Skocz do zawartości

[Kierwownica] Luźna kierownica względem koła


mat2224

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Zakupiłem niedawno rower przez internet. Dzisiaj dotarł i od razu zabrałem się do montażu, przy przekręcaniu kierownicy pojawił się niestety duży problem (kierownica ahead). Ale od początku najpierw dokręciłem górną śrubę, znajdującą się pod małą zaślepką. Dokręciłem ją do oporu, aby nie występował żaden luzu typu góra dół. Później dokręciłem dwie śruby boczne, które mają odpowiadać za trzymanie kierownicy względem osi koła i tu pojawił się problem. Mimo dosyć mocnego dokręcenia, kierownica i tak przy mocniejszych skrętach gubi koło, które jest w innej pozycji. Ma ktoś na to jakieś rozwiązanie, bo już brakuje mi na to siły i nerwów. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozkręć i skręć jeszcze raz. W pierwszej kolejności mostek a na końcu kapsel. Zablokuj amortyzator i doduś lekko zanim dokręcisz. Sprawdź czy lata jak nie to dokręć mocniej ale nie na maxa!! Bo będziesz miał inny poblem :whistling:

 

Rower to Kadns Energy 1100, a amortyzator to SR-SUNTOUR XCT SF-13 AM, stąd nie mam pojęcia jak go zablokować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blokadę masz na goleni. Nie musisz blokować nawet, chodzi o to, żeby docisnąć i uniknąć luzów. Dokręć wpierw śruby te dwie na mostku a potem tą śrubę od góry i powinno być dobrze. Jak zrobiłeś odwrotnie to kierownica mogła się obrócić względem koła. Uważaj aby nie zerwać gwintu albo ułamać śrubki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Rozkręć i skręć jeszcze raz. W pierwszej kolejności mostek a na końcu kapsel. Zablokuj amortyzator i doduś lekko zanim dokręcisz. Sprawdź czy lata jak nie to dokręć mocniej ale nie na maxa!! Bo będziesz miał inny poblem :whistling:

Skąd ta receptura?

Delikatnie rzecz ujmując dyrdymały piszesz.

 

 

Nie musisz blokować nawet, chodzi o to, żeby docisnąć i uniknąć luzów. Dokręć wpierw śruby te dwie na mostku a potem tą śrubę od góry i powinno być dobrze. Jak zrobiłeś odwrotnie to kierownica mogła się obrócić względem koła. Uważaj aby nie zerwać gwintu albo ułamać śrubki.

I brniesz dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śruba w kapslu jest do kasowania luzów w łożyskach sterów, od niej zaczynasz.

Potem zakaz śruby mostka aby widelec był na sztywno połączony z kierownicą. Gdy to się uda popuszczasz pół obrotu śrubę kabsla.

Koniec filozofii. Jeśli mostek jest dobrze dobrany do średnicy rury sterowej widelca - musi się udać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Mimo dosyć mocnego dokręcenia, kierownica i tak przy mocniejszych skrętach gubi koło, które jest w innej pozycji.

 

Złe dokręcenie kapsla/luzy nie powodują takich objawów.

Śruby mostka dokręcałeś naprzemiennie (czyli najpierw jedna do oporu, potem drugą, potem znowu pierwsza i tak aż na obu będzie duży opór)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomagałem sobie nawet nogą, aby solidnie dokręcić, lecz mam wrażenie, że do pewnego momentu nie ma żadnej różnicy, czy są strasznie mocno, czy słabo dokręcone dwie śruby.

 

Gdy oglądałem filmiki z montażu kierownic, to tam ludzie nie męczyli się z ich montażem, ani nie wychodzili z siebie przy ich dokręcaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie, że zaraz dojadę śruby, a zacisk mostka nie jest ani trochę lepszy. Nie mam już pojęcia, czy mam za mało siły czy mostek jest jakiś oporny, ale dociskając nogą, wkrętak i tak przesuwa się minimalnie.

 

Tutaj moje pytanie, czy ramiona zaciskające mostka muszą być zwarte ze sobą, bo u mnie jest rozwarcie na jakieś 4 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

czy ramiona zaciskające mostka muszą być zwarte ze sobą, bo u mnie jest rozwarcie na jakieś 4 mm.
 

 

Gdyby się stykały a miałbyś luzy dziwiłoby mnie to mniej niż w tym przypadku. Skoro masz jeszcze rozwarte szczęki to znaczy, że jest dalsza możliwość regulacji- dokręcania. W sumie to pytanie na poziomie... sam nie wiem jakim.

 

Czy ten kapsel nie jest za szeroki? Lub minimalnie szerszy od sterów? Być może nie zaciskasz mostka na sztycy tylko właśnie na nim.

Odkręć go, daj jedną podkładkę nad mostek i wtedy spróbuj dokręcić mostek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, bo odkręcić 3 śruby i dokręcić dwie to więcej zachodu niż bujanie się z rowerem do serwisu. Daję ci like`a.

Po przełożeniu mostka nie musisz nawet dokręcać kapsla, żeby sprawdzić luz boczny. Dokręcasz z wyczuciem nie nogą. Krótki imbus trzymany dwoma palcami wystarcza w zupełności. Teraz dojrzałem, że zjechałeś gniazda śrub. :whistling: . W serwisie mogą być drogie a panowie raczej nie powinni chcieć ich dokręcać w takim stanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...