Skocz do zawartości

[Rower] Lekki rower miejski / trekkingowy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam
Szukam w wiarę lekkiego roweru do jazdy po mieście do pracy chciałam zapytać co myślicie o rowerach z decathlonu?

Zastanawiam się nad : https://www.decathlon.pl/rower-trekkingowy-riverside900-id_8379018.html

Pozdrawiam Izabela [emoji4]

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez durnykot
pkt 2b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może ja zacznę. Jak do pracy . To błotniki, osłona łańcucha oraz mechanizmu korbowego. dobrze byłoby aby miał bagażnik , no chyba ze nigdy do pracy nic nie zabierasz. oświetlenie itp oraz podstawowe elementy aby nie zebrać mandatu.  W przedstawionym modelu brak jest wszystko, wiec wszystko będziesz musiała dokupić. a to wygenerujesz koszty i czas na dopasowanie itp. Z reguły trekingowe rowery nie  są lekkie. Wiec tu też musi być wybór pomiędzy lekkością albo trekingiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiemy ile masz wzrostu / jak długie nogi ani ile chcesz wydać :)

Więc zacznijmy budżetowo :)

 

http://allegro.pl/rower-limber-women-damski-28-rama-17-wyprzedaz-i6694397577.html

Najlepsza opcja za 1000 bez pseudoamortyzatora.

 

Jeśli ma być pseudoamortyzator to lazaro senatore V3.

http://allegro.pl/2017-wypas-trek-senatore-v3-lady-alivio-blokada-i6780784675.html 

 

Jeśli za wysoka cena - istnieją warianty pośrednie :)

Jeśli za niska - też się coś znajdzie ...

 

 

Edytowane przez Pablo59
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Oczywiście im mniej tym lepiej ale powiedzmy tak do 2000 zł.

Wzrostu mam 164 cm [emoji4]

 

Bagażnik chce osobno dokupić, znalazłam już takie co ważą po 500 gram.

Potrzebuje naprawdę możliwie lekkiego roweru bo muszę tachać go po schodach na 3 piętro.

 

Myślała o czymś z hamulcami tarczowymi [emoji4]

 

Znalazłam kilka rowerów z waga około 13 kg ale ich cena [emoji50] to grubo po 3000. Nie zostawię tak drogiego roweru pod pracą na ulicy. Nie mogłabym skupić się na pracy [emoji32]

 

 

Pozdrawiam Izabela

Edytowane przez Mala_Mi01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Ciężka" sprawa. :) Jeżeli mamy wagę na pierwszym miejscu to trzeba z góry odrzucić wszystko z amortyzatorem z przodu. Bo do miasta on i tak nie jest potrzebny, a dodaje 2 kg wagi. A to jest okolo 85% rowerów. Pozostałe rowery krossowe/miejskie/trekingowe też nie są zbyt lekkie, średnio 14-15 kg. Więc jedyna szansa naprawdę lekkiego roweru w tym budżecie - szosa/fitness. Można zobaczyć chociaż by te decathlon'owskie: triban 500 i 520 z barankiem,  500 fb i 520 fb z prostą kierownicą. Waga w okolicach 10kg, wszystkie mają do wyboru ramę XS. Ale tak, wiem, może nie odpowiadać pozycja. Chociaż na tych z prostą kierownicą ona nie zbyt odbiega od pozycji na krossie. Sądząc ze zdjęć na stronie decathlonu da się zamontować błotniki i bagażnik. Ale nie ten 500 gramowy, tylko dedykowany z decathlonu. 

Edytowane przez relyt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Szukam w wiarę lekkiego roweru do jazdy po mieście do pracy

 

 

Nie zostawię tak drogiego roweru pod pracą na ulicy
 

A ja to bym nie zostawił nawet takiego za 2000 zł. Nie myślałaś o używanym fitnessie? Będzie w miarę lekki i nie taki "świeży".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Cholercia a miałem taki w sam raz na twój wzrost o wadze 8kg. Niestety znalazł właścicielkę.

 

http://allegro.pl/trek-7-5fx-alu-carbon-shimano-tiagra-i6809596545.html na tym co ma zamontowane ma ok 10kg. Doinwestowanie kilkuset zł i uzyskasz 9kg. Docenisz to przy każdym podniesieniu, schodach, czy podjazdach. Myślę że to dobra opcja. Chcesz lekko, unikaj tarcz  grubych opon bagażników etc ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cholercia a miałem taki w sam raz na twój wzrost o wadze 8kg. Niestety znalazł właścicielkę.

 

http://allegro.pl/trek-7-5fx-alu-carbon-shimano-tiagra-i6809596545.html na tym co ma zamontowane ma ok 10kg. Doinwestowanie kilkuset zł i uzyskasz 9kg. Docenisz to przy każdym podniesieniu, schodach, czy podjazdach. Myślę że to dobra opcja. Chcesz lekko, unikaj tarcz grubych opon bagażników etc ...

Rower z linku baaaardzo interesujący [emoji4]

Rozumiem, że on waży zaledwie 10 kg? Kurcze nigdy nie jeździłam na aż tak wąskich oponach [emoji33] mam nadziej, że nie zaliczę gleby [emoji1]

A co z hamulcem? Tarcze czy klocki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten z linku ma rame 19 cali. Na twój wzrost to jest zdecydowanie za duzo.

 

Niestety połączenie wymogu lekkości, zaproponowanego budzetu i nietypowego rozmiaru ramy pozostawia do wyboru dluzsze polowanie na uzywke na allegro/olx lub decathlon.

Edytowane przez relyt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Ten z linku ma rame 19 cali. Na twój wzrost to jest zdecydowanie za duzo.

 

Niestety połączenie wymogu lekkości, zaproponowanego budzetu i nietypowego rozmiaru ramy pozostawia do wyboru dluzsze polowanie na uzywke na allegro/olx lub decathlon.

Tak właśnie mi się wydawało, że 19 cali to dla mnie za duży [emoji1]

 

Nie mam ciśnienia, że trzeba kupić już teraz. Tak rozglądam się i zastanawiam co byłoby najlepszym wyborem. W swoim życiu przerobiłem kilka rowerów. Od standardowego górala coś typu komunia, po rower (teraz już wiem że trekkingowy chociaż dawniej tak się nie mówiło) z rama damską z kołami 28 cali i pozycja jazdy na mieszczucha [emoji4] no i mój ostatni najdroższy i chyba najlepszy specialized na kołach 26 cali i szerokich oponach (teraz już wiem, że nie do końca nadają się do jazdy po asfalcie i po mieście. Człowiek uczy się całe życie [emoji4]) Bardzo wygodnie mi się na nim jeździło ale już go nie mam [emoji22]

Chociaż miał kilka wad, które chcę wyeliminować przy kupnie nowego roweru. I to na pewno będą szerokie opony i waga, pewnie jeszcze sztywny widelec (chociaż tu nie jest przekonana) no i hamulce miałam tarcze i była z nich bardzo zadowolona. (ale jest to droższe rozwiązanie i stąd ich wada [emoji23])

Ale muszę też patrzeć na cenę, jednak to rower do codziennej jazdy, który będzie stał gdzieś pod kamienica na ulicy w trakcie pracy, czy też siłowni...

Trafiłam na fajna propozycje roweru firmy trek :

 

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-crossowe/rowery-fitness/fx/fx-stagger/p/1311011-2017/

 

 

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Mala_Mi01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No z Trekem jest tak, że on sporo sobie życzy za napis na ramę. :) Prze tej samej cenie jest wyposażony o wiele gorzej of Triban 520 fb. Z tylu jest wolnobieg. Co prawda, jeżeli z twojego nie zbyt wysokiego wzrostu wynika nie zbyt duża waga, to gorsza wytrzymałość mechaniczna tego rozwiązania nie ma zbyt dużego znaczenia. Ale przełożenia są gorszę, bo megarange wszystko jedno mało kiedy się używa, więc pozostaje tylko 6 zamiast 9 w Tribanie. No i 12 kilo zamiast 10. Poza tym chyba jest nie do kupienia w Polsce.

 

Jak rower ma stać przez dłuższy czas na ulice, to musisz też zainwestować w porządne zabezpieczenie. A to tanio nie będzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

No z Trekem jest tak, że on sporo sobie życzy za napis na ramę. :) Prze tej samej cenie jest wyposażony o wiele gorzej of Triban 520 fb. Z tylu jest wolnobieg. Co prawda, jeżeli z twojego nie zbyt wysokiego wzrostu wynika nie zbyt duża waga, to gorsza wytrzymałość mechaniczna tego rozwiązania nie ma zbyt dużego znaczenia. Ale przełożenia są gorszę, bo megarange wszystko jedno mało kiedy się używa, więc pozostaje tylko 6 zamiast 9 w Tribanie. No i 12 kilo zamiast 10. Poza tym chyba jest nie do kupienia w Polsce.

 

Jak rower ma stać przez dłuższy czas na ulice, to musisz też zainwestować w porządne zabezpieczenie. A to tanio nie będzie.

Jeśli chodzi o zabezpieczenie to tylko ulock chyba, że jest jakaś inna opcja dobrego i lżejszego zabezpieczenia?

Nie wiedziałam. że Treki to takie drogie rowery... Myślała, że specialized jest taki przereklamowany... Uff widzę, że wybór nie będzie taki prosty. Totalnie nie znam się na o sprzęcie [emoji30]

 

A Merida?

A może coś złożyć od podstaw?

Na allegro ciężko mi się szuka bo prawie nikt nie podaje wagi roweru.

Edytowane przez Mala_Mi01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Rozumiem, że on waży zaledwie 10 kg?

Ciężko powiedzieć tak naprawdę ile. Ale miałem dokładnie ten model, w innym malowaniu, ten sam rozmiar. Moj ważył 8.67Kg na szosowym osprzęcie wysokiej klasy.

 

Ten ma cięższe koła, mostek siodełko i sztyce ... i resztę :D ok 10.5-11 powinien mieć. Dodatkowo nie sadze by ta ta rama była za duża.

 

No ale mozna poszukać innych. Czemu podałem tego ? Bo wiem ze na seryjnym osprzęcie wypadał dość lekko w porównaniu do konkurencji. Nowe są bardzo drogie jak na polskie realia, ale 1500-2000 jest jak najbardziej wart w tym stanie jak na zdjęciach.

 

Odnośnie hamulców, unikaj tarcz, są cięższe, wymagające podstawowej wiedzy od posiadacza, droższe w serwisie jak im coś zacznie dolegać, a jak kupisz shimno to zacznie, prędzej czy później.

 

Jazda na takich cienkich oponach ma Plusy i miniusy.

 

Plusami są znikome opory toczenia, i naprawdę lekkość jazdy po prostym. Także niska waga.

Minusami zaś zauważalnie niższy komfort jazdy, konieczność pompowania po 6-8 bar w oponę,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Czy regulowane mostki są cięższe od takich bez regulacji?

 

Czy rower o rozmiarze ramy 50 cm będzie dla mnie za duży? Dla przypomnienia mam 164 cm wzrostu[emoji4]

Na olx znalazłam podejrzanie tanią medire xt [emoji4]

 

Cały dzień poświęciłam na szukaniu odpowiedniego roweru i wychodzi na to, że powinnam mieć kilka rowerów [emoji30]

Edytowane przez Mala_Mi01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Czy regulowane mostki są cięższe od takich bez regulacji?

No oczywiście. Masz dodatkowe śruby, system regulacji, zapadki, ząbki a i sam mostek jest z grubszego materiału, co czyni go czasami nawet 2 razy cięższym.

 

 

Czy rower o rozmiarze ramy 50 cm będzie dla mnie za duży?

Najlepiej moja Droga, przejść sie do jakiegoś sklepu i dosiąść jakiś rowerek wtedy sie dowiesz co jest odpowiednie.

 

 

i wychodzi na to, że powinnam mieć kilka rowerów

Niestety taka jest prawda. Podobnie jak z autami. Inne auto do dużego miasta, małe, zwrotne, mało palące, w trasy dużą limuzynę a do lasu coś wyższego z mile widzianym napędem na 4 koła.

 

Z rowerami jest podobnie, do typowo miasta lub na codzienne dojazdy do pracy jeden, najlepiej tani by nie było szkoda, na wycieczki inny, na zawody inny .... Szkoda ze nas zwyczajnie na to nie stać ... zazwyczaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Da sie spokojnie z niego urwać z 2 kg, wywalając widelec, bo on tam jest zbędny. Znaczy amortyzowany, a nie ze w ogóle :D Szukałbym coś na sztywno, bo te widelce i tak nie działają a ważą swoje. Najlepiej karbonowy jak w tamtym treku ale  to tylko w używanym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Mam chyba jakaś blokadę jeśli chodzi o sztywny widelec. Mieszkam w Krakowie niby ostatnio dużo remontują i ścieżek budują ale wciąż trafiają się dziurawe chodniki ( tak wiem po chodniku nie wolno, ale ja chce jeszcze trochę pożyć...)

 

Kiedyś miałam rower specialized myka na kołach 26 cali, za wile nie powiem na temat tego roweru. Ale do rzeczy czy w tych rowerach na podobnym poziomie będą amortyzatory? Bo przyznam się, że na specu fajnie mi się jeździło. Tylko razem z bagażnikiem i sakwą rower stał się dla mnie nie przyjemnie ciężki. Szukałam w internecie ile może ważyć ale nie znalazłam nigdzie. Chciałam tak dla porównania. Eh

 

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Mala_Mi01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym się od tego Btwina nie odżegnywał. Ciekawa i raczej rzadka koncepcja - cross dedykowany raczej na miasto (napęd 1x10) w umiarkowanej cenie. Jak zwykle w D. trochę części niewiadomego pochodzenia i jakości (obsługa napędu microshift, hamulce tarczowe Promax). Za to, o dziwo, amortyzator sprężynowy markowy, dobrej jakości (Suntour NCX). Jeśli faktycznie zmieścili się w 13 kg wagi to naprawdę nieźle. Ten Trek FX Stagger zupełnie goły, wręcz prymitywny, a lżejszy raptem o 0,5 kg.

No i Btwin raczej trudniej ukraść ;).

Z czasem rower można zmodernizować, gdyby coś nie działało zadowalająco...

 

Lekkie rowery to single speed/kolarki/fitnessy z prostą kierownicą - 10-11 kg. Ale często są to męskie ramy, w większych rozmiarach (mój faworyt Giant Escape ma najmniejszą ramę M), oferujące pochyloną, sportową pozycję, co niekoniecznie musi odpowiadać. Ich wyposażenie to często cienkie, kolarskie opony szerokości do 28 mm, świetne na asfaltowych ścieżkach, udręka na kostkach i wertepach, do tego wrażliwe na przebicie. Więc poszukiwania odpowiedniego roweru, przede wszystkim we właściwym rozmiarze, wcale nie są łatwe.

Edytowane przez yarad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym się od tego Btwina nie odżegnywał. Ciekawa i raczej rzadka koncepcja - cross dedykowany raczej na miasto (napęd 1x10) w umiarkowanej cenie. Jak zwykle w D. trochę części niewiadomego pochodzenia i jakości (obsługa napędu microshift, hamulce tarczowe Promax). Za to, o dziwo, amortyzator sprężynowy markowy, dobrej jakości (Suntour NCX). Jeśli faktycznie zmieścili się w 13 kg wagi to naprawdę nieźle. Ten Trek FX Stagger zupełnie goły, wręcz prymitywny, a lżejszy raptem o 0,5 kg.

No i Btwin raczej trudniej ukraść ;).

Z czasem rower można zmodernizować, gdyby coś nie działało zadowalająco...

 

Lekkie rowery to single speed/kolarki/fitnessy z prostą kierownicą - 10-11 kg. Ale często są to męskie ramy, w większych rozmiarach (mój faworyt Giant Escape ma najmniejszą ramę M), oferujące pochyloną, sportową pozycję, co niekoniecznie musi odpowiadać. Ich wyposażenie to często cienkie, kolarskie opony szerokości do 28 mm, świetne na asfaltowych ścieżkach, udręka na kostkach i wertepach, do tego wrażliwe na przebicie. Więc poszukiwania odpowiedniego roweru, przede wszystkim we właściwym rozmiarze, wcale nie są łatwe.

Bardzo dziękuję za szczegółową odpowiedź [emoji4]

 

Przeczytałam kilka wątków na forum, kilka filmów na YouTube i kilka artykułów.

Już wiem co chce. [emoji4]

Będzie to rower typu Cross z dodatkami : z bagażnikiem i błotnikami.

Znalazłam dwa / trzy rowerowy. Nie łoże być bardzo drogi bo jak pisałam będzie czasami stał pod kamienicą jak będę w pracy.

Co myślicie o nich? :

Kross eve do 2 lub 3

Author Integra 2016

Cube curve 2016

Przepraszam, że bez linków ale pisze z telefonu [emoji4]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz wydać więcej, żeby dostać mniej wartości za swoje pieniądze - niestety nie rozumiem idei :) sorry

To ja mi nie rozumiem. Możesz rozwinąć swoją wypowiedź.

Rowery które wybrałam nie są bardzo drogie. Nie wiem jak z osprzętem bo się na tym nie znam.

 

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Mam chyba jakaś blokadę jeśli chodzi o sztywny widelec.
Zdajesz sobie sprawę ze taki który będzie działał kosztuje sam ok 1000zł za nowy?

 

Niestety chcesz lekko, komfortowo i przyjemnie, takie rowery owszem są ale ich cena zaczyna sie od 8 lub 10 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...