Skocz do zawartości

[5 tys. zł] Zakup roweru crossowego


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

Pod koniec kwietnia zakupiłem rower Giant Roam 0, z którym po około 150 km zaczęły być słyszalne piski. Rower przez 3 tygodnie był w serwisie z którego odbierałem go (chyba) 7 razy.

Po zwrocie od producenta i dalszym występowaniu pisków postanowiłem dokonać zwrotu roweru. Kasę już ze zwrotu otrzymałem, więc szukam teraz nowego roweru, który będzie się sprawować bez żadnych zarzutów.

Nigdy nie miałem roweru z amortyzatorem, więc z uwagi na brak takiego doświadczenia oraz moją wagę wybrałem Gianta, który mogłem sobie spokojnie dopompować aby odpowiednio pracował przy mojej wadze (początkowo bez dopompowania uginał się o około 40%...)

 

Mój wzrost - 182cm

Moja waga - dość duża ok 105kg - z plecakiem 110kg - 115kg (więc dość sporo).

 

W związku z powyższym zastanawiam się nad kupnem nowego roweru.

Rower służyć będzie do jazdy tak w:

70% ścieżki rowerowe, kostka, lekki (drobny) szuter

27% ścieżki leśne - wiadomo jak wyglądają, dziury, korzenie, kamyki...

3% trudniejszy teren jak się trafi - bez żadnych skoków etc.

Giant radził sobie świetnie z tymi terenami, więc będzie służyć jako "drogowskaz" - choć do marki się już zraziłem...

 

Zależy mi aby rower:

- będzie sprawować się bez zarzutu - nic nie będzie piszczeć, strzelać, etc..

- będzie bezawaryjny - zakładam to, że części po prostu będą się zużywać

- rama pod moim ciężarem nie pęknie :)

- amortyzator będzie pracować bardzo dobrze pod moim ciężarem

- będzie wygodny i komfortowy

- dobry zakres przełożeń - aby spokojnie radzić sobie z podjazdami, jak i osiągać większe prędkości na "prostej"

 

Zastanawiam się nad kilkoma rowerami (znam teraz tylko markę Giant):

KROSS EVADO 7.0 L czarno-srebrny mat '17 - https://www.kross.pl/pl/2017/cross/evado-7-0
SPECIALIZED Crosstrail Elite Int Blk/Ch´17 L - https://www.specialized.com/pl/pl/bikes/fitness/crosstrail-elite-int/115425
 
 
Jestem też otwarty na inne sugestie. (powyższa lista została stworzona z uwagi na możliwość zakupienia ich w sklepie, który mam dość blisko).
 
Bardzo dziękuję za poświęcony czas i chęć pomocy w dokonaniu powyższego wyboru.

Witajcie, 

 

Nowa lista propozycji wygląda następująco: (oferta pobliskich dla mnie sklepów)

 
Jeżeli któregoś roweru nie polecacie np z uwagi na awaryjność, to również proszę Was o taką informację.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no odzew nieco mniejszy od spodziewanego xd

 

Cube odwalilem bo kolorystycznie mi sie nie podoba.

Merida też jest jakaś taka mało ciekawa, ale jeszcze może być.

Byłem wczoraj w sklepie ale go niestety nie mieli - do piątku mają sprowadzić.

 

Teraz zastanawiam się pomiędzy 3ma modelami.

Scot (ten pierwszy), Merida (druga) i Specalized.

 

Z wyglądu Merida najmniej mi się podoba, ale poza tym chyba jest i mnie na 1 miejscu ze względu na osprzęt.

 

Z pozostałymi modelami mam zagwozdkę jeszcze z uwagi na amortyzator.

Jeżeli chodzi o Scota, to na necie znajduję, że ten amor może być i powietrzny i sprężynowy.

Jeżeli jest sprężynowy to go też odrzucę.

Będę dzwonić dzisiaj do sklepu z takim pytaniem.

 

Jeżeli chodzi o Speca to ten prawie na pewno ma sprężynowy, ale jakiś Brain. Rozumiem zasadę jego działania- fajna sprawa, ale mimo tego z powodu mojej wagi raczej też go odwalę. No chyba,że przez jego zasadę działania moja waga nie będzie mieć takiego znaczenia?

 

Zacząłem się jeszcze zastanawiać nad Meridą 900, ale to jest dodatkowy tysiąc pln... to już dużo ponad plan, więc nie wiem czy jest między nimi taka różnica aby aż tyle dopłacać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rocznik 2016 ma amortyzator powietrzny (Gold), ale model 2017 już tylko sprężynowy (Silver).

Dziwne, strasznie miły aczkolwiek niemalże jąkający się Pan ze sklepu powiedział mi, cytuję: "jest sprężynowo-powietrzny, ee, hmmm, eee ma sprężynę i ma powietrze".

No to mu powiedziałem, że nie bardzo rozumiem i w takim razie pytam, czy w takim razie będę mógł go sobie napompować do takiego stanu, aby pasował do mojej wagi - miły Pan stwierdził, że oczywiście, że tak.

Jutro idę do sklepu i go obadam na własne oczy.

 

Jeżeli faktycznie, jakimś cudem będzie tam powietrzny, to będę mieć mega zagwozdkę.

Scot jest ładny, ale ma (chyba nieco gorsze wyposażenie) - bardzo proszę o potwierdzenie/ zaprzeczenie kogoś kto się na tym zna... - jutro idę go obadać...

Merida jest najbrzydsza, tzn, najmniej wizualnie ciekawa, ale wyposażenie wydaje mi się lepsze - w piątek idę go obadać.

Specialized jest wizualnie w środku, ale wyposażenie ma najgorsze - jutro idę go obadać. Nie wiem jak przy mojej wadze będzie sprawdzać się ten amortyzator... Ktoś wie coś więcej na jego temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem dzisiaj tego Scotta.

Ma amortyzator sprężynowy, więc Pilof, miałeś rację, a miły Pan ze sklepu minąć się z prawdą.

Natomiast dogadałem się, że dają nieco zniżki na rower i wymienimy amor na powietrzny - więc jest opcja aby był air. Wyjdzie to 500 zł więcej i będzie bez manetki na kierownicy :(

Jeżeli chodzi o wrażenia...

Wizualne: rower prezentuje się bardzo dobrze, może nawet trochę zbyt dobrze xD

Użytkowe: pojeździłem z 15min i muszę powiedzieć, że rower jest bardzo wygodny. Wrażenie jezdne - super. Będą na pewno jeszcze lepsze z amortyzatorem powietrznym. Niestety nie miałem zbyt trudnego terenu do wyboru w okolicach sklepu, więc pojeździłem po lekko dziurawej drodze i na przełaj po trawie i muszę przyznać, że jechało mi się dużo pewniej niż na Giant Roam 0. Rower jest jakiś taki sztywniejszy i pewniej się go prowadzi. Do tego dochodzą nieco bardziej terenowe opony, które na trawie spisały się super, natomiast na ścieżce rowerowej wyczuwałem większe opory toczenia. Nieznacznie, ale jednak różnica była odczuwalna - muszę wspomnieć, że koła nie były napompowane zbyt mocno, więc na pewno te opory mogłyby być nieco mniejsze. Porównuję cały czas do Gianta. Na pewno da sobie świetnie radę również w lesie i w nieco trudniejszym terenie.

Ogólne wrażenia: bardzo dobre. Rower jest świetny.

 

Niestety drugi sklep nie dał rady sprowadzić Meridy na wczoraj (na dzisiaj również), więc jeszcze nie miałem okazji się nim przejechać :(

 

Coś czuję, że trudność wyboru między nimi będzie jeszcze większa niż myślałem.

 

Rower chcę kupić maksymalnie do 1-go lipca, więc czasu pozostało coraz mniej. Jeżeli macie jakieś sugestie, które pomogą mi dokonać tego wyboru, to będę bardzo wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc w dniu wczorajszym pojeździłem w końcu na rowerze Merida Crossway XT-Edition 2017.

Rower wizualnie wygląda znacznie lepiej niż na zdjęciach. 

Jeżeli chodzi o sprzęt, to faktycznie posiada osprzęt znajdujący się oczko lub dwa wyżej niż Scott. Manetki XT - świetna sprawa.

 

Niestety po ukończonej jeździe pierwsze co przyszło mi do głowy to zdanie: "kurde, niby wszystko ok, a nawet więcej niż ok, ale nie ma tutaj tego tzw "wow", nie ma tego czegoś co spowodowało by, że serce szybciej uderzy..."

Rower na pewno świetnie sprawdzi się na ścieżkach rowerowych, na ulicy, chodniku... i chyba tyle. Opory tarcia są dużo niższe niż w rowerze Scott czy Giant. Na takiej powierzchni jeździ się odczuwalnie szybciej i łatwiej.

Jednak gdy pojechałem na parking, w którym było nieco więcej "nierówności", to po chwili zawróciłem. Rower sprawia wrażenie dużo bardziej delikatnego niż Scott. Może nawet zbyt delikatnego. Być może, gdybym pojeździł na nim kilka dni to poczułbym się pewniej. Scott jednak "dodatkowego czasu" nie potrzebował i od razu pewnie się go prowadziło.

 

Podsumowując.

Merida: typowy cross z przeznaczeniem głównie na ścieżki rowerowe

Scott: cross, który poradzi sobie nie tylko w mieście, ale również w nieco trudniejszym terenie.

 

Takie jest moje subiektywne zdanie.

 

Po tych testach muszę stwierdzić dość jednoznacznie, że pomimo tego, że Scott ma gorszy osprzęt, to właśnie on spowodował szybsze bicie mego serducha i mój wybór zdecydowanie pada na niego.

https://www.scott.pl/produkt/469/2759/Rower-Sub-Cross-10/

 

Zastanawiam się teraz tylko nad tym amortyzatorem.

Czy wymienić go na powietrzny, czy raczej próbować wymienić sprężynę? Z tego co wyczytałem, to można kupić sprężynę o większej twardości... Może lepiej dopłacić trochę i wymienić go jednak na wersję Gold?

Czy na coś jeszcze zwrócić uwagę w tym rowerze? Jakiś słaby punkt patrząc na jego przeznaczenie / moją wagę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...