Skocz do zawartości

[nowy rower Btwin] .Ciężko się jeździ-problem z prędkością


kuffs

Rekomendowane odpowiedzi

Ale bez przesady. Nawet kompletne niejeżdżenie w okresie zimowym nie spowoduje, że utrzymanie 35 km/h na szosie staje się wielkim problemem. Nie mówię o debiutantach, tylko o osobach już wytrenowanych. U mnie rower stał bezczynnie 4 miesiące a już w pierwszych dwóch tygodniach sezonu udało się zrobić kilka PRek bez specjalnego zaginania.

 

Sprawdzałbym systematycznie, jeśli jest możliwość założenia innych kół to warto przetestować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korba nie ma znaczenia przy zjazdach bez pedałowania. 

Kurczę, naprawdę warto przeczytać temat dokładnie od początku, gdzie są informacje zamiast strzelać z poradami. To przydatne jeśli chce się komuś rzeczywiście pomóc a nie tylko dobić postów do licznika.

 

3 osoby potwierdziły trudności z  jazdą na tym konkretnym egzemplarzu czyli forma też nie ma tu żadnego znaczenia. Ba, autor na innym rowerze jedzie bez nadmiernego wysiłku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Korba nie ma znaczenia przy zjazdach bez pedałowania. Kurczę, naprawdę warto przeczytać temat dokładnie od początku, gdzie są informacje zamiast strzelać z poradami. To przydatne jeśli chce się komuś rzeczywiście pomóc a nie tylko dobić postów do licznika.

I czemu tak nerwowo? :(

Napisane tylko "z górki masakra", nic o pedałowaniu nie było. U siebie mam jedno z łożysk suportu do wymiany i stąd taka właśnie rada. Autor nie pisał też, że sprawdził korbę.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kuffs, sorki za pytanie o oczywiste sprawy, ale wyregulowałeś luz w piastach, prawda?

Nie znam się na tym za bardzo, więc mogę się mylić, ale czy to nie dotyczy tylko łożysk kulkowych? Kolega ma maszynówki Mavica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cholera, zapomniałem o tym kluczu do regulacji. Mam go w zestawie. Muszę to koniecznie sprawdzić bo nie ma żartów. Dziś byłem w sklepie z używkami. Przymierzyłem kilka modeli. Ponadto pogadałem z serwisantem w Deca i przyznał, że faktycznie rama jest gumowata. To nie jest sztywny rower. Przejechałem się Fondriestem na Vision -ach. Bajka, noga nie mogła przestać kręcić. Drugi rower to focus izaldo na karbonowych kołach i powiem wam, że charakterystyka podobna tzn miękki jak btwin. Koła karbonowe robiły różnicę. Jak porównam moje Maviki do Vision i Capma Scirrocio to jest przepaść a są tańsze. Na stojakach było wiele rowerów z różnymi kołami. Jak idiota stałem i kręciłem. Wszystkie kręciły się o niebo lepiej. Dotykałem nawet Pinarello Dogma - orgazm, tak na marginesie.

 

Bardziej jednak skłaniam się do tego, że koła są walnięte, potrzeba wyregulować, a nawet kupić inne bo sam rower jest jaki jest. Tak jak mówiłem wcześniej oddam go do bardzo dobrego serwisanta. Po niedzieli będę miał koła na wymianę od kolegi.

 

Korbę bez łańcucha sprawdziłem. Działa bez zarzutu. Jeśli chodzi o koła to jak wspomniał kolega powyżej. Zatrzymują się szybko, nie ma powolnego kręcenia w ostatniej fazie, kolo się nie cofa, nie ustawia w stronę wentyla.

 

Nogi mam wytrenowane. Wsiadłem na inne szosówki i prędkość była. Na Btwin problemem dla mnie jest zakręcić i utrzymać 30km/h. Na innych szosówkach bez problemu 35-37 km/h.

 

Jazda pod górkę kiedy trzeba docisnąć nogą - tak lubię - to rower wjeżdża, źle nie jest. Natomiast z górki o nachyleniu 10 stopni i więcej jest źle. Bez pedałowania rozpędza się beznadziejnie. Jak pisałem powyżej. Odcinek 100 metrów, płasko. 30 km/h, przestaję kręcić. Nie ma możliwości żeby rower siłą rozpędu jechał bez spadku prędkości. Od razu traci prędkość. Po ok. 30-40 metrach prędkość wynosi ok. 16-17 km/h. Leci w dół bardzo szybko.

 

Dzięki Wam wielkie za wszystkie porady. Będę sprawdzał, szukał, walczył jeszcze. Wygląda na to, że akurat taka charakterystyka ramy w tym Btwinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W razie czego możesz zwrócić rower. Jeśli przedstawisz sprawę bardzo rzeczowo, będziesz konkretny w swoich wypowiedziach, weźmiesz drugą osobę która je poprze powinni rower przyjąć.

 

Poproś też może o drugi taki sam rower aby został dostarczony na sklep i przetestujesz go na parkingu.

 

Są sytuacje kiedy ludzie kupują "M" po czym po jednej 5km wycieczce stwierdzają, że "L" lepsza i to na sklepie przechodzi, zwrot normalnie bez niczego przyjęty,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś ja walczyłem ze swoją 540 w Dec..., stwierdzili, że jak nie jestem zadowolony mogę zwrócić rower (po około miesiącu i 75km przebiegu - i jeszcze raz od nowa wybory i przymiarki - NIE!!!). Podszedł szef serwisu, zdiagnozował problem, zaproponował gratisa i poprosił o zaczekanie do 14 dni na część zamienną z Francji. Zobaczymy jak ostatecznie załatwią sprawę, mam koła takie same, osprzęt zbliżony (inna korba i hamulce), koła też nie toczą mi się "gładko", ale do tej pory ujeżdżałem crossa, więc i tak dla mnie na plus, może rzetelny serwis.pomoże...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ultre 900 af na aksiumach. Wydaje mi się, że te twoje toczą się sporo gorzej. Ale czy na tyle źle żebyś aż tak wytracal prędkość? Ciężko powiedzieć. Reklamuj. Mieszkam w Łodzi, decathlon na miejscu. Pomimo tego zamówiłem przez internet. Rower dostałem z trefnymi kołami(bicie). Pojechałem do deca. Wymiana kół od ręki bez żadnego problemu.

 

Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba zagadka rozwiązana. Pożyczyłem fulcrumy racing 7 i rower ruszył z miejsca. Kręciło się świetnie, było i przyśpieszenie i szybkość. Wrócił mi uśmiech na ryju. Mało tego. Po zdjęciu opon z tych Maviców pożyczyłem je koledze (tacy inteligentni jesteśmy, że przełożył opony zamiast do swojego roweru wpiąć Mavici razem z oponami) i tragedia. Same opony są do dupy.

 

Rozpuściłem wici po internetowych sklepach, forach itd. Wygląda na to, że jakość Maviców w ostatnim okresie wyraźnie spadła. Niestety, nie są polecane. Mam już kupca na koła. Czeka mnie zakup nowych. Wybieram między Fulcrumy Racing Quatro, Vision team 30, Campa Sciroccio 35 (niby te same co pierwsze z wyżej wymienionych, ale czymś się chyba jednak różnią). Pod względem oporów toczenia według mnie i tego co już widziałem biją moje Mavici na głowę.

 

Dziękuję Wam wszystkim za rady. Przydały się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...