Skocz do zawartości

[Amor przód] Do fulla na piwoty


Rekomendowane odpowiedzi

Kiedyś kupiłem rower Kellysa w sklepie za około 2tys. Później zaczałem wymieniać jakieś tam części aż w końcu wymieniłem ramę na carbonowego fulla. Związku że stara rama była na vbrake przód/tył musiałem dokupić tarczę do tyłu do fulla. Tylny damper fajnie wybiera ale jednak bez dobrego przodu to słabo się jeździ. Obecnie mam amortyzator SUNTOUR AXON D-RL coś tam wybiera ale tylko duże dziury. Ma też blokadę skoku ale jak raz ją włączę to zanim się odblokuje to musi upłynąć z 5 minut. Zapowietrza się czy coś :icon_cool:
Jako że nie chcę przechodzić na tarcze bo bym musiał wymieniać całe przednie koło + dokupywać tarczę oraz hamulec tarczowy wymyśliłem że wymienię sam amortyzator. Może jest to mało opłacalne ale z braku funduszy nic mi nie zostaje. Chciałbym aby amortyzator miał te około 10cm skoku i miał blokadę na manetce. Znacie jakieś w miare nowe modele amortyzatorów z piwotami ? Oczywiście wiem że piwoty poszły do lamusa i teraz przeważnie montuje się tarcze, co przekłada się na mały wybór modeli bo producenci zaprzestali je tworzyć więc biorę pod uwagę także używane amortyzatory. Obecny SUNTOUR AXON D-RL waży około 2,2kg. Jako że mam fulla carbonowego szukam także amora minimum 500 gram lżejszego :icon_cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

bez dobrego przodu to słabo się jeździ.
 

 

 

 

Zapowietrza się czy coś
 

 

To może taniej i prościej zrobić porządny serwis amortyzatora i wrażenia będą zupełnie inne? Chyba że chcesz czegoś nowego i już nastawiłeś się na zakupy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jako że nie chcę przechodzić na tarcze bo bym musiał wymieniać całe przednie koło + dokupywać tarczę oraz hamulec tarczowy wymyśliłem że wymienię sam amortyzator. Może jest to mało opłacalne ale z braku funduszy nic mi nie zostaje.

Wyszło że z  braku pieniędzy musisz wydać więcej pieniędzy.

Na piwoty znaleźć cokolwiek porządnego to juz będzie wyczyn. Nie napisałeś nic o pozostałych wymaganiach amora, Jaki skok ? Jaka sterówka ? Jaka jej długość ? Jaki budżet ? Przeznaczenie ?

Koło to w zasadzie koszt piasty i przeplecenia + hamulec tarczowy + tarcza.  Można w 500zł się zmieścić, a po taniości w 300.

Lepiej ogarnij serwis tego axona na wydasz może ze 100-300zł,a może zaoszczędzisz 2tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet jak bym chciał kupić amortyzator z piwotami za 2tys to nie ma co kupić. Pomijam koszt opłacalności. Ma być najlepszy amortyzator cena nie gra roli ma mieć jeden warunek musi posiadać piwoty i mieć skok w granicy 10-12cm oraz waga poniżej 1800 gram.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amortyzator jest z rocznika 2005 więc serwis przewyższy jego wartość :laugh:

Jakoś nie interesowałem się amortyzatorami przez te 10 lat ale jak teraz chcę wymienić to jest bardzo mały wybór. Większość jest pod koła 27,5 i 29. Czyżby 26 poszedł do lamusa ? Jeszcze z 3 lata temu póki wchodziło 27,5 mozna było coś konkretnego dostać. Czy mając ramę typu full 20 cali mogę wsadzić amortyzator z ramy 27,5 o skoku 120mm ? Czy zepsuję geometrię ramy i carbon może strzelić ? :woot:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Technicznie rzecz biorą możesz zamontować amorek 27,5 do tej ramy. Pod warunkiem ,ze znajdziesz takowy z prostą sterówką i piwotami.

Dlaczego nie założysz hamulca tarczowego z przodu ( typu BB7). Koszty nieco większe ,ale wybór amorków będzie szerszy.

 

A tak masz taki wynalazek

http://allegro.pl/rock-shox-recon-silver-26-solo-air-v-breki-1i1-8-i6824849933.html

albo taki ( ten jest ciekawy ze względu na terralogic)

http://allegro.pl/okazja-amortyzator-fox-f100-x-terra-logic-i6846490741.html

Generalnie coś jeszcze jest na rynku ( np. RST first ),ale szału nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już pominąłem vbrake bo to już w ogóle abstrakcja dostać. Teraz szukam pod tarcze. Dokupię tylko jakieś koło i przedni hamulec używany i będzie dobrze. Szkoda że pod tarcze też ciężko znaleźć jakąś używkę chyba mam za duże wymagania :icon_cool:   Upatrzyłem sobie że musi być marki FOX pod koła 26 w kolorze białym koniecznie z manetką oraz w wersji CTD oraz w skoku 100-120 max

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro to taki stary rower, to może warto przemyśleć czy warto w niego wkładać kasę... dobre koło + hamulec tarczowy + amortyzator to już wychodzi 1/3 ceny nowego roweru. Dodaj do tego koszty eksploatacji i może się okazać, że wpakujesz sporo kasy w niezbyt współczesny sprzęt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak by tak podliczył rama osobno wszystko inne osobno to faktycznie wychodzi drożej ale aktualnie nie stać mnie aby wyłożyć z 5 tysięcy na jakiś używany rower, a o nowym to nawet nie myślę bo te zaczynają się od 9 tys w górę. Lepiej mi co roku coś tam dokupić. Zawsze jakaś niespodzianka w rowerze na każdy sezon :icon_cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat z moim amorkiem na tym forum
Ostatnie dwa posty

Kubek pisze:
Małe pytanko: czy jak waże 55 kg to mogę go śmiało brac ? (amorek będzie używany w xc)
PILNE !

 

Kubek- o który model pytasz? Nowe nie będą stanowiły problemu, starsze sprężynowce , pisząc oględnie, odpuść sobie- nawet Cię nie poczują


Mój jest z rocznika 2005 więc starszy model i dlatego nie działa. Jestem za lekki na niego :) Ważę 10kg więcej niż Kubek ale mniej niż inni uzytkownicy gdzie u nich amor działa bo ważą w okolicach 90kg. Jak stanę na nim całym ciężarem ciała to się ugina ale jak usiądę na siodełko to praktycznie nie trzeba blokady włączać bo jest twardy.

Tu jest instrukcja rozbierania tego amortyzatora. Raczej nic tam nie poprawię aby wybierał liście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...