Skocz do zawartości

[5000 PLN] Który wybrać?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Postanowiłem sobie zakupić rowerek, bo zbliża się lato i szkoda kisić tyłek w domu.

Budżet: 5000 z małym hakiem.

Koniecznie nówka, nic używanego.

 

Czego szukam? 

Roweru głównie do jazdy po lasach, w przyszłości jak dojdę do wprawy to na pewno na trudniejsze tereny się przerzucę no i pokonywania asfaltu, bo jakoś trzeba dojeżdżać.

Z tego też powodu szukam czegoś z amortyzatorem o skoku 130-150mm, kołach 27,5 i rozmiarze ramy 17" (Może 19 też będzie pasować, ale wątpię)

Zależy mi na tym, żeby sklep był w Bielsku-Białej lub okolicy, gdyż nie chcę brać w ciemno nawet jak będzie jakaś super okazja a nie mam samochodu, więc ciężko mi się dostać gdzieś dalej.

 

 

Szukałem trochę, nie przychodzę na sucho, tylko nie wiem, który by się okazał tutaj najlepszy; 

http://dobresklepyrowerowe.pl/rowery/gorskie-sztywne/enduro-275/dartmoor/hornet

http://dobresklepyrowerowe.pl/rowery/gorskie-sztywne/trail-275/dartmoor/primal-pro-red-devil

http://dobresklepyrowerowe.pl/rowery/gorskie-sztywne/trail-275/author/versus

http://www.sklepbiker.pl/product/kross-dust-2-0-2016-gratisy,3879.html

 

Moim zdaniem najlepiej wypada Hornet i jeśli potwierdzicie moje przypuszczenia, to dzwonię do salonu i umawiam się od razu na jazdę próbną :D 

 

Jeśli ktoś ma lepsze pomysły niż te ww przeze mnie, to będę rad je obejrzeć i dowiedzieć się, dlaczego są lepsze :D 

Uciekam do pracy, mam nadzieję, że pomożecie mi jeszcze przed weekendem znaleźć "Tego jedynego" :D

Z góry dzięki !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, rownież go oglądałem, tylko czy reszta osprzętu w Devilu+ nie odstaje przy Hornecie? Ciezko mi teraz z telefonu porownywac. Bo te 200 zl wiecej moge dac, jesli naprawde sie to oplaci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower do jazdy po leśnych ścieżkach i skok 130-150mm.... Zaskoczyło mnie to jak nigdy. Chcesz kupić rower, który Ci się podoba czy faktycznie chcesz rower do Twojego stylu jazdy. Wydasz 5tys. na rower i nie wykorzystasz go nawet w 30%. Oczywiście nikt Ci nie broni ale to jak jazda sankami na plaży w Mielnie :whistling: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower do jazdy po leśnych ścieżkach i skok 130-150mm.... Zaskoczyło mnie to jak nigdy. Chcesz kupić rower, który Ci się podoba czy faktycznie chcesz rower do Twojego stylu jazdy. Wydasz 5tys. na rower i nie wykorzystasz go nawet w 30%. Oczywiście nikt Ci nie broni ale to jak jazda sankami na plaży w Mielnie :whistling:

Tak, wyobraź sobie. Na wcześniejszym amortyzatorze RS XC28 100mm potrafiłem dobić niemal do samego końca przy jeszcze w miarę łagodnej jeździe. 

Nie wiem, czy doczytałeś, ale jak już się rozgrzeję, to planuje trudniejszy teren niż "leśne ścieżki", dlatego wolę kupić od razu większy amortyzator, niż później wymieniać i kombinować.

A i tak, fajnie mi się będzie jeździć na rowerze, który mi się podoba.

Tak więc najlepiej i najkrócej podsumował to kolega powyżej:

 

 

Nekos jest z Bielska Białej więc lasy ma fajne  :D a i wisła blisko

 

@Kaczorak dzięki za linka do tych testów, tak czytam i czytam...Hornet wydaje się w tej cenie wymiatać i chyba na nim skupie swoją uwagę, ale jutro w salonie pogadam jeszcze na temat tych dwóch rowerków i ostatecznie zdecyduje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, przejechalem sie kawalek Primalem jak i Hornetem, oba sa bardzo fajne, w hornecie przemawia do mnie amortyzator glownie, natomiast Primal ma lepsza dla mnie geometrie.

Prosilbym Was o ostateczna opinie, stawiajac sie na moim miejscu - Ktory byscie wybrali i dlaczego?

Przypominam ze glownym terenem beda lasy i asfalt, w pozniejszym terminie zaczne wkraczac na cos "mocniejszego".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wybrał primal bo jest Ci wygodniejszy a i geometrie ma bardziej uniwersalną. Jak kolega wyżej pisał możesz zastanowić się

nad plusem który ma lepszy amor i sztyce regulowaną z kierownicy (przydatne na zjazdach) a velo daje jakieś kupony to bedziesz miał na kask ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hornet to taki typowy hardcorowy sztywniak. Ale podczas jazdy pod górę będziesz miał więcej pchania niż jazdy ze względu na geometrię nastawianą raczej na jazdę w dół. Primal będzie bardziej uniwersalny a brałbym wersję "plus" bo ma poprawioną geo, lepsze hamulce i sztyce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli brałbym Primala, to oczywiście, że z plusem. Jedyne co mi w nim nie odpowiada to cholernie szerokie koła! 3 cale to kawał bydlaka (Wcześniej jeździłem na 2.1...)

 

@hyde

Z tego co widzę to oba z podanych przez Ciebie modeli mają słabszy osprzęt mimo podobnej ceny, więc raczej na pewno odpadają. W Bielsku nie ma lepszych propozycji w tej cenie raczej niż Primale i Hornet, a z tego co wiem - schodzą jak cieplutkie bułeczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Aktualizacja
Okej, zdecydowanie będzie to Primal +, tylko jedna sprawa jest, którą chciałbym zmienić - obręcze i opony. 

3 calowy bydlak mi raczej nie jest potrzebny, niby fajnie, podobno podczas jazdy w terenie faktycznie czuć różnicę, pojawia się jednak ale...

Przeczytałem sobie artykuł: http://www.1enduro.pl/opony-27-29-26-plus/

Tak jak jest to opisane - nowe opony 3" kosztują powyżej 200 zł, do tego trzeba w nich utrzymywać odpowiednie ciśnienie - czyli teoretycznie przed każdym wyjazdem należy je sprawdzić i ew. uzupełnić i to bardzo dokładnie...to nie dla mnie. Wolałbym pozostać przy 2,3" - 2,6"  i nic powyżej tego (No, może o 2.8 bym się pokusił, ale jednak też średnio mnie to przekonuje)

Dlatego od razu pytanie - jakie obręcze dobrać? Bo co do opon to zastanawiam się nad popularnymi Maxxis Minion DH 2.3" lub 2.5" 

Jutro, tj. 25.05, ok. południa będę dzwonił do salonu więc od razu zapytaam czy mają możliwość sprowadzenia nowych obręczy i kół, bo montaż mi wliczą w cenę roweru (Jeśli nie wezmą tych 3" w rozliczeniu, to będę je miał do sprzedania)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, nie wiem, czy ja nie potrafię tego wyszukać, ale wpisując w google te obręcze Shining DB–28 27.5”, 32H nie znajduję żadnych ciekawych informacji...jedynie rowery, które rzekomo mają takie właśnie obręcze i uwaga! opony 2.2", czyli wychodziło by na to, że spokojnie 2.3 albo 2.5 założę, ale...szukam dalej, bo coś mi się nie chce wierzyć :x

 

@edit 

Patrzyłem na innego primala, obręcze to model: Dartmoor Aircraft Pro 27.5”+, 32H, F/V

Już się biorę za googlowanie

 

http://velo.pl/czesci/obrecze/dartmoor/aircraft-27529

 

 


O konkretne informacje jest ciężko, z tego co mi się udało ustalić to 2,8" jeszcze będą pasować, ale to żadna różnica... ;/

Dlatego zastanawiam się czy nie lepiej będzie zakupić od razu całe koła, które jakościowo nie będą odbiegać od tych fabrycznie zamontowanych?

 

Cena zestawu, który jest w Primalu+ to przeszło 700 zł i to za same obręcze+opony (Obręcze 130 zł/szt, opony 230 zł/szt)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Hornet to taki typowy hardcorowy sztywniak. Ale podczas jazdy pod górę będziesz miał więcej pchania niż jazdy ze względu na geometrię nastawianą raczej na jazdę w dół.

 

Co za brednie. Wincyj takich bazgrołów ...  :D

 

 

:)


Może takie kapcie ( opony ) ...

 

 

post-199271-0-67087400-1495702728_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Myszator

Wyglądają całkiem fajnie, aczkolwiek tak jak mówię, między 2.8 a 3.0 nie widzę zbyt wielkiej różnicy. Wolałbym co najwyżej 2.5" ale do tego bym musiał obręcze węższe dostać. 

Za chwile będę dzwonił do salonu to zapytam o to, czy coś na to zaradzą :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo niech zmierzą szerokość wewnętrzną obręczy i później sprawdzisz w tabelce jakie możesz opony założyć

 

Z opisu wynika, że wewnętrzna szerokość obręczy to 45mm a zewnętrzna 50mm - całkiem sporo... 

 

Ale przez telefon ustaliłem, że jak tylko wróci ich serwisant to sprawdzi co tam można by wsadzić węższego i oddzwonią, bo w rozliczeniu nie chcą wziąć tych kół a sprzedać będę miał ciężko na OLXie czy allegro.

Okej, sprawa wyglada tak, ze odkupia ode mnie opony 3" i wymienia mi na 2,8" ktore im dostarcze. Teraz pytanie; ktore opony 2.8 wybrac? Do ~400 zl za komplet. Rozmiar 27,5 x 2.8. Podobaja mi sie Rangery ktore podeslal kolega, ale nie moge namierzyc polskiego sklepu z nimi a zalezy mi zeby jak najszybciej to sfinalizowac i zaczac smigac.

Okej, sprawa wyglada tak, ze odkupia ode mnie opony 3" i wymienia mi na 2,8" ktore im dostarcze. Teraz pytanie; ktore opony 2.8 wybrac? Do ~400 zl za komplet. Rozmiar 27,5 x 2.8. Podobaja mi sie Rangery ktore podeslal kolega, ale nie moge namierzyc polskiego sklepu z nimi a zalezy mi zeby jak najszybciej to sfinalizowac i zaczac smigac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...