Skocz do zawartości

[pasek vs łańcuch] różnice w eksploatacji


koral00

Rekomendowane odpowiedzi

Załóżmy takie konfiguracje sprzętowe napędu:

 

rower 1

Alfine 8

zębatka tył 22T

zębatka przód 48T

łańcuch

 

rower 2

Alfine 8

zębatka tył 22T

zębatka przód 48T

pasek Gates

 

Czyli jedyną różnicą jest pasek vs tradycyjny łańcuch. Zakładam komponenty dobrej jakości.

 

Czy oba rowery będą chodzić tak samo w kontekście uzyskiwanych prędkości przy tych samych RPM i przełożeniach? Czyli czy oba napędy oferują takie samo wzmocnienie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mę, jeśli stopniowanie piast bedzie takie samo, jesli koronki/blaty w obu napedach beda takie same (oczywiscie w cudzysłowie, wiadomo ze kształt zebów bedzie inny, chodzi o obwód koronek w miejscu styku z łancuchem/paskiem), to cudów nie ma. Ten sam RPM korby bedzie przezkładał się na identyczny RPM koła nawet jesli bedzie to owiniete sznurkiem.  Roznica jaka moze sie pojawić to:

1. SErwis i czyszczenie łancucha vs serwis paska - nie wiem czy pasek sie czyms naciera, czy cos wogole sie z nim robi, kiedy sie go wymienia, ile kosztuje

2. Zerwanie paska vs zerwanie łancucha - łancuch wymienic, skuć można w 3min, z paskiem... nie wiem trzeba go jakos przewlec przez tylny trójkąt.

3. Nie wiem jak z dostepnością koronek/blatów pod pasek, z łancuchem sprawa wiadoma, jest prosto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Łańcuch:

- generalnie nic mu nie szkodzi, jak sie kupi z powłokami to nawet nie rdzewieje

- niestety z czasem sie naciąga i zużywa, co powoduje wymianę napędu na nowy.

- trzeba smarować by jeździć cicho i długo

- trzeba czyścić, że było to co powyżej + czysto.

- piasek, woda, kamyki nie bardzo mu szkodzą.

- bezproblemowa dostępność części zamiennych zębatka, łańcuch.

 

Pasek:

- Nie naciąga sie podobnie jak paski rozrządu w autach, a wiec teoretycznie napęd dożywotni.

- Deszczowa pogoda + piasek mogą stanowczo skrócić żywotność napędu, poprzez to że pasek jest pasowany na ciasno, i każde drobiny jakie sie dostana pod niego będa robiły sodomę i gomorę z koła pasowego jak i z paska. Koło pasowe jest z aluminium.

- nie trzeba smarować a sam napęd powinien być bezgłoscny

- części zamienne na pewno rzadsze i zapewne droższe.

- nie można go założyć na pierwszej lepszej ramie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Skoro pasuje do zwykłych piast nexus czy alfine od shimano, to zmienia się tak samo jak zębatkę. Nic skomplikowanego ale bywa upierdliwe.

 

Natomiast jak wygląda zmiana paska, tego nie wiem za bardzo, nie jest to a częsty wybór póki co. Znaczy mam na myśli przebiegi :P Wg mnie aż się pasek zużyje dostatecznie mocno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...