Skocz do zawartości

[pedały] Dartmoor Stream przegląd zerowy tanich platformówek


Borsuczy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, nie znalazłem żadnych zdjęć wnętrza tych pedałów i nie wiedziałem co jak robić, więc postanowiłem zaryzykować i je rozebrać. Podobają mi się wizualnie, działanie też ok, tylko fabrycznie nie kręciły się płynnie i to między innymi przez to chciałem je rozebrać.

a57d1bb09f1d5768med.jpg

Na początku trzeba wyjąć te korki i oczywiście nie da się tego zrobić bez ich uszkadzania. Trzeba je wydłubywać cienkim śrubokrętem. To taki problem dać takie korki mocowane na gwint? To aż tak by podniosło koszt produkcji? Dziwne no...
2936153cf468a1fcmed.jpg
429a727977468efdmed.jpg

Fabrycznie kulki były wysmarowane jakimś żółto- brązowo- sraczkowatym mazidłem, ilość wystarczająca żeby sobie normalnie jeździć. Nie fotografowałem tego bo po co? Brzydkie to i w ogóle...

Najpierw trzeba wyjąć kuleczki od zewnętrznej strony, jest ich 14, po jednej i drugiej stronie tyle samo. I są takie same, o średnicy 2,3mm. Potem wyciągam oś, tak ona wygląda po oczyszczeniu. Widać już z resztą, że te pedały mają potencjał na przerobienie ich na łożyska maszynowe w przyszłości, jakby bieżnie się rozjechały już.
982b3dec8c38847cmed.jpg

Oczywiście od strony korby żadnego uszczelnienia nie ma niestety...  :( Wnętrze korpusu wyczyściłem ze smaru patyczkami higienicznymi i zalewając go benzyną ekstrakcyjną. Palcem zatykam dolny otwór (ten większy), czekam tak trochę, trzęsę, czyszczę patyczkami, a potem wylewam to do butelki w której zbieram zużytą benzynę.
705db082cac962d3med.jpg
Same kuleczki wyczyściłem turlając je po papierze nasączonym benzyną. 

Montowanie kuleczek jest standardowe, lepienie na smar. Jest to dobre smarowidło Fuchs Silkolene PRO RG2 nabyte od kolegi Activia ( http://activia.sgl.pl/cena/oleje-i-smary/smary/do-lozysk_profesjonalny-smar-do-lozysk-fuchs-silkolene-pro-rg2/1280 )
6025b01bac4b8c3dmed.jpg
Ale przykręcanie konusa i kontry już nie jest takie oczywiste, jak w normalnych pedałach, bo oś jest okrągła... Tutaj na filmiku w minucie 9:36 widać jak to powinno być: 


Nie da się ich skontrować w żaden normalny sposób... Widać to na tym filmiku: 

Próbowałem sklejać konusa klejem do gwintów, a potem jakimś super glutem, no nie chciało się kleić, pewnie nie oczyściłem tego za dokładnie. Jedyny sposób na to jaki znalazłem to dokręcenie już skręconego konusa z kontrą. Było trzeba wkręcić trochę konusa, potem zaryglować go imbusem 4mm, a następnie trzymając od dołu oś kluczem płaskim, dokręcić kontrę kombinerkami z multitoola. Nasadką, ani kluczem płaskim nie udało mi się tam dostać... Ah te oszczędności :/
a8a3cb4f5d7823femed.jpg
 W ten sposób skontrowane nakrętki, można już normalnie wkręcić na tyle ile trzeba za pomocą nasadki 9mm, jest to rozmiar kontry. Kiedy skręci się to za mocno, należy cofnąć to, ale nie za pomocą kontry, tylko konusem. Trzeba użyć nasadki 11mm i przekręcić to w lewo. Ale nasadka ta musi być na tyle głęboka, żeby zmieściła w sobie nakrętkę i sięgnęła do konusa. Moja ma 9mm głębokości i sięgnęła.

Jak już to wszystko się wyreguluje, pozostaje nawalić tam smaru aż po sam korek, zatkać korpus i zapomnieć.
7f882d4916453c42med.jpg

Potem po pomazaniu gwintu jakimś smalcem, w moim przypadku jest to ŁT-43, można montować pedały. Lepiej byłoby użyć jakiejś dedykowanej pasty montażowej, ale ja takiej nie mam.
84fb483f1f6c6219med.jpg

Tak kręcą się pedały po przeglądzie. Ten odblask dodałem, żeby pokazać płynność działania łożyska pod obciążeniem, jak chodzi lekko, to powinien on być zawsze na dole, bo jest cięższy. Czyli w moim przypadku nie jest źle. Filmik:

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jaki klucz nasadowy jest potrzebny do odkręcenia tej śruby pod tą plastikową zaślepką?
 
Nie śruby, tylko nakrętki. Na wierzchu jest nakrętka kontrująca, ją się odkręca nasadką 9mm, potem jest konus (11 mm). Wszystko jest z resztą tam wyjaśnione wystarczy poczytać :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Swoją drogą ten brzydko żółto sraczkowaty smar to nic innego jak świetny stary poczciwy smar litowy łt-43 który zamierzam użyć ponownie po wyczyszczeniu kulek, pozdrawiam
 Z tego co wyczytałem eł tek nie jest tak odporny na wymywanie przez wodę, ten co dałem teraz, czyli Fuchs powinien lepiej to znieść. W przypadku łożysk bez uszczelnień, tak jak w tych pedałach, rolę uszczelnienia pełni smar, więc lepiej dać już jakiś lepszy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...