Skocz do zawartości

[Problem cały układ napędowy] Author Impulse 29 zgrzyta i skacze.


JasiekSDZ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam rower Author Impulse 29. I zaczynają się dziać problemy.

1. Są strzały na suporcie zazwyczaj przy większym obciążeniu. ( czasem jest dobrze a czasem się odzywa)

2. Przy mocniejszej sile przeskakuje łańcuch najgorzej jak się jedzie na stojącą to nawet nogi spadają z pedałów.

3. Tylne koło jest luźne na piaście jak by w ogóle się nie trzymało.

4. Czasem przy zmianie przerzutki jest zgrzyt i dopiero po 2-3 sekunda wchodzi na swoje miejsce.

 

Byłem u siebie w rowerowym i powiedział że mam całą jednostkę napędową do wymiany, czyli kaseta, łańcuch, mechanizm korbowy i suport.

 

Specyfikacje roweru:

Koła: 29"
Rozmiar ramy: 17/19/21
Typ ramy: aluminium 6061 29"
Typ widelca: RST Blaze 29 ML (100 mm) blokada skoku
Typ sterów: PRESTINE Integrated 1-1/8"
Mechanizm korbowy: PROWHEEL 42-32-22 (170/ 175 mm)
Wkład suportu: VP COMP. monoblok
Przednia przerzutka: SHIMANO M190 (34,9 mm)
Tylna przerzutka: SHIMANO Altus
Typ manetek: SHIMANO Altus (21)
Kaseta/Wielotryb: SHIMANO HG20-7 12-32 (7)
Typ łańcucha: KMC Z51
Rodzaj piast: QUANDO Disc 32 dziury
Typ hamulca: TEKTRO Auriga tarczowe hydrauliczne 7"
Klamki hamulca: TEKTRO Auriga
Felgi: AUTHOR Radon 29 32 dziury
Typ szprych: stalowe czarne
Ogumienie: AUTHOR Rocket 29" x 2,10"
Typ pedałów: tworzywo
Typ kierownicy: AUTHOR Flatbar 0 mm 700 mm
Gripy: AUTHOR utwardzana pianka
Mostek: AUTHOR aluminium
Sztyca: AUTHOR aluminium (31,6 mm)
Zacisk sztycy: AUTHOR (34,9 mm)
Siodło: AUTHOR Courier
Masa roweru: 14,6 kg/ 19"

 

I teraz trochę mnie to dziwi że po przejechaniu tym rowerem około 2 tysięcy kilometrów jest takie zużycie.

No chyba że słaby jest napęd, więc wymieniać na to samo i polecicie mi coś innego i tak żeby wszystko ze sobą grało.

I czy faktycznie muszę wszystko wymieniać czy tylko poszczególne części.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korba najpewniej jest w porządku, chyba ze jest z jakiegoś masła - zobacz w necie jak zrobić zdjęcia zębatek korby do oceny zużycia i wrzuć tutaj. To samo zrób z kasetą. Obstawiam, że na kasecie będzie zużyta jedna-dwie zębatki. Łańcuch wymieniony przy dwóch tysiącach to nie jest jakiś szok. Suport zostaw na koniec, bo może strzelanie zniknie po wymianie reszty części. Jak nie zniknie, to wymiana. Będziesz potrzebował ściągacz do korb i klucz wielowypustowy. Jak tego nie masz to zobacz ile serwis będzie chciał za wymianę.

 

Rower to jednak nie samochód, właściwie należałoby do niego zajrzeć conajmniej co 100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam klucz wielowypustowy i do ściągania korby tylko że go używałem przy innym rowerze i pytanie czy one są uniwersalne? I drugie pytanie jak zdjąć tylną kasetę? A na temat suportu on prawie od nowości strzelał ale nie zawsze i wydaje mi się że jest krzywą wkręcony bo widzę różnice między ramą a przednimi zębatkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

1. Są strzały na suporcie zazwyczaj przy większym obciążeniu. ( czasem jest dobrze a czasem się odzywa) 2. Przy mocniejszej sile przeskakuje łańcuch najgorzej jak się jedzie na stojącą to nawet nogi spadają z pedałów. 3. Tylne koło jest luźne na piaście jak by w ogóle się nie trzymało. 4. Czasem przy zmianie przerzutki jest zgrzyt i dopiero po 2-3 sekunda wchodzi na swoje miejsce.

1. Czasem suport tak ma. Weź złap mocno za pedał i trzymając za niego i resztę roweru poszarp nim góra dół, jak ma luzy i ramię po drugiej stronie się rusza jest do wymiany. Jak są luzy a ramie po drugiej stronie się nie rusza to znaczy że są luzy na kwadracie, wtedy suport do wymiany i być może korba jak była słabo skręcona.

2. Objawy wyciągnięcia łańcucha/zużycia kasety, chyba że ...

3. To mnie strasznie martwi. Jak piasta się rozkręciła to kaseta może nie trzymać osi  napędu stąd to przeskakiwanie podczas jazdy i marna kultura pracy napedu.

4. Patrz wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

3. To mnie strasznie martwi. Jak piasta się rozkręciła to kaseta może nie trzymać osi napędu stąd to przeskakiwanie podczas jazdy i marna kultura pracy napedu..

Piasta nie dawno uległa uszkodzenia i wydaje mi się że dlatego iż za mocno dokręciłem koło a skakanie łańcucha było już wcześniej.

 

 

Nie długo wrzucę zdjęcie kasety i korby, a co do suportu to jak złapię za ramę i korbę to jest lekki luz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...