Skocz do zawartości

[Rower] pierwszy MTB, XC 4000-5000


Grzes33

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, proszę o pomoc w wyborze roweru XC, MTB, obecnie jeżdżę na enduro i mam już dość ciężkiej ramy na dalekie trasy. Mam na oku 3 modele:

 

Kross level R9 2015r.

Link:

KROSS Level R9 S, M, L 2015 Deore SLX Carbon -30% (6839835526) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

 

diamondback lumis 2.0 2017r.

Link:

DIAMONDBACK Lumis 2.0 (6799435852) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

 

diamondback lumis 3.0 2017r.

Link:

DIAMONDBACK LUMIS 3.0 27.5'' WYPRZEDAŻ! 17" (6829627837) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje

 

Proszę o pomoc co wybrać, moja waga to 80kg i wzrost 170cm, dodam że szukałem coś lekkiego z niezłym osprzętem niestety nigdy nie miałem XC, nie ma za dużo opinii w internecie na temat tych modeli i jestem troszkę zagubiony, przeznaczenie to Jura Krakowsko-Częstochowska.
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Najciekawszy jest ten droższy Diamondback, choć ma dosyć egzotyczny opis : Solar Air :)

Dorzucę jeszcze karbonowego Rometa na sztywnych osiach : http://allegro.pl/rower-gorski-romet-monsun-27-5-1-0-wyprzedaz-i6142697947.html

Jednak jest ryzyko rozmiarowe, mimo że to ramy 17 " to pewności nie ma czy każda podejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Przede wszystkim jest spora różnica w poziomie amortyzatorów - w R9 jest raczej mało interesujący z 30 mm goleniami, a w Diamondback mamy Rebę na sztywnej osi.

Reszta osprzętu także na korzyść tego drugiego.

Nie mam pewności, czy różnica w osprzęcie co do złotówki pokrywa się z różnicą w cenie, jednak zapewniam że jest znaczna i niewykluczone, że bliska tych 8 stów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj poruszyłbym ważną kwestię ramy. Kolega nie jest filigranowy. Nie lepiej zainwestować w coś na ramie Alu? R9 sprzedawałem i wiem że nikt z reklamacją nie wrócił. Oczywiście mówię typowo o ramie. Jeśli w rowerze za 4-5 tys. 3,5 tys kosztuje osprzęt to jak można za 1 tys karbonową ramę wsadzić?

 

Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka

 

 

Tutaj poruszyłbym ważną kwestię ramy. Kolega nie jest filigranowy. Nie lepiej zainwestować w coś na ramie Alu? R9 sprzedawałem i wiem że nikt z reklamacją nie wrócił. Oczywiście mówię typowo o ramie. Jeśli w rowerze za 4-5 tys. 3,5 tys kosztuje osprzęt to jak można za 1 tys karbonową ramę wsadzić? Warto też spojrzeć na ceny krossa jakie robi a wyprzedażowe modele. Ten jest z 2015. Nowa R9 kosztuje troszkę więcej.

 

Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka

 

 

Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nia każdy karbon musi być nie wiadomo ile wart - są nawet tańsze chińskie, które być może nawet się nie sypią, tak jak to kiedyś miało miejsce z ramami alu Kross'a.

Inna sprawa to kwestia gwarancji, bo w takim Treku lub Specu nie powinno być z tym problemu ( wyjątki się oczywiście zdarzają ) i w razie awarii klient przy odrobinie szczęścia może dostać nawet wyższy model ramy, a chińczyk niestety nie może się pochwalić takimi warunkami.

Poza tym cena osprzętu od producenta jest znacznie niższa, więc sklepy rowerowe przecież na tym nie tracą, nawet jak zrobią dobrą promocję na dany model.

Czyli jakie są wyjściowe ceny dla hurtowni i sklepu, skoro po roku, dwóch sprzedają fabrycznie nowy rower, który kosztował 7 k, a teraz jest o 2,5 k tańszy - osprzęt cały czas ten sam, a w międzyczasie ceny wielu rowerów na rynku poszły do góry ( z roku na rok jest coraz drożej ).

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety z cenami to smutna prawda. Z reguły kross pozbywa się po 2 latach rowerów w cenach zbliżonych do kosztów produkcji. Wtedy można zobaczyć zarobek jaki mają :) Zauważ że sram i shimano podokładały sobie grupy żeby wywindować ceny na wyższy poziom. Przykład jaki mi się nasuwa na myśl to grupa claris szosowa. Pytam po co ? Była sora, była tania. Teraz Claris jest gorszy i w cenie sory. Fakt że osprzęt też się zmienia i nowości kosztują. Napędy slx mają praktycznie wszystko to co xtr poza wagą i precyzją.

 

Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do aluminiowej ramy to się zastanawiałem nad nią, ale jednak 1,5-2,5 kg różnicy przeważyło za tym aby kupić ramę Carbon, problem jaki teraz widzę to właśnie gwarancja gdyby coś było nie tak w diamondback to ciężko o serwis, no i sprawa się coraz bardziej komplikuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w sumie racja tylko, dla mnie liczy się różnica całej masy roweru, raczej nie kupię samej ramy i będę na niej skręcał rower, nie jestem zawodowcem, po prostu marzy mi się jak najlżejszy egzemplarz w miarę nowy i do 5000, ale wybór nie jest taki prosty jak myślałem z początku starsze modele z 2015r. nie są tak sztywne jak te nowsze na sztywnych osiach, ale te ostatnie są droższe i nie z Polski :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

W przypadku Canyon'a musiałby to być chyba jakiś wyprzedażowy ( outlet ), albo używany, bo ceny nowych w tym budżecie i stosunek osprzęt / cena niestety pozostawiają wiele do życzenia.

 

@ Grzes33

Jak nie liczysz kazdego grama ( co się oczywiście może zmienić ) i masz możliwość porównania i przymiarki do kilku wybranych modeli na żywo ( co jest mocno zalecane ), to będzie to najlepsze co możesz zrobić w tej sytuacji, a wtedy nawet mógłbyś orientacyjnie porównać masę przy pomocy małej przenośnej wagi, ewentualnie poprosić obsługę o zważenie jeśli będzie taka możliwość.

Nie wiem czy nie masz przypadkiem na myśli osi boost, ale na zwykłych sztywnych ( 15 x 100 z prozdu i 12 x 142 z tyłu ) też będzie OK, tym bardziej że celujesz w średnie koło.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i niestety muszę to powiedzieć. Nie sama waga jeździ. Jak to mawiał też mój kolega: " nie iksteery (xtr) napędzają rowery ". Za 5 tys masz dobrej jakości trwały sprzęt do maratonu o stosunkowo dobrej wadze. Jak szukasz sprzętu do XC walnij 10 k na stół i masz full carbon i dobry osprzęt ( nie najlepszy ). Można na chinolu składać zabawkę i włożyć foxa i srama xx1 ale po co ? Patrzyć jak pięknie koła i rama nam pękają ? A gdzie bezpieczeństwo ? :(

 

Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku chciałem zainwestować 3500 za jakiś rower na aluminiowej ramie, następnie zobaczyłem "okazję " krossa R9 z 2015r. W cenie 4200, lecz osprzęt nie jest jego mocną stroną, i wtedy znalazłem DB lumis 3, który ma już osprzęt w miarę dobry, w cenie 5000, i teraz mam dylemat czy nie zakupić czegoś na aluminiowej ramie z lepszym osprzętem, i tu prośba do was forumowiczów i pytanie co wybrać, carbon czy aluminium, a jak już aluminium to jakie modele byście polecili w ROZSĄDNEJ cenie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Bzdura, bo w przypadku Treka i Speca jest możliwość nagocjacji ceny i to całkiem spora ( w przypadku Treka nawet 20 % można urwać ), a u Canyon'a po prostu nie ma takiej możliwości :bye2:

Jest dokładnie odwrotnie niż piszesz, bo po dobrych negocjacjach można mieć Treka SF6 za 5,3 k z dożywotnią gwarancją, a co za tę cenę dostaniesz od Canyon'a :icon_question:  - mniej i płacisz 2 stówy za wysyłkę, więc nie jest lepiej i taniej, tylko drożej i gorzej :icon_exclaim:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie, po przekopaniu całego olx i allegro wybrałem 2 finalne propozycję, i mam kolejny dylemat w Romecie jest lepszy osprzęt, natomiast rama Krossa nas urzekła tzn. mnie i moją żonę, która na nowym rowerze będzie jeździć, proszę o doradzenie czym się kierować, sercem czy rozumem, pozdrawiam

 

http://allegro.pl/kross-level-r9-s-m-l-2015-deore-slx-carbon-30-i6856145968.html?reco_id=3485377d-5511-11e7-af7b-6c3be5badc30&ars_rule_id=201

 

http://allegro.pl/rower-gorski-romet-monsun-27-5-1-0-wyprzedaz-i6142697947.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie pomogłeś tą wypowiedzią :icon_cool:

Najgorsze jest to że nie ma za dużo opinii jednego i drugiego modelu, nic nie wiadomo czy coś się sypie po 1 sezonie, a do tego żadnych opini poza testami reklamujacymi oba modele, taka sytuacja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie w tym kierunku się skłaniam, jak będziemy jeździć na wspólne wycieczki po jurze, to żona będzie na nowym śmigać a ja na swoim ciężkim enduro, ale jak wpadnę na jurę sam, to zabiorę lżejszą maszynę i wtedy, sztywne osie lepiej się będą sprawować, niestety niesmak pozostaje bo rama kross jest jak marzenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...