Skocz do zawartości

[kaseta] 28 czy 32


Wilu88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Posiadam rower B'twin Triban 500. Cały napęd jest standardowy czyli przerzutki firmy microshift. Kaseta 8 rzędowa 12-25 SunRace, korba 50/39/30. Z racji słabej nogi na podjazdach 25 to za mało dlatego chciałbym zmienić na coś większego i tutaj moje pytanie. Czy kaseta 11-32 podejdzie bod taką konfigurację? Czy nie ma się co wygłupiać i lepiej brać 28?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Przy ustawieniu skrajnego przełożenia 50x32, może a raczej n a pewno braknie Ci łańcucha, jeżeli w tej chwili był on dobierany pod kasetę 25. W związku z tym, ze na takim przekosie nie powinno się jeździć. Jest to chyba rzecz pomijalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Posiadam rower B'twin Triban 500. Cały napęd jest standardowy czyli przerzutki firmy microshift. Kaseta 8 rzędowa 12-25 SunRace, korba 50/39/30. Z racji słabej nogi na podjazdach 25 to za mało dlatego chciałbym zmienić na coś większego i tutaj moje pytanie. Czy kaseta 11-32 podejdzie bod taką konfigurację? Czy nie ma się co wygłupiać i lepiej brać 28?

Kaseta kasecie nie równa, liczy się też to co po drodze. Jak nie zwrócisz uwagi na cały zakres, to potem będziesz czuł większe różnice pomiędzy cięższymi biegami.

 

Przykład na kasecie 9s, bo tak na szybko znalazłem. Masz takie konfiguracje:

 

11-12-13-14-16-18-21-24-28T

11-12-14-16-18-21-24-28-32T

 

Jak widać już od 7 przełożenia masz zmianę, tak jakby ci ktoś ujął jeden bieg, a potem są takie same ilości zębów tylko przesunięte o jeden. Różnica jest dopiero na pierwszym biegu. Ta jedna ujęta w środku zębatka, te dwa zęby różnicy właściwie, są tym bardziej odczuwalne, im większy masz blat. A np. porównujące dalej:

 

11-12-14-16-18-21-24-28-32T

11-13-15-17-20-23-26-30-34T

 

Tu już od razu na 8 biegu masz dodany ząbek, to jest 9% różnicy. Tak tylko pisze, żebyś wiedział o konsekwencjach, bo trudno stwierdzić prosto, czy lepsza będzie dla ciebie 28T czy 32T. Zawsze możesz sobie z kilku kaset poskładać własną konfigurację, np. zmieniając samą największą zębatkę. Jak tylko masz możliwość. Te biegi się najmniej zużywają, więc nie powinno być problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim pytanie, czy ten Microshift z tyłu będzie w stanie obsłużyć 32 zęby. Napisz dokładnie, co to za model przerzutki, bo na stronie Decathlonu nie ma takiej informacji. Prawdopodobnie 28 to będzie max. Jeżeli będziesz chciał więcej, konieczna będzie wymiana tylnej przerzutki - bo tylko ten element Cię ogranicza jeśli chodzi o rozmiar kasety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim pytanie, czy ten Microshift z tyłu będzie w stanie obsłużyć 32 zęby. Napisz dokładnie, co to za model przerzutki, bo na stronie Decathlonu nie ma takiej informacji. Prawdopodobnie 28 to będzie max. Jeżeli będziesz chciał więcej, konieczna będzie wymiana tylnej przerzutki - bo tylko ten element Cię ogranicza jeśli chodzi o rozmiar kasety.

 

Niestety jak to w Microshifcie brak jakichkolwiek informacji o modelu. Nastawiłem się już na wymianę na 11-28 bo to jedyne pewne rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Będzie, dziś robiłem taki set z sorą. Wszystko oddziałało ok do 30t, powyżej już stukało. Musiałem zmienić śrubę na dłuższą jest ... zadowalająco :D Znaczy ciągle lekko stuka ale jest ok.

 

Można rozebrać przerzutkę, i zmienić miejsce napięcia sprężyny głównej, bo powinny tam 2 dziurki. Właśnie na takie okazje. Choć tego nie jestem pewny.

 

11-28 jest w 100% obsługiwana. 11-30 także , bo miałem, 11-32 to już zależy od przerzutki. Ale jak się podłubie tu i ówdzie to będzie działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Niby czemu by miało? wózek jest w poprawnej pozycji na każdym biegu. Oczywiście rozmawiamy o przerzutce szosowej GS bo do SS nie powinno się zakładać więcej jak 30t.

 

Autor tematu ma korbę tripla wiec ma GS na 90%.


 

 

Jak znajdę u Siebie w mieś cie kasetę 11-30 to kupuje

No to naprawdę może być wyzwanie, ale powodzenia. Najprędzej na osobiste zamówienie w sklepie.


A tak z ciekawości zapytam, poco ci kaseta "górska" w szosie w Polsce ? mieszkasz w górach? bo na płaskim to zbędny gadżet. Opole jest raczej płaskie.

 

Jak masz słaba nogę, to sie nie przejmij, tylko ćwicz. No chyba że masz uszkodzoną to zmienia postać rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A tak z ciekawości zapytam, poco ci kaseta "górska" w szosie w Polsce ? mieszkasz w górach? bo na płaskim to zbędny gadżet. Opole jest raczej płaskie.

 

Wybieram się na górę Pradziad no i niestety z moja nogą na podjazdach ok 12% zaczyna mi brakować przełożeń. A kasetę to potrzebuję tylko na takie wypady, na nasze szosy przekładam 12-25.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Puklus, no w tym sęk, że przy takim wyżyłowaniu ustawienia przerzutki poprawnie nie jest ona już ustawiona względem wszystkich koronek. Chodzi o skos pracy przerzutki względem skosu kasety, uzurpator popełnił art o tym problemie:

 

http://uzurpator.com.pl/new_blog/documents/O_skosie_i_radzeniu_z_nim_sobie..html

 

Ale jeśli działa, to ok. W sumie to że Sora działa nie znaczy iż Microshift też będzie.

 

Wilu, Pradziad wcale nie jest stromy, pewnie spokojnie byś wjechał na 30:25, a 28 to już na 100%. Ten podjazd jest raczej długi i równo nachylony, w Sudetach są znacznie trudniejsze podjazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wielu, Pradziad wcale nie jest stromy, pewnie spokojnie byś wjechał na 30:25, a 28 to już na 100%. Ten podjazd jest raczej długi i równo nachylony, w Sudetach są znacznie trudniejsze podjazdy.

 

Tydzień temu jechałem Rejviz od strony Pisecnej i tam brakowało mi właśnie na fragmentach 10-12% Ale może rzeczywiście 28 by wystarczyła ciężko powiedzieć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaseta 11-30 kupiona. zamontowana i o dziwo bez ruszania śrub w tylnej przerzutce i bez ruszania naciągu linek tylna kaseta smiga super nic nei spada przerzucanie miedzy koronkami też OK. Natomiast wystąpił duży problem z korbą. Po kilkunastu minutach kręcenia śrubka H i L oraz luzowanie mi nagiaganiem linki przy śrubie mam efekt następujący. przerzutka wrzuca łańcuch na każdy blat i 50 i 39 i 30 natomiast przy tarczy 39 mniej więcej od połowy tylnej kasety w dół łańcuch mocno ociera się o wózek przedniej przerzutki.. na tarczy 30 na całym zakresie kasety jest OK. Tarcza 50 podobnie jak 39 gdzieś od połowy zaczyna się rysowanie o wózek przedni. Czy ten efekt jest do usunięcia jakoś regulując tylną przerzutkę? Bo w przedniej za bardzo skończyły mi się pomysły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodziło mi o fakt że łańcuch trze o boczną ściankę wózka, ale po kolejnej godzinie regulacji i zabawy naciagim linek i śrubek doszedłem do etapu że łańcuch trze o ścianki boczne wózka tylko po skrzyżowaniu łańcucha, no i niestety tarcza 30 z tyłu i 59 z przodu równa się blokada łańcucha :P Ale z tym sobie dam spokój bo raczej nie będę używał takiej konfiguracji w górach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...