Skocz do zawartości

[Rama przełaj] rama głównie na szosę dla 105 kg


Krzysztof303

Rekomendowane odpowiedzi

Obecnie mam crossa ale jak okazało się od 2 lat jeżdżę tylko po szosie. Myślałem nad szosą ale: jestem ciut za ciężki wytrzymałość ram szosowych to przeważnie 100-105 kg, nie wiem jak hamulec szosowy by mnie wyhamował bo na zjeździe z góry to i tarczowe się meczą, nie potrzebuje niskiej wagi bo nie będę się ścigał w wyścigach, ramy szosowe są przeważnie do 59 cm a ja potrzebuje około 61 (sprawdzone, mam 195 cm wzrostu). Postanowiłem więc że złożę sobie sam rower, wezmę ramę szosową, odbiorę szerszą kierownicę i wszystko pode mnie dopasowane co wcale nie jest łatwe przy moim wzroście a koła i opony kupię typowo szosowe, będę miał ewentualnie możliwość dokupienia drugiego kompletu kół z zestawem przełajowym. Chce złożyć porządny rower na lata dlatego nie chce zbytnio oszczędzać, słyszałem że ramy trek są bardzo dobre i znalazłem coś takiego: https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-szosowe/rowery-prze%C5%82ajowe/crockett/rama-crockett-disc/p/2486100-2017/?colorCode=purple

Co sądzicie o tej ramie i w ogóle o moim pomyślę? Czy polecacie jakieś inne ramy pasujące do moich wymagań?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł jak najbardziej dobry :)

Ta rama jest przełajowa i ma sportowe przeznaczenie, co widać po wbudowanym 'łapaczu' łańcucha. Była z powodzeniem używana przez zawodowców (Katie Compton i Sven Nys), więc powinna być wystarczająco wytrzymała. Jest przeznaczona tylko do hamulców tarczowych, więc koła też takie muszą być i na pewno nie warto na nich oszczędzać. Podobnie z wkładem suportu.

I tu pytanie ile chcesz wydać na osprzęt? Czy pełna Ultegra z hydrauliką, czy np 105 z hamulcami Avid BB7r? Te drugie ma mój znajomy (95kg) i zatrzymują go bez problemów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z hamulcami w szosie trzeba uważać, bo jeśli będą zbyt mocne to opona puści. Ważę coś koło 100kg, rower na gładkich oponach 25c, z hamulcami szczękowymi tektro r539, czyli nic szczególnego, Normalnie hamuję dwoma na raz (zwłaszcza, że mam angielski układ hamulców czyli tylny po lewej) ale gdy zrobi się mokro to i tak byle wciśnięcie blokuje koło i sunę bokiem. Fizyka nie jest po mojej stronie i trzeba to wziąć pod uwagę przy zjazdach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu pytanie ile chcesz wydać na osprzęt? Czy pełna Ultegra z hydrauliką, czy np 105 z hamulcami Avid BB7r? Te drugie ma mój znajomy (95kg) i zatrzymują go bez problemów.

Celuje w pełną ultegrę plus hamulce tarczowe xt. Opony mam obecnie Continental grand prix 4000 2 32 mm I świetnie mi się na nich jeździ. Zastanawiam się nad kołami? Jaki zestaw aby były lekkie no i z miejscem na tarcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy da się połączyć klamkomanetki Ultegra z hamulcami XT. Ultegra ma dedykowane hamulce hydrauliczne i o ile wyglądają praktycznie tak samo jak XT, to mogą nie być kompatybilne. Trzeba też sprawdzić maksymalny rozmiar tarczy jaki można używać w tej ramie - większość ram przełajowych ma 160mm.

 

Koła tak na dobrą sprawę mógłbyś na początku użyć z górala 29er, o ile długość osi i mocowanie masz to samo. Złożenie kół na piastach XT czy innych typowo górskich też nie jest złym pomysłem. Znów wszystko zależy od tego ile chcesz wydać - możesz np kupić całe Mavic Ksyrium Elite Allroad Disc za 675€ (cena na chainreactioncycles.com) i na pewno będziesz zadowolony :D

Ja teraz po dzwonie zmieniam obręcze na DT SWISS R 460 disc bo te na moje 75 kilo wagi na pewno wystarczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...