Skocz do zawartości

[Hamulce] Nadmiar płynu


BLiTzPL

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ciekawi mnie fakt jakie są objawy nadmiaru płynu hamulcowego w układzie? Przy odkręcaniu wężyka ze strzykawką wkręcona w hamulec (na kierownicy) zazwyczaj wylatywało mi trochę płynu hamulcowego pod ciśnieniem i starałem się jak najszybciej zakręcić śrubę i teraz nie jestem pewien czy dobrze robiłem  :woot:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie hamulce?

 

Problem może być jak będziesz chciał wsadzić nowe klocki, czyli będziesz musiał rozepchać tłoczki. Jeżeli ich nie rozepchałeś przed dolaniem to ich po prostu nie schowasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki hamulec? Jeśli na dot to nadmiar może się pojawiać , bo dot zbiera wodę z powietrza. U mnie ( olej mineralny ) jak rozepcham tłoczki maksymalnie z otwartą klamką to trochę wyleci , ale tłoczki same się minimalnie wysuwają , więc tak ma być. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulce to Sram Guide Ultimate, są strasznie "gumowe", w SLX mam tak ,że na końcu jest wyraźnie zaznaczony koniec skoku a w Guide niby czuć koniec ale dalej jest gumowy, odpowietrzałem je na różne sposoby które znalazłem na youtube ale to samo  :icon_confused:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie objawy tj. gumowej klamki, ktora można wcisnąć niemalże do końca moze dawać kiepski przewód lub nie do końca sztywny zacisk. Jak zaciskasz klamkę popatrz na zacisk, czy przypadkiem nie rozgina sie, po tym jak klocki dotkna tarczy. Płyn hamulcowy co do zasady możemy traktować jako nieściśliwy, zatem zostają nam tylko te 2 punkty, które mogą powodować gumowatość klamki zakładając, ze hamulec jest poprawnie odpowietrzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czyli nie przejmować się tym jakoś bardzo?

Jeśli przy nowych klockach można ustawić zacisk tak , żeby nic nie ocierało to się nie przejmuj. Chyba , że tarcze masz krzywą to może występować ocieranie.

 

Warto na pewno co dwa lata przelać hamulec nowym płynem . przynajmniej w samochodach się zaleca co dwa lata , a że płyn masz ten sam to nie zaszkodzi :P  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie objawy tj. gumowej klamki, ktora można wcisnąć niemalże do końca moze dawać kiepski przewód lub nie do końca sztywny zacisk.

Zacisk mam sztywny, nic nie cieknie i jest dobrze skręcony więc w takim razie albo jest to przewód albo jakimś sposobem powietrze utknęło w jakimś miejscu w zacisku i to jest problemem... :), sam hamulec chciałem reklamować bo dostałem go z inną zawartością części niż oryginalnie powinny być i do tego dziwnie działa - ale hamuje dobrze, zamówiłem go z Niemiec i w tamtym roku pisałem do sklepu wiadomość o zwrot i do dzisiaj nie dostałem odpowiedzi...  :icon_confused:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tej sztywności ja bym sie tak przy niej nie upieral - każdy sie delikatnie rozgina. A odpowietrzałeś go na rowerze czy odpiales? Warto odpowietrzać zdemontowany. Klamkę przymocować do jakiejś rurki a przewód z zaciskiem musza byc poniżej, nawet niech w powietrzu wisza. Przy odpowietrzaniu zacisku poruszaj nim we wszystkie strony. Podobnie zrob z klamka. Druga rzecz to hamulec przelej jeszcze z 2-3 razy, aby mieć pewność, ze w układzie jest tylko nowy płyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Co do tej sztywności ja bym sie tak przy niej nie upieral - każdy sie delikatnie rozgina. A odpowietrzałeś go na rowerze czy odpiales? Warto odpowietrzać zdemontowany. Klamkę przymocować do jakiejś rurki a przewód z zaciskiem musza byc poniżej, nawet niech w powietrzu wisza. Przy odpowietrzaniu zacisku poruszaj nim we wszystkie strony. Podobnie zrob z klamka. Druga rzecz to hamulec przelej jeszcze z 2-3 razy, aby mieć pewność, ze w układzie jest tylko nowy płyn.

Klamkę miałem zakręconą na kierownicy, odwróconą centralnie w dół a zacisk odkręcony z roweru, ogólnie to nie mogę sobie od tak zdjąć hamulca bo przewód ciągnie się między ramieniem tylnej osi a damperem i żeby go zdjąć musiał bym odkręcić przewód od klamki. Płyn jest na pewno nowy, w ubiegłym miesiącu hamulec odpowietrzałem z 10-20 razy różnymi sposobami... Myślę czy by nie oddać gdzieś do serwisu tego hamulca bo powoli zaczynam się poddawać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...