Skocz do zawartości

[Napęd] Wymiana łańcucha na nowy i strzały przy pedałowaniu


gruniu

Rekomendowane odpowiedzi

Rzeczywiście trochę dziwne, że nowy KMC X8.93 wyciągnął się o kilka mm po zaledwie 500km, no chyba że jeździłeś cały czas w błocie. Taki dystans dla łańcuchów serii X to na ogół nie jest problem.

Ale do rzeczy, jeżeli masz prawidłowo wyregulowaną przerzutkę to nie wracaj na razie do pierwszego łańcucha tylko jeździj na następnym. Tak jak napisałem wyżej, kilka dni (2-4) miękko z kadencji używając koronki 11. Tzn. najlepiej używać w tym czasie środkowej tarczy korby, żeby jak najwięcej jeździć z użyciem 11-tki ale bez mocnego deptania, to powinno ułożyć kasetę do nowego łańcucha.

Jeżeli jednak to nie pomoże, to rzeczywiście koronka jest już za bardzo zmęczona. Żeby doradzić Ci jaką nową masz kupić, napisz jaka jest rozpiętość twojej kasety, czyli ile zębów ma największa koronka kasety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11-stka trochę podjechana, chyba jeździłeś na niej więcej niż tylko sprinty. Spróbuj pojeździć tak jak napisałem wcześniej, może się ułoży. Jeżeli jednak się nie ułoży, to kup 11-tkę do kasety 8-rzędowej ale koniecznie musi mieć nabity symbol "św.

Symbol ma być "aw", autokorekta płata figle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno powiedzieć, zresztą nie jest tak bardzo zjechana. Ale ponieważ to 11, to łańcuch nieporównywalnie bardziej ją obciąża i opiera się o mniejszą ilość zębów niż chociażby na sąsiednich 13 i 15. Koszt zakupu nowej koronki to max kilkanaście zł, więc bardziej bym się przejmował trochę rozciągniętym KMC z serii X, na tym dystansie nie powinien się wyciągnąć bardziej niż 0,5-2mm, przy przyzwoitych warunkach pogodowych. Być może trafił Ci się łańcuch który już fabrycznie nie trzymał wymiaru.

W każdym razie zatrzymaj sobie tą 11-tkę na przyszłość, przyda się kiedy wszystkie łańcuchy się wyciągną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pół ogniwa? Toż to ok. 6/7mm. Takim łańcuchem zarąbiesz wszystkie zębatki niedługo, a małe najszybciej. Pisałem nie raz, by nowy łańcuch przyjął się na starych koronkach nie wolno przekraczać jego wyciągnięcia o ok. 0,3% co daje wartość w milimetrach ok. 4 na całej długości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 6 miesięcy temu...
2 godziny temu, dovectra napisał:

Masz za mocno wkręconą śrubę w regulacji przerzutki8. powinna być wykrecona 1/3.

powinna byc wkrecona 1/3 - nie wiem ile jest wkrecona u mnie

przegladam zdjecia, przerzutek acera i nigdzie nie widze takiej sruby, a jestem w pracy i nie mam dostepu do roweru :)

tu znalazlem: https://bikehunter.pl/regulacja-tylnej-przerzutki/

a jakie jest prawidlowe ustawienie lanucha, wzgledem koronki - pytam, jakby ustawienie sruby na 1/3 nie przyniosla rezultatu

---------------------------------------------------------------

jest to moj trzeci nowy lanuch i trzecia nowa koronka

na poprzednich nie przeskakiwalo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież jak odsuwasz łańcuch od największej zębatki to od najmniejszej też - odsuwasz łańcuch od całej kaset przecież. No i przez to właśnie łańcuch za słabo opasa najmniejszą zębatkę i przeskakuje, bo ciągnie za zbyt mało zębów. Przybliż przerzutkę do kasety i powinno być ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...