pedałuje noga moze ocierać o przedni błotnik. Musiałem dociąć wypustki do linek by nie blokowały się w noskach (je też wymieniłem na szosowe). Wydaje mi się jednak, że przy SPD ten problem będzie minimalny.

 

Potwierdzam, świetny rower. Dołożyłem do niego jeszcze rogi i bagażnik, przez co stał się dosyć szybkim środkiem transportu do pracy. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...