Skocz do zawartości

[Projekt 650B] Poszukiwania ramy.


Nastar

Rekomendowane odpowiedzi

Zależy. Moja Merida ma pod suportem 3 otwory na pancerze. Przez dwa z nich pancerz porusza się jak mu się podoba, a w trzecim jest zwężenie skutkujące tym, że pancerz w tym miejscu trzeba przeciąć i założyć odpowiednie końcówki. Ten pancerze nie może się dowolnie przesuwać. W dwóch pozostałych przypadkach trzeba kombinować, bo pancerz wsuwa-wysuwa się w zakresie kilku centymetrów, przez co pancerz się wyciera o otwór w ramie. Można ograniczyć te ruchy choćby trytytką z kawałkiem gumy/dętki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli trytytka z kawałkiem gumy odpadają, to możesz spróbować ograniczyć ruchy pancerza nakładając nań coś z tego typu:

http://jagwire.com/products/small-parts/tube-tops

 

Po jednej sztuce na wejściu i wyjściu pancerza z ramy. Jeśli nie masz zamiaru na tym rowerze skakać, to tarce tych gumowych elementów powinno zrobić swoje i pancerz nie powinien się przesuwać.

 

Ta rama to będzie horror jeśli chodzi o prowadzenie wewnętrzne pancerza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa propozycja z tymi osłonkami Jagwire. Sprawdzę temat.

A co do prowadzenia pancerzy - nie jest tak źle. Rama ma wewnątrz kanaliki dla każdej ścieżki. Przeciągnięcie pancerza jest banalnie proste. Wpychasz z jednej strony i wychodzi z drugiej. Dokładnie tam gdzie ma być :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ich ramach full suspension jest podobnie. Trytytka na tylnym trójkącie, w miejscu, które nie jest do tego specjalnie zaprojektowane - w ten sposób się w ich rowerach trzyma przewód hamulcowy. Chociaż oczywiście z racji tylnej zawiechy zostawia się sporo luzu na tym przewodzie. Generalnie w niczym to nie przeszkadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...