Skocz do zawartości

[Rama ostre koło] z single speeda na ostrewidelec)


Bruno824

Rekomendowane odpowiedzi

​Witam, znalazłem ostatnio w piwnicy taki oto rowerek single speed. https://zapodaj.net/329d624782aa0.jpg.html . Mam zamiar na bazie jego ramy zrobić ostre koło jeśli jest to możliwe ( i tu pytanie do was czy ta rama nadaje się na ostre) lub fajnego single speeda z barankiem. Ogólnie poradzę sobie ze złożeniem sprzętu, tylko mam problem z widelcem i kierownicą. Chciałbym mieć baranka. Nie bardzo mam pojęcie jaki rodzaj sterów pasuje do tej ramy. Czy będę w stanie dokupić jakiś fajny szosowy widelec i go połączyć tak jak we wespółczesnych rowerach za pomocą rury sterowej i mostka, czy tu jest ten stary typ sterów? Proszę o pomoc, serdecznie dziękuję za wszelkie odpowiedzi. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostre koło można zrobić łatwo z każdego singla - to jest tylko kwestia piasty.

Co do sterów to masz stary typ, czyli stery skręcane, a mostek jest wsuwany w rurę sterową - taki typu "fajka".

Dlaczego chciałbyś wymieniać widelec od kompletu? Oczywiście mógłbyś znaleźć widelec z rurą sterową pod stery A-Head, ale musi być 1' średnicy, a do tego offset będzie inny niż obecnie co zmieni prowadzenie roweru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a jeśli chciałbym zostawić ten widelec, to w takim razie jestem zmuszony kupić tylko odpowiedni mostek ? ( są te stare mostki dostępne? ) i czy jest możliwość wtedy zamontowania zwykłego hamulca do takiego widelca? bo z tego co widze to w tym rowerze jest teraz taki bardzo stary hamulec który od błotnika strony dociska koło????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mostek znajdziesz bez problemu. Najwyżej może być problem z doborem takiego o odpowiednim kącie i wzniosie.

Co do hamulca to o ile otwór montażowy jest standardowy to musisz zmierzyć wymagany zasięg ramion hamulca i szukać pasującego.

 

Kolejna sprawa to koła, bo obręcze to pewnie są 27', czyli 630 mm. Współczesne 28' są lekko mniejsze i mają 622. Musisz zdecydować czy przeplatasz tylne koło na ostre, zmieniasz całe koło, czy może komplet kół na współczesne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koła zamierzam kupić cały komplet nowych, ponieważ te są w tragicznym stanie... scentrowane, posiadają liczne wgniecenia. Nowy komplet kół 28 calowych z tylną piastą na ostre będzie pasował ?

​A gdyby kupić widelec o średnicy 1' (tylko z tego co widze to są wszystkie gwintowante na końcu, nie wiem czy to będzie przeszkadzać) do tego również stery ahead 1 cal ( widziałem gdzieś w necie) i połączyć to za pomocą zwykłego mostka z kierownicą tak jak się robi współcześnie? Czy takie rozwiązanie wchodzi w gre czy nie bardzo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinny pasować, ale dla pewności zmierz sobie rozstaw haków i porównaj z szerokością piast nowych kół. Możesz zostać przy gwintowanych sterach jeśli nie przeszkadzają Ci ich wady.

Pamiętaj jednak, że nowy widelec na 100% będzie miał inne wymiary niż obecny i Ci może mniej lub bardziej poknocić geometrię, wiec i prowadzenie roweru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

 

To Ukraina albo coś w ten deseń. Szkoda Twojego czasu według mnie. Te ramy są strasznie rozlazle i gumowe. Korba na klina. Lepiej zrobić z niego retro singla i jeździć albo sprzedać i za to kupić rame nawet z jakiejś retrokolarki, będzie o niebo lepsza.

 

Pozdrawiam

B

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do takiej ramy będzie pasować suport na kwadrat?

To zależy co to za rower. Jeśli to Ukraina lub Ural (sprawdź plakietkę na ramie)to jak napisał wyżej Belushi daj sobie spokój z przeróbką. Bo radzieckie rowery miały zupełnie inne gwinty.

Teoretycznie da się założyć suport na kwadrat, ale musiałbyś znaleźć taki made in USSR ("sdiełano" w CCCP)bo współczesnych nie wkręcisz (pytanie, czy tam są gwinty, bo mogą być miski wciskane).Podobnie może być ze sterami, pedałami itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

 

Od poczatku- pytanie- co chcesz na tej ramie robic ?

 

A rozlazla i gumowa znaczy to, ze jest spora odleglosc pomiedzy osiami kol oraz "turystyczny" kat glowki ramy. Dodatkowo rury ramy nie sa dobre jakosciowo, wiec sie uginaja.
Mam podobny rower w domu- niemiecki MOVE- cos takiego (zdjecie nie moje)

http://www.24opole.pl/res/cache/ogloszenia/800.600.20130318210503_rower.jpg

, lekko odrestaurowany, sluzacy mojej drugiej polowie do jazdy do sklepu

 

Siadlem na niego przedwczoraj, tragedia ;) Zero reakcji na skret, wszystko pracuje, jakies takie miekkie :) Do jazdy lansowo-rekreacyjno-miejskiej fajny i nic wiecej.

Porownaj rozstaw np z tym:

 

http://www.wigglestatic.com/product-media/5360113380/Chappelli-Vintage-Single-Speed-2016-Single-Speed-Bikes-Silver-Green-VSS_AST_50-0.jpg?w=2000&h=2000&a=7

 

I teraz z mojego doswiadczenia. Chcesz wymieniac kola, mostek, stery, korbe- zostanie CI tylko rama. Lepiej sprzedac to co masz jakiemus zbieraczowi retro rowerow, kupic w miare dobra, "wspolczesna" rame, z suportem chocby na kwadrat i normalnymi mufami, sterami- bedziesz mial wieksze pole do popisu wtedy. Jak trafisz to rame kupisz za 200 zl. Wrzucisz do piaskowania, malowania- skonczy sie na 300 i bedziesz mial fajny sprzet.

 

Pozdrawiam

B

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

 

Jak jestes wysoki to stoi do sprzedania na (SamiWiecieGdzie) rama Koga Miyata za 249 zl- trzeba by bylo poczytac co to za stal, ale toto bedzie o niebo lepsze od tej co masz.

Albo jakas szosowa rama za 99 zl jest juz z widelcem.

 

Ja osobiscie polecam Ci przejazd po okolicznych malych zlomach wioskowych. Czasem jest szansa ze trafisz na jakiegos Peugeota czy KTM szosowego ze stodoly.

 

Pozdrawiam

B

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a powiedz mi jak to jest z tymi hakami i ich szerokościa ? z tego co wiem najlepiej aby byly pionowe, a co jesli nie ? szukac ramy tylko takiej ktora miala naped wolnobiegowy czy zwykle szosowe z przerzutkami tez sie nadaja na przeróbke? szukam artykulu na ten temat ale nie moge znalezc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to jest z tymi hakami i ich szerokościa ?

Współczesne koła (jak rozumiem chcesz kupić nowe)mają zwykle szerokość piasty 110mm z przodu i z tyłu 130mm (szosowe) lub 135mm (górskie). Zmierz rozstaw haków (wewnątrz) w Twojej ramie i będziesz wiedział czy bez problemu włożysz nowe koła.

z tego co wiem najlepiej aby byly pionowe, a co jesli nie ?

Własnie nie pionowe tylko poziome lub choćby skośne. Bo musisz naprężyć łańcuch (w rowerach z przerzutkami to tylna przerzutka napręża łańcuch, więc haki mogą być pionowe). A łańcuch naprężasz przesuwając koło do tyłu w hakach. Przy hakach pionowych musisz zastosować dodatkowy naprężacz.

szukac ramy tylko takiej ktora miala naped wolnobiegowy czy zwykle szosowe z przerzutkami tez sie nadaja na przeróbke?

Każda może być pod warunkiem, że spełnia wyżej opisane warunki

szukam artykulu na ten temat ale nie moge znalezc

Tu masz podstawowe dane techniczne starszych ram (i nie tylko ram):

http://coogee.republika.pl/dane.html#piasty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro budujesz ostre, to możesz ew. pomyśleć o kole z piasta torową. Jest węższa np 120mm

https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/piasty-rowerowe/szosowe-torowe/p,piasta-tylna-single-speed-a166sbt-2x-single-speed-36h-czarna-novatec,348110.html

Tu masz trochę informacji o tym:

http://www.ostre.skibek.pl/?page_id=202

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stare polskie szosy (Jaguar, Huragan) mają poziome haki i rozstaw ok. 124 mm. Tyle ma rama Jaguar, którą niedawno kupiłem. Torowa piasta (120 mm) powinna pasować. Wiem, że takie ramy często były wykorzystywane do budowy o.k. Zdaje się, że przednią zębatkę przykręcali w miejsce młynka, żeby uzyskać linię łańcucha.

Luknij tutaj:

http://www.ostrekola.pl/forum/

Jako ciekawostkę - mogę dodać, że Jaguar w rozmiarze 53 ma niemal identyczne wymiary jak damka Romet Turing. Na takiej właśnie ramie zrobiłem swoje ostre i do tej pory na nim jeżdżę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostre można zbudować (w zasadzie) na każdej ramie. Zazwyczaj jednak o.k. służy do nieco szybszej jazdy i najlepiej jak ma szosową geometrię (torowa - to już dla zaawansowanych).

O tej ramie mogę powiedzieć tyle: Haki b. dobre. Musisz się tylko zaopatrzyć w coś takiego:

https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/rowerowe-napinacze-lancucha/p,napinacz-lancucha-czarny-inny,614830.html

Nie znam jej wymiarów. Zresztą tu też dużo zależy od wzrostu i proporcji budowy ciała. Np. długość nóg do długości rąk.

Główka ramy wydaje mi się jakaś przydługa. Albo to bardzo duży rozmiar, albo typowo turystyczna. Wskazywało by na to jeszcze gięcie na tylnych widłach. W szosowych - te rurki są zazwyczaj proste i mają zrobione wgniotki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...