Skocz do zawartości

[Renowacja] Wheeler Cross Line 3000 - 1993 r.


Rekomendowane odpowiedzi

Masz już wsio więc zapinaj łańcuch, regulacja i na rower. Piękny.

 

Dzięki. Myślę, że w przyszłym tygodniu oddam rower specowi do końcowej regulacji.

Jedyne co nie do końca mi pasuje to trochę zbyt nowocześnie wyglądająca korba (osłona korby).

Pomijam już to, że korba jest czteroramienna, ramiona aluminiowe wyglądają kiepsko bo są zbyt grube. Nie mają też blasku wypolerowanej stali :(

Złożę jednak na tym co jest w tej chwili. Korbę wcześniej czy później upoluję odpowiednią.

 

PS. Jest też jeszcze trochę drobnych detali (część już w trakcie realizacji), które jednak moim zdaniem muszą być wykonane.

 

Chodzi mi tu o napisy na mostku, kierownicy. Orientowałem się w temacie i zamiast naklejek będzie to kalkomania pokrywana później lakierem bezbarwnym. Zamówione.

Patrząc też na rower od razu widać niepasujące czarne nakrętki zacisków piast. Oryginalne były chromowane. Szczegół, a jednak psuje wygląd całości.

Opony Schwalbe Road Cruiser mają zbyt mało agresywny bieżnik jak na rower crossowy.

 

Tutaj garść zdjęć oryginalnych komponentów. Umieszczam jako uzupełnienie informacji o rowerze.

 

Oryginalne opony wyglądały tak:

 

e8e07e93bdbc6.jpg

 

Oznaczenia na mostku:

 

25861944a1292.jpg

Tutaj inspiracja z sieci dzięki której wogóle zabrałem się za renowację:

 

b473c49e99942.jpg

 

1b115a0ca40fb.jpg

 

9def7a70950ca.jpg

Edytowane przez topspeed_krk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jedyne co nie do końca mi pasuje to trochę zbyt nowocześnie wyglądająca korba (osłona korby). Pomijam już to, że korba jest czteroramienna, ramiona aluminiowe wyglądają kiepsko bo są zbyt grube.
Fakt... Psuje trochę efekt.

 

Chodzi mi tu o napisy na mostku, kierownicy. Orientowałem się w temacie i zamiast naklejek będzie to kalkomania pokrywana później lakierem bezbarwnym. Zamówione. Patrząc też na rower od razu widać niepasujące czarne nakrętki zacisków piast. Oryginalne były chromowane. Szczegół, a jednak psuje wygląd całości.
Jak już czepiasz się takich szczegółów to mnie dużo bardziej kłuje w oczy czarny kolor kiery i mostka w połączeniu ze srebrną sztycą siodła. Wnioskuję o ujednolicenie kolorystyki :whistling:  Biorąc pod uwagę srebrne poszedł bym w całość na srebrno. 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt... Psuje trochę efekt.

 

Jak już czepiasz się takich szczegółów to mnie dużo bardziej kłuje w oczy czarny kolor kiery i mostka w połączeniu ze srebrną sztycą siodła. Wnioskuję o ujednolicenie kolorystyki :whistling:  Biorąc pod uwagę srebrne poszedł bym w całość na srebrno. 

 

 

Tak jednak było w oryginale :) Przyznam jednak, że chromowany mostek i kierownica wyglądałyby tutaj znacznie ładniej. Odtwarzałem wygląd oryginalny i nawet nie wpadłem na to aby tak zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powitoł

Praaaaaawdopodobnie mam jeszcze w gratach zaciski chromowane shimano z mojego panasonica.

Nie pamiętam jaki stan, bo szybko je zamieniłem na nowsze. Coś jak poniższe, tylko napisu nie jestem pewien:

386717177_1_1000x700_zacisk-kola-shimano

 

Mogę sprawdzić i odezwać się na priva. Niestety przez zawirowania rodzinne nie wiem, kiedy będę następnym razem w garażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Powitoł

Praaaaaawdopodobnie mam jeszcze w gratach zaciski chromowane shimano z mojego panasonica.

Nie pamiętam jaki stan, bo szybko je zamieniłem na nowsze. Coś jak poniższe, tylko napisu nie jestem pewien:

386717177_1_1000x700_zacisk-kola-shimano

 

Mogę sprawdzić i odezwać się na priva. Niestety przez zawirowania rodzinne nie wiem, kiedy będę następnym razem w garażu.

 

Dzięki za propozycję. Udało mi się w międzyczasie kupić nowe szybkozamykacze z tamtych lat. Pozyskałem z nich chromowane nakrętki :)

 

 

Rower aktualnie w serwisie, składany, smarowany, regulowany :)

Edytowane przez topspeed_krk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower już złożony, odbieram go w poniedziałek.

 

Nie zdążyłem z dostarczeniem do serwisu nowej, starej korby, którą udało mi się właśnie fartem kupić.

Znalazłem na znanym portalu korbę Shimano RSX FC-A413, istny biały kruk z 1995r. Posiada identyczne blaty jak korba oryginalna. Rozmiary 46x36x26, ramiona stalowe, długość 170mm.

Brak osłony ale to dobrze bo będzie to lepiej wyglądać.

Dodam, ze takiej korby szukałem przez pół roku :thumbsup: Sprzedający fajny, dał jeszcze specjalny rabat.

 

 

d09460927bc7b.jpg

 

Edytowane przez topspeed_krk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie zdążyłem z dostarczeniem do serwisu nowej, starej korby, którą udało mi się właśnie fartem kupić. Znalazłem na znanym portalu korbę Shimano RSX FC-A413, istny biały kruk z 1995r. Posiada identyczne blaty jak korba oryginalna. Rozmiary 46x36x26, ramiona stalowe, długość 170mm
Przednia przerzutka będzie pewnie wymagać podregulowania bo w tej korbie którą masz w rowerze jest inny rozmiar tarcz... co nie zmienia faktu że nowy nabytek zajefajny. To teraz zostaje Ci polować na mostek i kierę srebrną :whistling:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przednia przerzutka będzie pewnie wymagać podregulowania bo w tej korbie którą masz w rowerze jest inny rozmiar tarcz... co nie zmienia faktu że nowy nabytek zajefajny. To teraz zostaje Ci polować na mostek i kierę srebrną :whistling:

....albo oddać oryginalną do chromowania. Choć zdaje sobie sprawę, że będzie to sporo kosztować. Efekt byłby piorunujący.

Póki co to ustrzeliłem oryginalny mostek i kierownicę z tego modelu z bardzo dobrze zachowaną powłoką lakierniczą i logotypami. 

Mój mostek choć oryginalny, był mocno zniszczony. Po piaskowaniu i  lakierowaniu straciłem, jakże cenne, napisy :). Kupiłem bo żal było nie wydać 30 zł z przesyłką :) Ha, są nawet oryginalne gripy Wheeler Gel Black.

 

Mam jeszcze sporo pomysłów. Korba pięcioramienna była pozycją obowiązkową, ale jest tego dużo, dużo więcej. Mam to do siebie, że czepiam się detali. To nie jest projekt custom`owy. Raczej w zamyśle było zachowanie oryginalnego charakteru roweru, tu i tam małe usprawnienia, np. niezbyt rzucające się w oczy elementy jak piasty dałem sadzę lepsze, bardziej trwałe niż oryginalne. Choć wymiana np. siodełka to była jednak zbyt już duża ingerencja. Po prostu nie ustrzegłem się błędów, które teraz doskonale widać patrząc na rower. Popracuję jeszcze w tym temacie.

Edytowane przez topspeed_krk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla porównania wklejam wagę mechanizmów korbowych, z którymi miałem do czynienia przy tym projekcie (waga bez śrub):

 

1) RSX - FC-A413 (46x36x26, 170 mm, stal) – waga 773 g

2) A10 - FC-AT10 (46x36x26, 170 mm, stal) – waga 897 g - jest to korba oryginalna

3) Acera - FC-M361 (48x38x28, 175 mm, alu) – waga 1113 g

 

 

Edytowane przez topspeed_krk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do ciorania kupiłem Meridę Crossway 500.

Wheeler`a  mam zamiar zabierać na weekendowe wypady, ale nie w teren, tylko szosa, przy ładnej pogodzie :)

Choć jak znam życie najpierw będzie dmuchanie, chuchanie, później normalne użytkowanie. No powiedzmy tak, "będę go w miarę oszczędzał".

Okazuje się, że zrobienie go to dziesiątki godzin przeszukiwania internetu, kilkanaście godzin pewnie czyszczenia, polerowania. Nawet najdrobniejsze śrubki są wypolerowane, itd. Koszty zbliżają się obecnie do... No właśnie jutro się okaże ile podliczą mnie w serwisie.

Fajne jest to, że wszystko da się zrobić. Można kupić praktycznie każdą część, także części nowe, wyprodukowane 25 lat temu (przy sporej cierpliwości w odwiedzaniu portali aukcyjnych). Ogólnie też koszty rozłożone w dłuższym okresie czasu nie są tak porażające, satysfakcja natomiast duża.

 

Edytowane przez topspeed_krk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower gotowy i odebrany, projekt ukończony :)

 

Rano jechałem jeszcze specjalnie do serwisu dostarczyć korbę RSX, pewnie było trochę roboty bo na rowerze siedziała już korba Acera z wyregulowanymi przerzutkami.

Z racji temperatury i szybko zapadającego zmroku dzisiaj nie pojeździłem, nawet się nie karnąłem bo żal było pierwsze co wjechać w kałuże :). Pogoda nędzna w Krakowie.

 

Zrobię jakieś foty za dnia i pokażę ukończony projekt. Niestety przy takim oświetleniu jakie mam w pokoju nie sposób zrobić żadnego normalnego zdjęcia.

 

Rower na pewno schudł, bo bez akcesoriów waży teraz 12,60 kg. Oryginalnie było to prawdopodobnie około 13,05 kg.

 

Dzisiaj założyłem też pierwsze akcesoria. Kupiłem na wyprzedaży lampę przednią Lezyne Mini Drive XL (250 lumenów) oraz dyskretnie wyglądający dzwonek Twooc.

W drodze licznik Sigma, lampa tylna, koszyk i bidon. Pomyślę też o podpórce. Psuje ona wygląd roweru jednak jestem przyzwyczajony do korzystania z niej. Pasuje podpórka wykonana ze stali, o którą będzie trudno.

Edytowane przez topspeed_krk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to raczej aluminium

 

 

oryginalne wtedy były już aluminiowe

Przyjrzałem się dokładniej i masz rację, korba jest aluminiowa. W sumie nie zmienia to wiele, ale racja. Dzięki za wychwycenie tego błędu.

Blaty natomiast dwa mniejsze są stalowe, duży to alu. 

 

Zrobiłem kilka fotek:

 

067905a72ff17.jpg

 

 

5f3053a2beacc.jpg

 

 

ed043d8652e1b.jpg

 

 

459c6fe88a796.jpg

 

 

b6bb7e63fba81.jpg

 

 

3172266f44174.jpg

 

 

db64c2c86221c.jpg

Edytowane przez topspeed_krk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wklejam jako uzupełnienie pełną specyfikację roweru sprzed i po renowacji. Prowadziłem sporo notatek bo jestem dosyć skrupulatny. Jest tam sporo szczegółów, może kogoś to zainteresuje.

Bardzo lubię robić tabelki :laugh:

 

Wheeler_CL_3000.pdf

Edytowane przez topspeed_krk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pieknie wyglada ten rowerek. Dobra robota. Ja ostatnio odnawialem Kuwahare Hi-Pacer ale ze wzgledu na zniszcony lakier i mocno ograniczony budzet, efekt nie jest az tak piorunujacy.

 

Właśnie. Pod tym względem była to renowacja stosunkowo prosta, rama i lakier w bardzo dobrym stanie. Parę miejsc poprawiłem lakierem zaprawkowym, inne udało się wypolerować.

Poza tym rama jest specyficznie malowana, nie jest to jednolity kolor a " lakier w ciapki". Nie wiem czy ktokolwiek polakierowałby nam tak rower.

W przypadku mocno zniszczonegoo lakieru pewnie zmieniłbym zupełnie kolor ramy.

Edytowane przez topspeed_krk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka kolorystykanw ciapki jest super ale jak mowisz - prawie nie do odtworzenia. U mnie byla juz rdza itp. Wiec poswiecilem naklejki itp. na rzecz nowego lakieru. Tez przechodzilem zabawe z korba i jej zakresem. Moj rowerek byl caly na deore DX i korba miala dziwny zakresz 24x36x46 wiec odbuscilem i uzylem stalowych blatow biopace exage 400 28x38x48, co wymagalo zmine kasety na 13-30. Sorry za offtop, ale cos jest ze takie starsze rowerki wzbudzaja sentyment i ich renowacja wciaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wciąga. Nigdy niczym podobnym nie zajmowałem się.

No może lubię trochę grzebać w mechanice oraz poprawiać lakier na samochodach. Mam sporo kosmetyków do detailing`u i to wykorzystałem w tym projekcie. Mam metodę na robienie odprysków od kamieni na git, tak że praktycznie nie sposób zauważyć zaprawki - papiery ścierne wodne, pasty, cierpliwość i dużo czasu :)

Przykładowo widelec miał bardzo brzydkie rysy, całkowicie się ich pozbyłem :)

Gdy doprowadziłem ramę do porządku naszła mnie chęć do dalszej pracy.

 

Reszty musiałem się uczyć, te wszystkie grupy Shimano, o co chodzi z technikaliami jak linia łańcucha, rodzaje, kompatybilność napędów, itd. Jest tego naprawdę sporo. Chciałem tego wszystkiego dopilnować żeby nie było tu przypadku, że "jakoś to tam będzie działać".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest lepszy od oryginału ;-) Jedynie co ja bym zrobił- to założył bardziej terenowe opony, ale to drobiazg. Może to bardziej uliczny wojownik. Niech służy długo. To sprzęt z takich co przetrwają zadbane przez kilka pokoleń. 

 

Tamat opon nie jest zamknięty.

Od dawna szukam opon typowo cross`owych lub szybkich gravel`elowych typu skinwall/gumwall/tan wall czy jak oni je tam nazywają. Ja mówię opony z beżowym bokiem :)

 

Moje typy to:

 

1) Soma Cazadero (42mm)

2) WTB Resolute (42mm)

3) WTB NANO 40 (40mm)

 

Jest problem z dostępnością takich opon.

Te założone teraz szału nie robią. Schwalbe Road Cruiser są moim zdaniem typowo drogowe, mało tam bieżnika, zdecydowanie zbyt mało.

 

Są jeszcze jakieś Kenda Khan lub Eurotrek ale są to opony budżetowe, nie wiem jak z jakością.

Jeśli będę miał nadal problem ze znalezieniem opon z beżowym bokiem kupię pewnie czarne drutowe WTB NANO 40 Comp (40mm).

 

WTB-Nano-40C-front.jpg

Edytowane przez topspeed_krk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzisiaj przyszły ostatnie zamówione akcesoria. Wklejam  zatem podsumowanie kosztowe renowacji. Ceny wielu elementów zawierają koszty przesyłek.

Rezygnuję z podpórki, która będzie mocno psuła wygląd roweru.

W planach na pewno inne opony, naklejki (kalkomanie) na wzór oryginalnych oraz zestaw do licznika - odczyt kadencji.

Po pewnym czasie będę chciał spróbować jazdy na pedałach SPD (wiem, że warto :) ), prawdop. Shimano T8000 - uniwersalnych.

Zrobię jeszcze kilka zdjęć ale to trochę później, najlepiej w plenerze.

Wheeler_CL_3000_koszty.pdf

Jako smaczek dodaję jeszcze wycinek katalogu Wheeler`a z 1993 roku, nie mogłem nigdzie go znaleźć, przesłał mi go sam producent.

katalog_wheeler_1993.pdf

 

97d91a1e3698b.jpg

Edytowane przez topspeed_krk
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...