Skocz do zawartości

[amortyzator] Manitou Minute -brak czułości, naprawa,


menxtr

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,


 


Mam Amortyzator Manitou Minute ABS+ z manetką. Amortyzator prawie w ogóle nie wybiera małych, średnich nierówności. Początkowo myślałem, że mam za duże ciśnienie w komorze powietrznej, lecz po spuszczeniu powietrza amortyzator nie opada (nie wiem jak to napisać) - porostu po wypuszczeniu całego powietrza z komory powietrznej amortyzator zachowuje się jakby był napompowany- po wciśnięciu od góry amortyzator ugina się i powraca do stanu z przed ugięcia.


 


Regulacja tłumienia powrotu działa. Blokada amortyzatora również działa.


Co może być problemem? Czy tłumik się zapowietrzył, albo coś w tym stylu? 


Edytowane przez menxtr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałem amortyzator i chyba winowajcą beznadziejnej pacy amortyzatora jest twarda sprężyna.

Wie ktoś gdzie można kupić miękka, średnio miękka sprężynę?

 

jaki masz kolor sprężyny?

miękką powinieneś dostać w velo

 

Początkowo myślałem, że mam za duże ciśnienie w komorze powietrznej, lecz po spuszczeniu powietrza amortyzator nie opada (nie wiem jak to napisać) - porostu po wypuszczeniu całego powietrza z komory powietrznej amortyzator zachowuje się jakby był napompowany- po wciśnięciu od góry amortyzator ugina się i powraca do stanu z przed ugięcia.

Powietrze mogło się przedostać z komory powietrznej do lagi. Sprawdź czy teraz po założeniu lagów jest lepiej.

Edytowane przez arekhs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Złożyłem wszystko, wymieniłem smary i nadal brak poprawy. Zauważyłem, że przy 1 ugięciu amortyzatora występuje duży opór, potem już amortyzator działa płynnie i znacznie lżej. Po chwili powraca do tego pierwszego dużego oporu.

 

Sprężynę mam oznaczoną kolorem zielonym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Zauważyłem, że przy 1 ugięciu amortyzatora występuje duży opór, potem już amortyzator działa płynnie i znacznie lżej.
 

Można przyjąć ,że to norma w Manitou. Czy Twój amorek ma taką konstrukcję? Czy może sprężyna jest dłuższa?

Minute.jpg

 

 

Ile masz oleju w tłumiku?

Nie wiem ,jak teraz, ale wcześniej zielona sprężyna to była miękka lub bardzo miękka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wersje z dłuższą sprężyną (około 20 cm). Problemem nie jest tłumik, tylko komora ze sprężyną- patrzyłem przy rozbiórce. 

Wygląda to tak jakby amortyzator na początku się blokował? i po przyłożeniu wiekszej sile puszczał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Skoro masz model z dłuższą sprężyną ( czyli Minute LTD z system ACT Air ) to nie dziw się,że

,

 

porostu po wypuszczeniu całego powietrza z komory powietrznej amortyzator zachowuje się jakby był napompowany- po wciśnięciu od góry amortyzator ugina się i powraca do stanu z przed ugięcia.

Te amorki jeżdża na ciśnieniach rzędu 20-30 psi ( lub 5 PSI dla bardzo lekkich rowerzystów )

Ile amorek przejechał? Może się nie dotarł? Mój Drake ( czyli późniejsze Minute LTD ) miał takie same objawy na początku. Później się dotarł i pracował bardzo fajnie, jedynie początkowy opór pozostał,który zresztą jest w wielu amorkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jakiej podkładki i gdzie? Poza tym sprawdź poziom oleju w tłumiku. Jeśli chcesz mieć czulszy amorek, to możesz pokombinować z ustawieniem tłumika na tłumieniu szybkiej kompresji. Początkowy opór ( jesli mówimy o tym samym, czyli opór przy pierwszym ugięciu amorka po dłuższym postoju ) jest typowy dla Minuty, zresztą nie tylko dla Minuty- to samo miałem w DT Swiss, Magurze, X-Fusion i którymś Foxie. Ważniejsze jest, jak amorek pracuje w czasie jazdy.

 

 

Złożyłem wszystko, wymieniłem smary i nadal brak poprawy.

Czy nasączyłeś olejem gąbeczki w uszczelkach kurzowych? Masz olej w komorze powietrznej?  

 

Wracając do ciśnienia- jaki masz SAG?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...