Skocz do zawartości

[Piasta] do single speed.


JPK

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Chcę złożyć sobie na 26 calach single speeda- hamulce szczekowe bez torpedo. Czy potrzebuje odpowiedniej piasty? Mam ich trochę pod torpedo oraz przód ale pewnie do czegoś takiego ich nie wykorzystam?

Rower ma być w starym stylu i zamiast kupować chciałem wykorzystać to co mam.

Jak to ugryźć?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zależności od rozstawu haków tylnych. Jeśli to 115 - 120 mm, to zakładasz taką:

http://e-bmx.pl/opis/2996895/joy-tech-jy-a166dse-10mm-flip-flop-ostre.html

lub taką:

http://e-bmx.pl/opis/6230190/piasta-novatec-a166sbt-fixsingle-m10.html

albo - po taniości - taką

http://e-bmx.pl/opis/4948244/piasta-tyl-alu-wolnobieg.html

i wywalasz tulejki, obcinasz oś.

Jeśli rozstaw haków jest większy - pozostaje Ci tylko ta trzecia, lub podobna - lepsza. Wtedy skracasz dłuższą tulejkę, ewentualnie regulujesz podkładkami tak żeby się zgadzało z rozstawem haków, a zaplot był symetryczny.

Potem nakręcasz na nią wolnobieg taki:

http://e-bmx.pl/opis/260076/wolnobieg-dicta-14t-szeroki.html

lub taki

http://e-bmx.pl/opis/263602/wolnobieg-dicta-18-waski.html

i prawie gotowe. Prawie, bo trzeba skontrolować linię łańcucha i ewentualnie zmienić wałek suportu (lub wkład - jeśli masz/chcesz mieć na maszynach).

Przednią zakładasz dowolną. Rometowskie są już od kilku zł/szt.

Te piasty z olx-a to do dziecięcego roweru (16 szprych).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak dla ciekawości - co to ma być za rower i do czego służyć?

Zaczynałem podobnie: rama - damka Romet Turing stopniowo tuningowana. Obecnie ma ostre koło (piasta 2x fix), barana, crossowe obręcze (622x18 mm), szosowe opony i całkiem nieźle pomyka. Zarówno po mieście, jak i na trasie.

Pozdrowienia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim ma być jak najtańszy i ile tylko możliwe części z odzysku. Rama męska pod koła 26'', ale starego typu z cienkim rurek, w miarę lekka. Hamulce stare dual pivot plus do tego alu klamki Prosta lub delikatnie podniesiona kiera i kolarskie siodło ze skóry. Myślałem o oponach 2,0 dla lepszej amortyzacji.

Mniej więcej cos takiego:

e49ea47c3152.jpg

 

d3667e06b155.jpg

 

b389a2928c1f.jpg

 

e731dd8c6964.jpg

 

45928fc9b469.jpg

 

Oczywiście koła tez starego typu i naped single speed.

 

Zobaczymy jednak co z tego wszystkiego wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama fajna, chyba jakaś zagraniczna(?) One rzeczywiście nie są ciężkie, ale za to widły - chyba tak. Ja mam od MTB 26" - bez amora - oczywiście.

Rozstaw haków - chyba gdzieś 115 - 118 mm, ale do 120 spokojnie da się rozgiąć.

Klamki wyglądają mi na szosowe (do barana). Nie wiem jak będą pasować do prostej kiery.

Takie siodło - odradzam. Ładnie wygląda, początkowo wydaje się być wygodne, ale jest z nim kupa problemów. Trzeba je naciągać, z czasem pęka skóra lub wyrywają się nity. Lepiej kupić plastik (sportowe) w markecie za ok. 40 zł, albo poszukać fajnej używki. Ja kupiłem szosowe Selle Italia za 2 dychy.

Nie napisałeś - gdzie on ma jeździć, ale jeśli w niezbyt trudnym terenie - w zupełności wystarczą opony 1 i 3/4 z bieżnikiem uniwersalnym lub tzw. szosowym.Na takiej

http://e-bmx.pl/opis/261926/opona-kenda-cosmos-26-x-175.html

nieźle mi się jeździło, chociaż jest dość głośna. Wytrzymuje ciśnienie 5 bar.

Opony do górala fatalnie spisują się na asfalcie. W terenie - zresztą - też, przynajmniej - te tańsze. Poza tym - mogą się nie mieścić w ramie, albo nie można będzie wyjąć tylnego koła bez upuszczania powietrza.

Obręcze starego typu (stalowe) - rzeczywiście są idealne do Twojego projektu. Nie zdzierają się przy hamowaniu i można do nich stosować twarde (tanie) klocki. Z tym, że trzeba się liczyć ze znacznym osłabieniem siły hamowania na mokro.

Z tym, żeby rower był jak najtańszy - trzeba zachować umiar i rozsądek. Jeśli się jeździ dużo i w różnych warunkach - po pewnym czasie - wychodzi to w końcu drożej. Przykład: piasta Joytech za 50 zł padła mi po 4 miesiącach (ok. 5 tys. km). Piasta Novatec za 120 zł służy mi już rok. Po zimie wymieniłem łożyska (na dobre 8 zł/szt.)

Życzę powodzenia. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie do końca zrozumiałeś mój plan. Zamierzam wykorzystać jak najwięcej używanych części, ale chodzi tutaj o stare poPRLowskie części, które przetrzymają wiele nowych. Wystarczy je rozebrać na części pierwsze, umyć, zakonserwować i złożyć.

 

Rama- ta, której zdjęcie wrzuciłem jest akurat od rometa bodajże waganta.

Klamki- fakt od baranka do prostej pasować nie będą, ale chodzi o coś takiego.

Siodło odradzasz- już dwa takie odnowiłem. Wystarczy porządnie wyczyścić, natłuścić i można śmigać

Ma jeździć głównie po mieście plus ubite drogi.

 

Opony to akurat temat na sam koniec, ale myślę że jak już uda się wszystko poskładać to coś dobiorę.

 

Oszczędności- nie chodzi tu o liczenie na siłę każdej złotówki, ale o zrobienie taniego i dobrego roweru z używanych, odnowionych gratów oczywiście wszystko z głową stąd tez dylemat na temat wytrzymałości takiej ramy o którym mowa w innym dziale.

 

P.S.

Wole wydać więcej na zakup i odnowienie dobrych używanych gratów niż zakup nówek które sezonu nie wytrzymają.

Już zrobiłem parę takich wynalazków i śmigają bez zarzutu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście nie zrozumiałem. Dla mnie - rower ma jeździć i to konkretnie, bezawaryjnie i w miarę tanio, ale trzymam kciuki za Twój plan. Lubię popatrzeć na takie cacka.

Wagant miał koła 28" z błotnikami, więc 26" - wyglądały by śmiesznie. No i ryzyko zrobienia iskry na zakręcie. Rozstaw haków, to gdzieś 124 - 125 mm, ale trochę się rozegną.

Zmyliła mnie korba od Wigry. Suport na miskach wciskanych nie jest przyjazny takim projektom ze względu na mały wybór długości wałków. Mogę podpowiedzieć, że taka właśnie korba, jak na zdjęciu - występuje w dwóch wersjach: z głębszym i płytszym przetłoczeniem zębatki, co skutkuje różną linią łańcucha. Do mojego np. pasuje ta - z głębszym. Ma wybitą cechę "H" na wewnętrznej stronie zębatki. Można to kupić w Arkus & Romet za ok. 45 zł.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...