Skocz do zawartości

[napęd] Po raz setny, zmiana 3x9 na 1x11 -- wiele pytań.


rmn1

Rekomendowane odpowiedzi

Jak wyżej. Chciałbym sobie zmienić napęd. Dlaczego? Bo:

- podoba mi się na zdjeciach nowych rowerów ;)

- podoba mi się uproszczona kierownica, przy wymianie manetek xt na nowe slx miałby i-spec więc praktycznie 2 obejmy na kierownicy + sztyca.

- zmienianie przodu jest gorsze niż tyłu

- waga nie przypadkowo jako ostatni myślnik

 

Wiem, że musiałbym wymienić:

- 280zł kasetę na Sunrace 11-46 (a może jest w tej cenie coś jeszcze większego? ponoć jest jakiś Sunrace 11-50, ale chyba tylko ponoć?) 

- 120zł manetka m7000

- 200zł przerzutka m7000

- ~140zł łańcuch Wipperman

- 100zł zębatka NW do mojej korby Deore

 

Wychodzi nie mało, bo około 850zł. Czy warto? Czy stracę? Nie robię tysięcy km rocznie. Byłem ostatnio na Ślęży/Raduni, w Srebrenej Górze, Izery (single i góry) i takie klimaty mnie interesują. Może jakieś Beskidy (nie byłem nigdy). Myślałem o 28/11-46 muszę mieć młynek tak jak mam, może 30T też by było ok. Nie wiem. 28/11 troche słabo po płaskim i z górki, trzeba się nauczyć szybko machać nogami, a i tak na szosie się nie poszaleje na takim zestawie. Plus taki, że wystarczy dokupić manetkę na przód i można zrobić sobie 2x11 hehe... Tylko wtedy 1000zł w błoto prawie i zmiana z 3x9 na 2x11 hehe, bez sensu. 

 

Co myślicie? Wszystkie rowery dzisiaj do górskiej jazdy mają 1x11 więc to musi działać. Znacie kogoś kto kupił nowy rower i zmienił napęd na np. 2x11?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to za rowerek? Bo 3x9 sugeruje coś dość starego lub budżetowego, albo jedno i drugie. I tu można się zastanawiać co i za ile w to wkładać.

Jak napęd do wymiany to ja bym zmodernizował do 2x10 i to bez zbędnych ekstrawagancji - korba i kaseta Deore np. 36-22 i 11-36, łańcuch jakiś Connex, przerzutki slx i ewentualnie manetki xt, albo tylko prawa xt a lewa Deore lub slx. 1x11 niekoniecznie, bo już zaczynasz kombinować że może za miękko bo jakaś szosa i z górki...

A dlaczego takie napędy są wszędzie coraz bardziej widoczne? Bo ludzie kupują z takimi rowery, a jest akurat na nie moda ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy gdzie chcesz jeździć . Jeśli tylko w górach to może , jeśli jeździsz też po asfalcie to z tarczą 28-30 nie poszalejesz .

Tylko dlaczego taka mała tarcza ? Jakie przełożenia masz teraz ? Zakładam że korba to 22-32-44 , a kaseta 11-32 ? 11-34 ?

Policz jakie masz najlżejsze przełożenie 22:32=0,68  , 22:34=0,64 . Chcesz założyć 28:46=0,60  po co ? Min to 30:46=0,65 .

Tak czy siak najszybsze przełożenie miałbyś 30:11=2,7 .....  

1x11 to bardzo wyspecjalizowany napęd albo jest miękko albo twardo . Uniwersalności tu nie ma . Osobiście nie rozumiem dlaczego ludzie rezygnują z przedniej przerzutki . No chyba że ktoś ma parę w nogach i jeździ wszystko na twardym ale moim zdaniem szkoda kolan .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to mnie zastanawia właśnie, kupują i z nimi śmigają? Bo jak tak, to chyba znaczy, że jest ok nie?

Nie. To oznacza tylko tyle, że producenci jak ładują w swoich rowerach graty od Srama, który jak wiadomo lansuje się na braku przedniej przerzutki, to innego wyboru nie mają. Shimano trzyma się bardziej klasycznych rozwiązań ale też nie ucieka od napędów 1x, bo Sram ma takie, a olanie tego tematu to strata części klientów. A ludzie kupują, bo nie raz i nie dwa jest po prostu rower w danej konfiguracji i tyle. A potem szkoda zachodu na podmianki. Część​ jest zadowolona, część nie ma zdania, część tego nie trawi. Sam używam, ale daleki jestem od twierdzenia że to dla każdego i na każde warunki, choć zwykle śmieje się z potocznych argumentów w stylu "bo jak będę chciał mieć miękko to potem nie dokręce na asfalcie!" Przerzuć się na szosę jak tak martwią Cię prędkości na asfalcie ;)

 

Tak czy siak śmiało montuj taki napęd. Przecież już o tym tak naprawdę zdecydowałeś, a ten temat to taka zasłona dymna. Widać jak na dłoni w jaki sposób racjonalizujesz sobie taką zmianę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Wszystkie rowery dzisiaj do górskiej jazdy mają 1x11 więc to musi działać

Działać to na pewno działa.  Pytanie powinno brzmieć: Czy dam sobie radę z takim napędem?

Poza tym nie wszystkie rowery mają 1x11.

Przykładowo Trance 2017

https://www.giant-bicycles.com/pl/bikes-trance

Prywatnie wolę mieć 2x11- większość jadę z "blatu",ale w awaryjnych sytuacjach mam zawsze młynek w zapasie. No i nogi nie odpadają na dojazdówkach przy kadencji 1500.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysmarowałem posta i nie dało się go zatwierdzić bo nie znaleziono tematu... piszę od nowa:

- nie chce mi się już jeździć koło  domu, a mam godzinkę autem do Srebrnej, 40min na Ślężę, 2h30m w Izery

- nie ścigam się, asfat raczej dojazdowo lub rekreacyjnie 15-25km/h

- nie zwracam uwagi na biegi, ale na pewno czasem mam na blacie na dokręcaniu, ale czy często i czy nie da się bez blatu nie wiem

- obecnie mam korbę 22-40 i kasetę 11-36, koła 29" http://gears.mtbcrosscountry.com/#29/2.40I706I208X29/2.40I400I6368 (widać tu coś?)

- kupują rower za 9k i męczą się z napędem który nie pasuje, zamiast kupić przerzutkę za 100zł, manetkę za 100zł i 2 zębatki do korby i mieć 2x11? Nieźle.

- czy decyzja zapadła? Rok temu w jakimś temacie o Eaglu pytałem o to samo i... po roku znowu pytam. Więc chyba sprawa w toku.

- no właśnie czy dam sobie radę? Nogi mam słabe, kondycję też. Ostatnio pod Ślężę miałem katorgę, ze 3-4 podpórki nogą na 20-20s były pod drodze na szczyt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak asfalt dojazdowo, bez napinki i w podanych prędkościach, to montujesz z przodu zębatkę 26 lub 28T a z tyłu kasetę 11-42/46 i nie czytasz więcej głupot o dokręcaniu i tyle. Jeśli choć trochę się wahasz to jednak 2x10/11. 3 blatów z przodu na pewno bym nie trzymał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

40min na Ślężę

Też mam 40 min na Ślężę/Przełęcz Tąpadła,ale rowerem :)

Przy zestawie 26/11 dojazdówka asfaltowa musi być naprawdę lajtowo potraktowana. Wedle Bike gears przelotową 25kmh osiągnę przy średniej kadencji 80. W sumie OK,ale nie przez 5 km. No i przełożenie 26/46=0.63, a 22/36=0.68. Wątpię, abyś poczuł dużą różnicę w górach.

 

 

Ale nie namawiam i nie odżegnuję. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o dokręcanie na singlach w dół. Na szutrach w Izerach w sumie też można ale tam szutry traktuje jako przerwę przed pieszym zjazdem lub jakimś podjazdem.

 

durnykot

 

Myślałem o 28 z przodu. A może 30? Pewnie różnica mała na młynku, a coś szybciej na twardym pojadę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szosę panowie, na szosę!

Serio Kocie masz taką napinkę na średnie prędkości na jakiejś tam dojazdówce? Czy więcej w tym jakiejś mitologii i nagle się okaże że to taka jazda koniecznie z blatu ale gdzieś w połowie kasety i na jedno wyjdzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

M0d... zero napinki. Nicanic. Po prostu jeżdżę raczej na niskich kadencjach,a 26/11 czy 28/11 na dojazdówce przy niskiej kadencji to tak trochę mi się nie uśmiecha. Zresztą nie mam licznika, więc średnia przelotowa mnie mało interesuje.

1x11 jest dla mnie zbyt wąski i zbyt wyspecjalizowany ( na razie) i kompletnie nie widzę w nim wartości dodanej. 

Mając 2x11 i tak większość jadę z "blatu",ale mam świadomość,że na większym podjeździe dzięki mniejszej zębatce z przodu trochę później zejdę z roweru.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tylko że 2xXX to już dla mnie bez sensu. Zostaje manetka na kierownicy, przerzutka z przodu. To mnie w żaden sposób nie przekonuje. Czyli chyba zostanę z 3x9 do zajechania i braku możliwości wymiany elementów. 10-50 wejdzie do segmentu slx (jak podlaską temat) wtedy kupię nowe koła i zmienię napęd. Znajdź życie aż tak szybko to nie nastąpi więc może kiedyś z nowym rowerem...

 

Tym czasem ograniczę się w twardych do 32/11 i zobaczę jak mi to się widzi;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Możesz zawsze stworzyć małą hybrydę. Do kaset i przerzutek serii M7000 i M8000 dajesz takie coś

https://www.oneupcomponents.com/products/50t-shark-sprocket-18t-1x11

i temat podjazdów będzie poniekąd rozwiązany.Na pewno zaś masz taniej niż Eagle.

 

 

Zostaje manetka na kierownicy, przerzutka z przodu.

Jak często używana? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie rowery dzisiaj do górskiej jazdy mają 1x11 więc to musi działać. Znacie kogoś kto kupił nowy rower i zmienił napęd na np. 2x11?

 

Bardzo dużo osób szuka rowerów co oferują albo 2x albo przynajmniej dają taką możliwość. Nie tak dawno jeden z forumowiczów zanabył Soila EX i wsadził 2x. Wszystko rozchodzi się o miejsce i styl jazdy. Kilka dni temu widziałem w Krk gościa na jakieś hybrydzie przełajki. Lukam a tam napęd 1x z patelnią "na oko" 36T. Płaski odcinek, koleś kręci jak chomik z prędkością 20km/h z zarzuconą największą koronką z tyłu. Więc wszystko się da tylko pytanie czy komuś taka jazda pasuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

durnykot

 

A na jakim przełożeniu jedziesz z przełęczy na Ślężę? Bo może u mnie to kwestia braków siłowo kondycyjnych i warto nad tym popracować i wrócić do tematu za rok jak będę jechal tą firmę np na 22/30 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba najlepiej na sobie poeksperymentować na sprzęcie, na którym się aktualnie jeździ. Jak często zmieniasz biegi w przedniej przerzutce? Często wrzucasz na największy blat, żeby odkręcić na asfalcie?

 

Ja w swojej Konie zdjąłem dwa blaty i do napędu 3xX na pewno nie wrócę, ale jestem świadomy niedoskonałości systemu 1xX.

Jedyne co teraz w nim zmieniam to pojemność kasety i ilość rzędów, by te niedoskonałości minimalizować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że musiałbym wymienić:

- 280zł kasetę na Sunrace 11-46 (a może jest w tej cenie coś jeszcze większego? ponoć jest jakiś Sunrace 11-50, ale chyba tylko ponoć?) 

- 120zł manetka m7000

- 200zł przerzutka m7000

- ~140zł łańcuch Wipperman

- 100zł zębatka NW do mojej korby Deore

 

 

I zapomniałaś jeszcze o tym że bębenek pod kasetę 11 jest dłuższy niż pod 9 - czyli czeka cię albo zmiana koła (albo kół - bo przecież taki z ciebie esteta ;) - albo przeplatanie tylnego na nowej piaście (a za tym często idzie wymiana szprych - zmiana długości)

 

Nie rozumiem cię po co to w ogóle ruszasz. Argument typu "bo ładniej wygląda" jest - wybacz - głupi... Swędzi cię portfel? Sprzedaj rower, kup nowy. Ale lepiej go zostaw, bo to fajna maszyna. Niestety, obecnie producenci robią wszystko żeby jak najbardziej utrudnić upgrade'owanie rowerów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale bzdury piszecie z tymi bębenkami , bębenek na 9 i na 11 mtb jest taki sam , szosowy jest odrobine szerszy , ale da sie pokombinować i szosowa kasetę 11 zmieścić na bębenek na 11 mtb

Bębenek na kasetę srama 11 10-42 albo 12 10-50 to inna konstrukcja tzw XD

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Bębenek na kasetę srama 11 10-42 albo 12 10-50 to inna konstrukcja tzw XD

Kaseta SRAM PG1130 11-42 jest na zwykły bębenek.

 

 

I zapomniałaś jeszcze o tym że bębenek pod kasetę 11 jest dłuższy niż pod 9

Yyyyy..... to jak zmieściłem kasetę 11 sp na standardowy bębenek???  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...