Skocz do zawartości

[Hamulec] z tłoczkami odbijającymi od tarczy na spora odległość


Stayer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Poszukuje hamulec tarczowy o charakterystyce działania takiej by położenie jałowe klocków pozostawiało spora szczelinę między klockami a tarcza .Nadmiernie że mam starego Avida Code który jest pod tym względem bardzo dobry , jednak nowszy model to tragedia.Kupilem też XT - coś tam odbija ale klocki jednak są bardzo blisko .Minimalne bicie tarczy i trze.Niby XT ma regulowany free stroke jednak zakres działania tej regulacji jest na granicy zauważalności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Poszukuje hamulec tarczowy o charakterystyce działania takiej by położenie jałowe klocków pozostawiało spora szczelinę między klockami a tarcza .Nadmiernie że mam starego Avida Code który jest pod tym względem bardzo dobry , jednak nowszy model to tragedia.Kupilem też XT - coś tam odbija ale klocki jednak są bardzo blisko .Minimalne bicie tarczy i trze.Niby XT ma regulowany free stroke jednak zakres działania tej regulacji jest na granicy zauważalności.

 

Jeśli odstęp w hamulcach XT jest dla Ciebie za mały, to lepszych po prostu nie znajdziesz. Inne mają tylko mniej, zwłaszcza Formula. Od czasu do czasu trzeba zrobić porządne mycie zacisków (szczoteczka do zębów, alkohol izopropylowy), połączone z DELIKATNYM posmarowaniem olejem shimano albo po prostu Brunoxem (jedna kropla na tłoczek) bocznych powierzchni tłoczków. Działa, nie zacina się, tłoczki ładnie wracają, cisza, nic nie trze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W życiu miałem już kilkanaście różnych hamulców i wiele z nich miało większy skok tłoczków.Hamulec jest fabrycznie nowy , więc nie sądzę że powinienem w nim cokolwiek czyścić.Tarcza musi być 100% prosta by nie tarło.Mikro bicie i trze.Swoja droga skok jałowy klamki też jest krótki.Hamulce nie są przelane olejem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli poprzez wciśnięcie oleju przez zawór przy zacisku można zmniejszyć skok (positive pressure), to może poprzez odessanie płynu można go zwiększyć? Przepona ma jednak pewien margines kompensacji. Jak płynu będzie za mało, to tłoczki przestaną się same regulować i zwiększy się ich skok. Przy zużywaniu się klocków i tarczy będzie się też pogłębiał. Nie robiłem tak nigdy, ale to powinno zadziałać, tylko trzeba uważać bo nie wiem czy uszczelka na zaworze przy delikatnym odkręceniu i wytworzeniu podciśnienia wytrzyma. Hamulec może się zapowietrzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli hamulec zostanie dobity olejem celem zmniejszenia skoku jałowego trzeba liczyć się z tym że w czasie ekspozycji na słońce kiedy płyn się rozszerzy hamulec będzie non stop tarł gdyż nie będzie wolnej objętości do skompensowania rozszerzalności cieplnej płynu.Jednak temat założyłem nie w celu uzyskania porad co zrobić z XT tylko czym go zastąpić i póki co tylko jedna osoba dała mi propozycje, więc czekam na kolejne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • Mod Team

 

 

Puklus co to znaczy szybko?
Jak to mądry fizyk powiedział - to pojęcie względne. Zależy od płynu i od samego stanu hamulca. Przy dość sporym użytkowaniu, dużo jazdy w trudnych warunkach, gdzie klocki szybko znikają, problemu nie ma. Problem jest jak odstawiamy rower na sezon, szczelina się zmniejsza, a po 2 juz jest bardzo mała.

 

Pamiętajmy, ze to wina wody w powietrzu. Czyli teoretycznie idealnie szczelny hamulec takiego problemu nie ma, co sie w praktyce jednak nie zdarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...