Skocz do zawartości
  • 0

Ukręcona śruba w goleniu dolnym Spinner Ammo2


Gość Mateusz

Pytanie

Gość Mateusz

Witam,

 

Pacjent Spinner Ammo2 130mm skoku olejowo (P) sprężynowy (L).

Mam mały (albo wielki) problem z moim amortyzatorem. Chciałem go przeserwisować i wymienić olej na rzadszy, ponieważ teraz prawie w ogóle nie pracuje (stał 2 lata nie używany). Dodam, że nie robię tego 1 raz w życiu, więc wiem co i jak.

 

Zacząłem standardowo od oddzielenia górnych goleni od dolnych. Lewa śruba odkręciła się bez problemu, natomiast prawa nie chciała ruszyć, więc użyłem trochę więcej siły i nagle coś lekko strzeliło, no i teraz śruba (imbus 5 albo 6) kręci się w lewo i w prawo beż żadnego oporu. Nie można jej odkręcić, ani dokręcić. Tak jakby Szpila kręciła się się w środku razem ze śrubą. Czy od góry jest ona trzymana przez coś? Bo rozumiem, że chyba u mnie coś się odkręciło albo urwało co trzyma szpile.

 

Teraz nie mogę nawet przeserwisować amortyzatora, ponieważ nie mam jak go rozebrać. Oczywiście olej nie wycieka, a amor jakoś tam pracuje (wiem, że olej mogę wymienić od góry odkręcając korek ale nie na tym to polega).

 

Co robić? Jak odkręcić prawą stronę? Miał ktoś podobny przypadek?

Są jakieś sposoby?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

W amortyzatorach firmy RST było tak, że jak najpierw wykręciłeś sprężyny z obu goleni, to nie było odpowiedniej siły ściskającej i te śruby które są wkręcane od dołu do takich jakby gwintowanych tulei obkręcały się razem z nimi. Trzeba było ponownie wkręcić sprężynę, a niekiedy nawet i tam w środku śrubokrętem przyblokować i wtedy dół odkręcać. Operacja trudna.

Sprawdź u Ciebie czy jest taka sytuacja jak opisałem. Według mnie to to.

Może być też tak, że po prostu skręciłeś tą gwintowaną tuleję i ona się ukręciła. Chociaż w tym przypadku powinna wtedy wypaść śruba z kawałkiem tej tulei właśnie.. W ostateczności możesz również łeb tej śruby rozwiercić i ściągnąc dolne golenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz

Ale w tym amortyzatorze nie ma sprężyny w prawym goleniu. Jest tam tłumik otwarty z olejem, sprężyna jest w lewym goleniu. Tutaj sprężyna nie ma nic do tego. Co mam więc robić? Rozwiercić to tak jak poleca kolega Pixon? Nic oczywiście nie wypadło. Może szpila była/jest zanitowana i nit puścił i teraz się kręci. Z chęcią bym rozwiercił ale boję się, że nie znajdę potem odpowiedniej nakrętki. A jak myślicie między goleń, a nakrętkę wbić śrubokręt płaski (jest tam jakoś 1mm luzu) i spróbować odkręcić (może się szpila zablokuje).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

albo po prostu napisz do Bluepil - jako autoryzowany serwis tych wynalazków może coś poradzą. Tyle że nie miej większej nadziei że odpiszą - mi nie odpisali ani razu, nawet jak pisałem z oficjalnego konta sklepu. Ew. telefon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz

Dobra coś znalazłem tutaj:

http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?p=1061908&sid=61062205c641cbd4d9bf99ce348211e3

 

Wygląda na to, że do środka należy włożyć długi imbus i zablokować śrubę od wewnątrz, żeby wykręcić tą na dole.

 

Spróbuje w weekend. Dzięki za rady, jak nie podołam to będę informować tutaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to śruba na imbusa a nie nakrętka to rozwierć tak, żeby łeb śruby odpadł. Po rozdzieleniu goleni będziesz mógł wykręcić sterczącą pozostałość śruby.

Nie wiem jak ammo ale spinnery z którymi miałem do czynienia miały tłumik w postaci nierozbieralnego wkładu i nie było możliwości zmiany oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra zarejestrowałem się bo coś nie ma moich odpowiedzi.

Znalazłem takie coś

Myślicie, że to o to chodzi? Będę musiał rozkręcić go jeszcze raz i sprawdzę, czy dłuższy imbus coś da od środka.

 

Druga sprawa to niestety ale imbus jest jako nakrętka, jak coś jakieś pomysły jak to rozwiercić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie eureka.

Naprawiłem amortyzator. Okazało się, że trzeba tak zrobić jak w tym linku, poza tym dolna śruba w goleniu z olejem jest dla picu (Służy jako korek).

Niestety ale po rozkręceniu okazało się, że uszkodzona jest nakrętka od tłumika olejowego (ta pomiędzy goleniami). Była w dwóch częściach ale mocny klej + skręcenie śrubą i wszystko działa.

Dodatkowo wyciągnąłem elastometr i nie poznaję amortyzatora :)  W końcu pracuje w całym swoim zakresie, zrobił się miękki + wybiera wszystko co może. Zastanawiam się tylko czy nie będzie mi dobijał ale jak coś skrócę odpowiednio elastometr i wsadzę go jeszcze raz dla bezpieczeństwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...