Skocz do zawartości

[Kompatybilność] Łańcuch, kaseta, przerzutki


Rowerek1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam pewien dylemat. Chciałbym wymienić po latach łańcuch(7rz.) – wiadomo, zużył się. Jednocześnie zaczął mi przeskakiwać, ślizgać się na jednym biegu, a więc już zębatki kasety też najwyraźniej do wymiany myślę, bo to już kilka ładnych lat funkcjonuje. I cóż się okazuje – kaseta Sram jak mi się wydaje, łańcuch jakiś innej firmy, przerzutka tył Sram a przód Shimano  Altus… Takie pomieszanie od nowości w rowerze… 

Jak to w końcu jest z tą kompatybilnością? Wszystko najlepiej z jednej firmy mieć?

 

Powinienem kupić kasetę Sram i łańcuch Sram? Tzn. zestaw, który podobno najlepiej będzie funkcjonował razem, czy może kupić sobie osobno łańcuch Shimano, bo to bez większego  znaczenia?

 

A może iść dalej i wymienić przód na Sram dodatkowo, skoro nawet manetki mam na Sramie?

 

Szykuję się do poważnego przeglądu roweru wraz z wymianą niektórych części, które sam kompletuje i nie chcę wpakować  pieniędzy w błoto.

 

Każda sugestia będzie mile widziana              

 

PS

Za kasetą jest plastikowa tarcza, która mi nieco lata – ma to znaczenie jaką zakupię(firma)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kasetę kupił bym taką, której stopniowanie mi odpowiada, łańcuch - najtańszy, a konkretnie 3 łańcuchy

http://porady.bikeboard.pl/artykuly,pokaz,lancuch:3

Przy okazji przyjrzał bym się zębatkom na korbie. Jeśli są dojechane - też wymienić.

Kaseta 7-rzędowa, to już trochę zabytek. Ciężko coś kupić. Zakładałem 8-rzędowego Clarisa (shimano) po usunięciu największej koronki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowie za odzew. 

 

https://www.forumrowerowe.org/topic/194808-kompendium-kompatybilnosc-napedow-do-11s/

 

Pierwszy temat... A ta plastikowa tarcza za kasetą jest zbędna pod warunkiem, że przerzutka jest prawidłowo wyregulowana - ona chroni szprychy przed zakleszczonym łańcuchem.

 

 

Tego akurat nie wiedziałem... Więc chyba nic się nie stanie jak sobie daruję tę tarczę, prawda?

 

 

 

 

Kasetę kupił bym taką, której stopniowanie mi odpowiada, łańcuch - najtańszy, a konkretnie 3 łańcuchy

http://porady.bikeboard.pl/artykuly,pokaz,lancuch:3

Przy okazji przyjrzał bym się zębatkom na korbie. Jeśli są dojechane - też wymienić.

Kaseta 7-rzędowa, to już trochę zabytek. Ciężko coś kupić. Zakładałem 8-rzędowego Clarisa (shimano) po usunięciu największej koronki.

 

 

Zabytek... po tylu latach chyba rzeczywiście 7 rzędów jest słabe. Tylko na ile najlepiej wymienić? Starczy na 8? 

 

Co do łańcucha, o którym wspominacie, a więc KMC, okazuje się, że właśnie tej firmy mam łańcuch i muszę stwierdzić, że to bardzo solidny produkt - po tylu latach działać bez zarzutu i dopiero teraz niedomagać, to naprawdę spory wyczyn. 

Zerknę jeszcze na ten przód, ale nie za bardzo wiem jak sprawdzić czy są dojechane - domyślam się, że chodzi o ostrość kolców. Swoją drogą słyszałem, że w serwisach rowerowych, żeby nie wymieniać piłują te kolce... To jest normalna praktyka?

 

Chciałbym jeszcze dopytać - może to śmieszne pytanie - ale czy manetki muszą być 8 rzędowe przy 8 rzędowej kasecie? Czy mogą mieć 10 rzędów, tylko 2 ostatnie będą  "zablokowane"? :) Albo ja źle szukam, albo drogie, lepsze manetki zaczynają się od 9-10 rzędów... Takie Deore itp.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby założyć kasetę 8-rzędową - musiał byś wymienić piastę. Bębenek pod 8s jest dłuższy, a pasuje na niego również 9s, więc w takim przypadku sugerował bym 9-kę. Jeśli chcesz pozostać przy tej piaście, którą masz, to albo kupujesz nową kasetę 7s (nawet nie są zbyt drogie), ale - jak dla mnie - mają koszmarne stopniowanie 11-28. Mnie zależało na stopniowaniu płaskim (szosowym). Kupiłem Clarisa 8s 12-23 (dostępne są również inne wersje), roznitowałem, usunąłem największą koronkę, resztę włożyłem luzem (można) i uzyskałem kasetę 7s 12-21. Manetka 7-kowa będzie działać, bo nic się nie zmieni. 7 biegów, identyczny rozstaw koronek (różni się chyba o 0,02mm).

Zębatkę uznaje się za dojechaną, jeśli zęby są pochyłe. Niektórzy to piłują, ale regeneracja polega na przywróceniu zębom symetrycznego profilu. Robi się to okrągłym iglakiem. Ale jak przywrócisz zębom oryginalny profil, to zmniejszysz średnicę podziałową. Dla mnie, to ocieranie szkłem d--y.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szlifowanie zębów robi się tylko wtedy gdy chcemy delikatnie poprawić zużytą kasetę tak aby działała pod nowym łańcuchem, ale "delikatnie" to słowo klucz. Kultura pracy po takim zabiegu jest słaba (napęd chrobocze) i zęby znikają szybciej bo pozbywamy się najmocniej zahartowanej warstwy...

 

A co kompatybilności napędów to jest calutki temat i tam jest naprawdę wszytko... I NIE - manetka od 9 rzędów musi mieć tyle co kaseta, bo masz więcej biegów upakowane na tej samej szerokości kasety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem do wspomnianego, przerobionego Clarisa taki łańcuch:

Nie mogę sobie przypomnieć marki, ale kojarzy mi się kształt ogniw i wybita cecha. Wytrzymał naprawdę długo w porównaniu z KMC (ale nie pamiętam modelu).

 

post-193410-0-82874000-1494613480_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby założyć kasetę 8-rzędową - musiał byś wymienić piastę. Bębenek pod 8s jest dłuższy, a pasuje na niego również 9s, więc w takim przypadku sugerował bym 9-kę. Jeśli chcesz pozostać przy tej piaście, którą masz, to albo kupujesz nową kasetę 7s (nawet nie są zbyt drogie), ale - jak dla mnie - mają koszmarne stopniowanie 11-28. Mnie zależało na stopniowaniu płaskim (szosowym). Kupiłem Clarisa 8s 12-23 (dostępne są również inne wersje), roznitowałem, usunąłem największą koronkę, resztę włożyłem luzem (można) i uzyskałem kasetę 7s 12-21. Manetka 7-kowa będzie działać, bo nic się nie zmieni. 7 biegów, identyczny rozstaw koronek (różni się chyba o 0,02mm).

Zębatkę uznaje się za dojechaną, jeśli zęby są pochyłe. Niektórzy to piłują, ale regeneracja polega na przywróceniu zębom symetrycznego profilu. Robi się to okrągłym iglakiem. Ale jak przywrócisz zębom oryginalny profil, to zmniejszysz średnicę podziałową. Dla mnie, to ocieranie szkłem d--y.

 

A więc muszę doliczyć koszt jednej piasty, jeśli mam zamiar zmienić kasetę na 8rz... Ok, pomyślę nad tym, chociaż nie ukrywam, że chyba warto to zrobić, bo zapewne  za parę lat już na 7rz nie będą sprzedawać prawie wcale dobrych jakościowo części... Nie rozumiem jednak, co masz na myśli, pisząc "koszmarne stopniowanie" - jak ono się ma do "stopniowania zwykłego" i co oznacza 11-28, 12-23...? Czy stopniowanie płaskie w kasecie to to samo, co kaseta do roweru szosowego? ;)

 

 

Szlifowanie zębów robi się tylko wtedy gdy chcemy delikatnie poprawić zużytą kasetę tak aby działała pod nowym łańcuchem, ale "delikatnie" to słowo klucz. Kultura pracy po takim zabiegu jest słaba (napęd chrobocze) i zęby znikają szybciej bo pozbywamy się najmocniej zahartowanej warstwy...

 

A co kompatybilności napędów to jest calutki temat i tam jest naprawdę wszytko... I NIE - manetka od 9 rzędów musi mieć tyle co kaseta, bo masz więcej biegów upakowane na tej samej szerokości kasety.

 

 

Dobra, zapominam o piłowaniu. 

 

Co do kompatybilności, to korzystając z twojego linku doszedłem do wniosku, że lepiej jednak nie mieszać Shimano ze Sramem i przy wymianie części zdecyduję się na jedną firmę. Jakieś sugestie, która wypada lepiej w stosunku cena/jakość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli decydujesz się na wymianę piasty, to jak pisałem wcześniej - wybrał bym 9-kę i manetkę 9-kową, jak słusznie zauważył kolega Seraph.

U mnie była manetka nieindeksowana, więc ilość biegów nie miała znaczenia. Nie mogłem również zmieścić w haki napędu więcej niż 7-rzędowego i stąd te kombinacje z przerabianiem kasety 8s.

Nie napisałeś na jakim rowerze jeździsz, po jakim terenie i jaki styl jazdy preferujesz. Jak dla mnie, na teren płaski i pagórkowaty stopniowanie kasety powinno być co 1 ząbek, przynajmniej do 15T, a najlepiej - do 17T. Przeskok np. z 13 na 15 jest za duży. Na 13-ce nie dajesz rady pociągnąć, a na 15-ce kręcisz młynka bez oporu. A znowu koronki-patelnie w rodzaju 28T nie są mi potrzebne. 11T - też nie, bo przy twardej korbie - nie mam w okolicy takich górek, żeby tak szybko jeździć.

Nie mam wielkiego doświadczenia, jeśli chodzi o napędy wielorzędowe, ale z tego, co słyszałem - istnieją 2 systemy: campagnolo i shimano. Sram jest kompatybilny z shimano, jak również jeszcze kilka innych marek. Jakość marki shimano (przynajmniej te produkty, z którymi miałem do czynienia) mnie nie zachwyca. W swoim nowym projekcie np. zamierzam zastosować blat shimano, bo tylko na taki mnie stać, natomiast przerzutka, wolnobieg, manetka - wszystko z innej parafii, ale w systemie shimano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki J67, nie mogłem wcześniej odpisać. Jeszcze korci mnie te 8rz, bo wątpię bym wykorzystywał 9 bieg, ale na razie pozostańmy przy 9rz. Jazda zdecydowanie miejska, ostra, czasem wypady takie do 100km wśród łąk, pól i lasów - wiąże się to także z podjazdami na wzniesienia jakich nie brakuje na wiejskich ulicach. Nie wiem na przykład jeszcze tego, jakie kaseta powinna mieć do takiej jazdy koronki - ten rozstaw 11-30 i tak dalej...

 

Mam na dzień dzisiejszy taką konfigurację:

 

Frame Construction TIG-welded Frame Tubing Material Specialized A1 Premium Aluminum Fork Brand & Model SR Suntour SF8-XCT-V2, 80mm travel Fork Material Hi-tensile steel/alloy, single crown Rear Shock Not applicable

 

 
Components Component Group SRAM Mix Brakeset Avid BB5 w/6" rotor brakes, Specialized linear pull levers Shift Levers SRAM X.4 trigger Front Derailleur Shimano Altus Rear Derailleur SRAM X.4 Crankset SR Suntour, 22/32/42 teeth Pedals Steel cage, plastic body Bottom Bracket Shimano BB-ES25, 113mm spindle BB Shell Width 68mm Rear Cogs 8-speed, 11 - 32 teeth Chain KMC X8 Seatpost Specialized alloy two bolt, micro adjust, 30.9mm diameter Saddle Specialized XC Body Geometry Handlebar Specialized low riser Handlebar Extensions Not included Handlebar Stem Specialized 3D, 25.4mm Headset 1 1/8" Specialized loose ball

 

Wheels Hubs Front: Shimano SP6105 Disc, Rear: Specialized forged alloy Rims Specialized RHD, 32-hole Tires 26 x 2.00" Specialized Fast Trak LK Sport Spoke Brand Stainless steel, 15ga. (1.8mm) Spoke Nipples Unspecified

 

Nagrzebałem się poszukując części w necie i oto co pomyślałem, że zakupię(w granicach budżetowych rzecz jasna), jednak trudno mi się zdecydować na niektóre części, dlatego wpisuję kilka:

 

- Łańcuch:

 

https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/lancuchy-kasety-wolnobiegi/lancuchy-rowerowe/p,kmc-lancuch-x9-73-9rz-116-ogniw-srebrny-spinka-kmc,118942.html?skad=googlepla&gclid=CMvbgsaU_NMCFVuMGQodvCQEUQ

 

lub

 

https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/lancuchy-kasety-wolnobiegi/lancuchy-rowerowe/p,lancuch-900-9-rzedowy-connex,4568.html

 

 

 

- Kaseta:

 

https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/lancuchy-kasety-wolnobiegi/kasety-rowerowe/p,kaseta-pg-950-sram,44706.html

 

- Piasta:

 

https://www.sbike.pl/czesci-mtb-trekkingowe-piasty-piasta-tylna-shimano-deore-fh-m615-32h-centerlock-czarna-o_l_185_9249.html

 

- Przerzutka przód:

 

 

https://www.sbike.pl/czesci-mtb-trekkingowe-przerzutki-przednie-przerzutka-przednia-sram-x.9-high-clamp-3x9-o_l_189_329.html

 

lub

 

https://www.sbike.pl/czesci-mtb-trekkingowe-przerzutki-przednie-przerzutka-przednia-shimano-deore-fd-m591-down-swing-3x9-o_l_189_1004.html

 

lub

 

https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/przednie-przerzutki-rowerowe/mtb/p,przerzutka-przednia-slx-fd-m7005-3x10-down-swing-dual-pull-direct-mount-shimano,656007.html

 

 

- Przerzutka tył:

 

http://allegro.pl/przerzutka-sram-x-5-tylna-nowa-dlugi-wozek-i6732201238.html

 

lub

 

https://www.sbike.pl/czesci-mtb-trekkingowe-przerzutki-tylne-przerzutki-tylne-przerzutka-tylna-sram-x.7-9-speed-dlugi-wozek-o_l_191_9364.html

 

lub

 

https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/tylne-przerzutki-rowerowe/mtb-trekking/p,przerzutka-tylna-deore-rd-m610-czarna-shimano,582359.html

 

lub

 

https://www.sbike.pl/czesci-mtb-trekkingowe-przerzutki-tylne-przerzutki-tylne-przerzutka-tylna-shimano-deore-rd-m591-sgs-9-sp-czarna-o_l_191_880.html

 

 

- Manetki:

 

http://rowerowy.com/sklep/czesci/manetki-gripy/manetki/prod/triggerx5

 

lub

 

https://www.sbike.pl/czesci-mtb-trekkingowe-manetki-manetki-shimano-deore-sl-m590-rapidfire-3x9-o_l_169_1059.html

 

 

I to by było w zasadzie na tyle - brałem pod uwagę cenę i jakość, a nie brałem szczegółowo pod uwagę kompatybilności - wiem że chodzi o naprężenia linek w Shimano i Sramie 1:1 i 1:2... tylko tyle.

 

Gdybym jednak wybrał 8rz, to odpada mi zakup i montaż przerzutki tylnej i jednej manetki... trudno mi się zdecydować...

 

Wszelkie sugestie mile widziane odnośnie części jakie powinienem zakupić :)

 

 

PS

 

Jaki powinien być uczciwy  mniej więcej koszt takiego zamontowania części w serwisie z regulacją, smarowaniem i dokręcaniem luzów? Strasznie zedrą?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem wcześniej - moje doświadczenie w napędach wielorzędowych nie jest duże. 

Rozumiem, że to rower MTB lub coś podobnego?

Zakresu i stopniowania kasety nie jestem Ci w stanie polecić, bo to Ty wiesz z jakich biegów korzystałeś (w starej) najczęściej, które były zbędne, a jakich przełożeń Ci brakowało. Generalna zasada - jak dla mnie - nie wozić zbędnych zębatek, a wtedy to co jest będzie miało bardziej płaskie stopniowanie.

8 czy 9s. - też zależy od Ciebie. Jedna i druga pasuje do tego samego bębenka. Im więcej biegów - tym lepiej, ale drożej. Ja np. nie chcę już kasety, bo jest dla mnie za droga w eksploatacji. Chyba mam za ciężką nogę. Swoją nową szosę buduję na archaicznym wolnobiegu, bo jest znacznie tańszy, a zębatki są z grubszej blachy, więc powinny wytrzymać dłużej.

Piasta, do której dałeś linka ma 32 otwory na szprychy. Czy obręcz też masz na 32?

To piasta Shimano (kulkowa). Ludzie na tym jeżdżą i niektórzy nawet chwalą. Ja przeszedłem na łożyska maszynowe (jeżdżę również w trudnych warunkach). Piasty na maszynach Novatec wydają mi się najlepsze, jeśli chodzi i stosunek ceny do jakości.

Na łańcuchu Conex jeździłem, ale na szerokim (ostre koło), był dobry, chociaż dość ciężki. Kosztował jednak tyle, co 3 chińczyki, a 3-krotnie trwalszy nie był.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower MTB, 32 szprychy, najczęściej jeżdżę na 6 biegu, rzadko na najniższych(do pokonywania wzniesień lub trudnego terenu) biegach, środkowa oś korby prawie zawsze.

 

Dobra, przemyślałem sprawę i nareszcie możemy się skupić na konkretach.  :icon_cool:

 

Wybieram opcję z kasetą 8 - rzędową.

 

Zakupię:

 

- kasetę Sram PG-850

 

- łańcuch X8.93 8rz 116 ogniw srebrny + spinka KMC

 

- Manetka Sram x4

 

- Piasta... trochę mi zabiłeś głowę tą piastą maszynową... zobaczę - albo kulkową 406 Disc 6 śrub 32H czarna SRAM albo maszynową D712SB 32 otwory srebrna NOVATEC - różnica 100zł

 

 

Mam jeszcze kilka pytań:

 

- kaseta 11-28T, 11-30T, 11-32T - NO POJĘCIA NIE MAM... 

 

- Zmieniać przerzutkę przód tego Altusa Fdm310M6 czy dać sobie spokój? Jak już to na co kompatybilnego do 100zł?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie zmieniasz korby (na wszelki wypadek sprawdź, czy nie jest dojechana), a przerzutka przednia działała poprawnie - to teraz też będzie działać, bo w przodzie się nic nie zmienia.

Jest taki mały myk, że do kaset o większej liczbie rzędów stosuje się odpowiednie korby (tarcze z cieńszej blachy), bo np. łańcuch do 9s. jest węższy niż do 6s., ale myślę że przy przejściu z 7 na 8 nic nie trzeba ruszać.

Jeśli jeździsz z środkowej tarczy na średnio-wysokich biegach (z tyłu), To myślę, że koronka 11T nie jest Ci potrzebna. Jeśli kaseta będzie się zaczynała od 12T, to będziesz częściej jeździł z blatu.

Kiedyś epizodycznie jeździłem na MTB i zauważyłem, że jeśli nie dałem rady przejechać trudniejszego odcinka na przełożeniu 1,5 - to na 1,0 też się zakopałem. Nie zakładał bym więc kasety z większą koronką niż 28T, nawet 25 by wystarczyło, ale ostateczna decyzje należy do Ciebie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower MTB, 32 szprychy, najczęściej jeżdżę na 6 biegu, rzadko na najniższych(do pokonywania wzniesień lub trudnego terenu) biegach, środkowa oś korby prawie zawsze.

 

To, że jeździsz najczęściej na 6tym biegu, nie znaczy, że jak zmienisz kasetę na 9rz lub 8rz będziesz dalej na nim jeździł :] Wszystko będzie zależało od stopniowania kasety. Kolejna sprawa, to że jak masz kasetę-wolnobieg 11-32 to, czy masz 7-8-9 biegów pojedziesz tak samo szybko lub wolno. Różnica będzie jedynie w płynności przełożeń, tak że zmniejszysz drastycznie występowanie sytuacji, w których jeden bieg będzie za ciężki a kolejny za lekki. Ciężko będzie znaleźć właściwy bieg jednym słowem. Nie muszę chyba  mowić, że przy pod jazdach jednak lepiej mieć możłiwośc znalezienia jednak tego w miarę idealnego przełożenia do naszej możliwości? Zawsze można co prawda kręcić młynek, lub prowadzić rower ale ...

 

 

Dobra, przemyślałem sprawę i nareszcie możemy się skupić na konkretach.  :icon_cool: Wybieram opcję z kasetą 8 - rzędową.

Ja jednak polecam zmianę napędu na 9 biegowy. Obyś nie żałował. Tym bardziej, że zmieniasz i tak piastę, manetki, łańcuch.

 

- Piasta... trochę mi zabiłeś głowę tą piastą maszynową... zobaczę - albo kulkową 406 Disc 6 śrub 32H czarna SRAM albo maszynową D712SB 32 otwory srebrna NOVATEC - różnica 100zł

Do tego dolicz jeszcze 32 szprychy, bo sądzę że jednak wymiar ich się zmieni, a i nie zalecane jest wykorzystywanie starych :)

 

- kaseta 11-28T, 11-30T, 11-32T - NO POJĘCIA NIE MAM... 

Jak jeździsz wyłącznie po szosie w miarę płaskim terenie to 11-28 lub 11-30

Jak jednak wybierasz się w teren i masz też większe podjazdy to 11-32

Gdy zamierzasz jeździć tez po górach to 11-34 lub nawet 11-36

 

- Zmieniać przerzutkę przód tego Altusa Fdm310M6 czy dać sobie spokój? Jak już to na co kompatybilnego do 100zł?

Około 100zł to kupisz już Alivio (9rzędowe), Po odpowiedniej regulacji powinno sprawnie działać i na 8rz jeśli się na nich uprzesz.

 

Tak apropo to 8rz także już wychodzi z użycia pomału. Co do mieszania grup shimano i sram , to można je spokojnie mieszać przy zachowaniu kompatybilności 1:2 (Sram posiada jedne i drugie, więc trzeba dobrać prawidłowe do shimano)

 

 

Rower MTB, 32 szprychy, najczęściej jeżdżę na 6 biegu, rzadko na najniższych(do pokonywania wzniesień lub trudnego terenu) biegach, środkowa oś korby prawie zawsze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jak jeździsz wyłącznie po szosie w miarę płaskim terenie to 11-28 lub 11-30

Jest spora różnica w stopniowaniu tych dwóch kaset w 9s. Ta 11-30 przypomina bardziej 11-32 niż 11-28. W rowerze MTB z korbą 42/32/22 do jazdy po płaskich i asfaltingu proponuję 11-28 lub nawet 12-23/25/27

 

S kolei na góry nie szedł bym już w kompromisy i zakładał najnowszą HG 400 11-36, bo różnica w stosunku do 11-34 to tylko ta jednak koronka 36 zamiast 34 co akurat na podjeździe może sie przydać przy słabszej nodze. Ale do takiej korby jest też kaseta 12-36 i nie wiem czy to nie jest najrozsądniejsze rozwiązanie na góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak masz rację. Z drugiej jednak strony jak ktoś w góry jeździ od wielkiego święta, to nie wiem, czy jednak nie lepiej wziąć jednak tą z 34 zębami koronkę. W moim rowerze posiadam 11-32 i daje rade. Co prawda w wysokie góry się nie pcham ale za to mam możliwość w miarę płynnej zmiany biegów, co sobie bardzo cienię :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma znaczenia czy od święta czy nie. W praktyce jak zapinasz bieg z 30z na 34 to rządasz odczuwalnej zmiany kadencji, a dzieje się to na stromych ścianach więc w tym wypadku od przybytku głowa nie rozboli i skok z 30 na 36 mimo swoich 20% będzie wręcz zbawieniem i znacznie wyraźniej odczuwalny.

Kaseta 11-32 jest już inna, tam mamy na początku 11/12/14 co już zmienia nieco jej zastosowanie. Kolejną zmianę stopniowania mamy dopiero w 11-28. Tak osobiście bym to pogrupował: 11-28, 11-32 i 11-36

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...