Skocz do zawartości

[Amortyzator] Odnowa lub regeneracja rur goleniowych


Rekomendowane odpowiedzi

To teraz zmierz mikrometrem średnicę  zewnętrzną rur przed i po. Ponadto te twoje czarne rury sa po zwykłym anodowaniu, a gdzie elektropolerowanie

Takich rur do anodowania to mnóstwo poniszczyłem, Niestety lecz żadna firma w Polsce nie była mi w stanie położyć tak grubej anody z elektropolerowaniem żeby potem pasowała średnica zewnętrzną do starych rur, co skutkuje duzymi luzami na ślizgach

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jednego nie rozumiem, chcecie zwiększać średnicę goleni anodą? przecież anoda to powłoka wnikająca w materiał a nie jak farba znajdująca się na materiale i na ściance może przybyć odrobina po anodzie ale to są wartości rzędu kilku mikronów.
drugie pytanie to czemu średnica goleni jest mniejsza? po usunięciu warstwy teflonu z goleni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@rafal87 Kolego to ty chyba nie wiesz jak wygląda anodowanie. Żeby położyć nową anodę  to trzeba starą usunąć, a to powoduje podebranie warstwy aluminium, przez co nałożenie potem nowej warstwy anody nie da już takiej samej średnicy jaka była przed anodowaniem co wiąże się skutkiem sporych luzów na ślizgach. Ponadto anoda musi być twarda i to sporo twarda żeby się szybko nie  zdzierała na ślizgach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.08.2021 o 12:57, Rafał87 napisał:

kashima w Foxach jeszcze były stosowane, to tez anoda?

To również jest anoda. kashima powstaje w zastrzeżonym procesie twardego anodowania, podczas którego w porach utworzonej anody osadza się dwusiarczek molibdenu, co daje jej swój charakterystyczny kolor

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeśli fabrycznie w amorkach jest połyskowa tzn. że jest miękka, tak dajesz to do zrozumienia. Rury goleniowe muszą  być  połyskowe żeby miały dobry ślizg na tulejach. Matowe ci będą tylko niszczyć tuleje ślizgowe

Pojeździj a potem się pochwal jakie są efekty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Co jaki czas należy regenerować/oddać do serwisu amortyzatory? Od dwóch lat jestem posiadaczem STING full MTB z amorkami na przód i tył, raczej jeżdżę po mieście, a gdy jeżdżę po lasach, to po ścieżkach rowerowych, nie uderzam w offroad. Kupiłem taki rower, bo chciałem mieć najładniejszy spośród naszej rowerowej paczki, a wszyscy uderazliśmy w MTB. Jestem całkowitym laikiem w temacie. Jaki może być koszt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

serwis podstawowy, czyli tylko goleni dolnych, raz/dwa na sezon zależy ile km. przejeżdzasz i w jakich warunkach. Koszt w serwisach rowerowych ok. 80-100pln. Tzn. tak było w zeszłym roku, teraz pewnie stosownie więcej. Serwis full, czyli plus tłumik i komora powietrzna to było powyżej 200zł, zależy od serwisu, w autoryzowanych najdrożej. Podstawowy można samemu ogarnąć w mniej niż pół godzinki.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Z innej beczki ale pokrewne do regeneracji powierzchni. Ktoś uzupełniał ubytki na goleniach górnych, które powstały w wyniku obicia czy zarysowania? Jakim materiałem to wypełnialiście, jakieś żywice epoksydowe, kleje dwuskładnikowe, a może jakieś żywice utwardzane UV?
Które materiały by się nadawały i były odporne na kontakt z olejami jakie stosuje się w rowerowej amortyzacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Hej, wypróbowałem żywice epoksydową do uzupełnienia ubytku na ladze. Jeżdżę już 3 tygodnie i jest cacy. Dużą zaletą jest to, że po nałożeniu można jeszcze formować kroplę i ciągnąć ją wzdłuż rysy bez przyklejania się do naszego narzędzia, którym tą czynność robimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Papierem ściernym, gradacja w okolicach od 800 do 1500. Wycwaniłem się w ten sposób, że wydrukowałem sobie taką kostkę z promieniem pod średnicę goleni oraz prowadzenie aby tym papierem ściernym na kotce szlifować równolegle do płaszczyzny rury goleniowej. Benefitem tego działania jest nieocieranie anody w około szlifowanego punktu. Ręcznie też się pewnie da ale wyobraź sobie jak trzeba być czujnym, skrupulatnym i cierpliwym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Cześć, ktoś wie jaka powinna być różnica pasowania miedzy lagami a koroną? Gdzieś słyszałem że muszą być większe o 0.10mm, czy to prawda?

oraz ile potrzeba około nacisku aby wyprasować lagi? i ostanie, czym różnią się tuleje ślizgowe w stalowej oprawce od aluminiowej

 

mam nadzieję że te pytania nie są żadną tajemnicą 😁 @ACTIVIA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracujesz na stałym wałku, otwór obrabiasz. Zmierz ile dokładnie mają lagi (mikromierzem, nie suwmiarką) I potem dostosuj otwory w koronie.

Dla lag idealnie 32,00 otwór pasowany na U8 będzie miał 31,901 ÷ 31,940. Zatem potrzebujesz rozwiertaka lub wytaczaka na swojej frezarce i średnicówki do pomiaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Cytat

Pracujesz na stałym wałku, otwór obrabiasz.

to oczywiste, ale jak zwykle coś pomyliłem przy pisaniu 😁. Czyli pasowania dobrze napisałem. Więc tak kupiłem wytarciucha za grosze, jest to były producent na M, rok 2008. Chciałbym go uratować i przy okazji się czegoś nauczyć. Ten rocznik był produkowany przez suntoura(?), więc pomyślałem czy może części do niego będą pasować. Czekam na odpowiedz activi co o tym sądzi🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...