Skocz do zawartości

[opona] MAXXIS Ardent 27.5x2.25 Zwijana EXO single


szczecinmtb

Rekomendowane odpowiedzi

@radzaiuGD: opory toczenia to nie tarcie suwne a rozpraszanie energii na odkształcaniu gumy. Posłużę się cytatem, który widziałem w kilku miejscach, m.in. na wiki...

"W trakcie jazdy, opona pracuje cyklicznie - ugina się w kontakcie z podłożem, by potem wrócić do swojego pierwotnego kształtu. Powstające w ten sposób chwilowe odkształcenia są przyczyną utraty energii. Opór toczenia sklada się w 90 procentach ze zjawiska uginania, odkształcania opony."

 

Z tego właśnie względu "kolej żelazna" jest tak efektywna energetycznie. A odnośnie szerokości - wprowadzone niedawno wytyczne odnośnie konieczności podawania klasy energetycznej dla opon spowodowały że np. w conti wszystkie opony po mają mniejszą powierzchnię styku bieżnika z asfaltem pomimo tej samej rzeźby bieżnika i wymiarów podawanych przez producenta (kształ opony w przekroju się nieco zmienił co ma wpływ na mniejsze ugięcie/odkształcenie).

 

Przyznaję, że opory toczenia szerszej opony mogą być mniejsze niż węższej co wynika ze wzoru pokazanego m.in. na filmie zlinkowanym przez piciu256: T=P*D. Wynika z tego, że ugięci/odkształcanie opony jest odwrotnie proporcjonalne do ciśnienia i szerokości. Przy tym samym ciśnieniu szersza opona będzie miała mniejsze opory toczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@szczecinmtb: obie mozna poniżej 100 dostać, a na cyklomani masz nawet wersje evo  rara po 139

 

 

@Dokumosa: to jak to w końcu jest?

 

Szersza opona w tych samych warunkach zawsze będzie dawać większe opory toczenia i nie ma co z tym dyskutować...

 

Przy tym samym ciśnieniu szersza opona będzie miała mniejsze opory toczenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest lipa Panowie, dopiero się zorientowałem że zamówiłem 2x opony rara jednak w wersji LATE SKIN... Ale wtopa... myslicie że prosić o zwrot z allegro czy juz pozostac przy tych? Bo patrze ze jednak są szybsze tylko jedynie ochrona gorsza...
Bazowałem na oryginalnej stronie schwalbe:
https://www.schwalbe.com/en/offroad-reader/racing-ralph.html

 

A oto link z których zamówiłem, jest tam w tytule wspomniane LS, a inne tańsze o 5zł są wlasnie Performance...
http://allegro.pl/show_item.php?item=6763878711&snapshot=MjAxNy0wNS0zMVQyMDoyNDo0N1o7YnV5ZXI7ZTBiNjMxY2Q3YzRmZDRlYWU2NWM0MjYyOWYwNmMzY2E1YTczNDlhZDdmNTVkYTViOTFkNjM0OTNmNTQ1Zjg0NQ==

Tutaj te tańsze i z napisem Perf:

http://allegro.pl/schwalbe-opona-racing-ralph-27-5x2-25-perf-dc-bs-i6820475390.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podali mi link i faktycznie jest tam wspomniane performance i lite skin, czyli w koncu nie wiem jaka dostane oponę albo performance albo late skin, NORMALNIE LOTERIA. Ale domyslam sie ze LS powinien byc lzejszy a podają tam wagę 585g

https://www.sbike.pl/szukaj-o_s_0_1.html




 

 

W sumie faktycznie zmieniło się i patrzcie na to, nie ma już typowych opon perf tylko są nowsze i jest model perf i LS: Czytajcie tutaj:

https://www.rowertour.com/p/40540/schwalbe-racing-ralph-27.5-x-2.25-650b-dc-opona-zwijana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jest tego trochę i można się pogubić, ale w uproszczeniu : LS to stosunkowo cienkie i delikatne ścianki, a SS wzmocnione, przy czym żeby było ciekawiej, to wersja TLE zastąpiła starszą TLR i podobno nowszy SS jest jeszcze bardziej odporny na uszkodzenia i lepiej się uszczelnia ( str. 6 i 7 ) : http://unibike.pl/pliki/schwalbe_nobbynic_2015.pdf

Jestem świeżo po zakupie RaRa w wersji SS TLR - w tym samym sklepie wersja SS TLE jest już droższa o ponad 40 zł, a wersja SS TLR zniknęła.

Tylko niestety w cenie jednej opony SS TLE można mieć dwie Performance DC LS, więc nie każdy się skusi na SS.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli az tak źle nie wybrałem przypadkiem kupując Perf i Late skin? będe miał dzięki temu przynajmniej szybsze opony kosztem tylko ochrony, zreszta i tak wziąłem 2x rara więc na razie na tył tylko wpakuje rara, a na przód zostawie ten moj smart sam performance bo i tak nie jest ta oponka z przodu zajechana prawie w ogóle  :)

Git? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kurier przywiózł mi dzisiaj zamówioną oponę, a właściwie nawet nowszą wersję : RaRa EVO SS TLE , więc nie ma powodu do płaczu, tym bardziej że teraz ta wersja jest droższa od zamawianej o 44 zł  :icon_cool:

Mam RaRa Performance DC z przodu i jakoś nie narzekam.

Tak się złożyło, że poszedł tył ( pęknięcie ścianki ), więc EVO jako mocniejsza trafi właśnie na tył.

Z przodu zmienię dopiero jak padnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jak nie będzie bardzo niskiego ciśnienia i mocnych dobić, ani innych niespodzianek, to powinno być OK.

Moja tylna wytrzymała 3,5 k km i słabym punktem okazał się bok opony ( ścianka ), a gum nie było żadnych ( głównie las, szutry i piach ).

Bieżnik jest nawet w dobrym stanie - mocniej starty na środku, a z boku widać jeszcze nacięcia na klockach.

Zobaczymy ile wytrzyma Evo SS.

Tak się zastanawiam, czy jest sens zostawiać po podklejeniu tego Performance'a jako awaryjną dojazdówkę, czy coś w tym rodzaju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie będzie bardzo niskiego ciśnienia i mocnych dobić, ani innych niespodzianek, to powinno być OK. Moja tylna wytrzymała 3,5 k km i słabym punktem okazał się bok opony ( ścianka ), a gum nie było żadnych ( głównie las, szutry i piach ). Bieżnik jest nawet w dobrym stanie - mocniej starty na środku, a z boku widać jeszcze nacięcia na klockach. Zobaczymy ile wytrzyma Evo SS. Tak się zastanawiam, czy jest sens zostawiać po podklejeniu tego Performance'a jako awaryjną dojazdówkę, czy coś w tym rodzaju

 

 

Odpisujac co do cisnienia -niestety nie mam manometru do dętek, mam tylko pompke do amora z manometrem, tak czy siak odpisujac na temat cisnienia to zawsze opony staram sie dopompowywac prawie co na maxa, tak zebym jak jechal to nie bylo widocznego flaka, jedynie na zjazdach w dol minimalnie spuszczam powietrze by lepiej sie trasy trzymać (co nie znaczy ze mam flaka jak na bmx do skakania), minimalnie spuszczam by wciaz było szybko ale stabilnie - na wyczucie - dobrze robie?

 

 

PS. Właśnie przyszła dostawa na rowertour i zamówiłem pojedyńczą sztukę rocket rona na przód, w cenie 105zl z przesyłką ;) czyli mam niezły zapasik 2x rara (w razie jakby tył pękł czy coś :D) a roro mysle ze dluuugo pociagnie, w koncu to przód ;)

Przewijając jeszcze wszelkie strony od początku zauważyłem że nie wiem czemu wziąłem rara na tył w wersji szerokości 2.25, mimo że mówiliście bym wziął 2.1 na tył bo będzie szybciej :S 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiedziałem że to mnie będzie czekać, w jakim kierunku ustawic opony? W przedniej oponie pisza mi że z prawej strony jak się patrzy na opone powinien byc napis front - rear
A jeżeli chodzi o tył to rear -front?

Niestety w moich przypadkach są tylko strzałki jedna taka wykrzywiona druga w stylu prawidłowej ->
Opini jest sporo, jedni mówią że RoRo warto ustawić w odwrotnym kierunku by bieżnik się wbijał a tył ustawiamy prawidłowo dla szybszej jazdy.
Jak to wiec ustawić? dla mnie to bez sensu ale zanim poswiece czas wole zapytać


oAMy231.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opona która ma tylko rotation i strzałkę ma się kręcić tak jak pokazuje strzałka.

 

Front i Rear na oponie oznacza kierunek dla opony założonej z przodu i z tyłu. Strzałka z napisem front pokazuje kierunek kręcenia się koła przedniego a strzałka z napisem rear wskazuje kierunek kręcenia się koła tylnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...