Skocz do zawartości

[Rama] giant granite sport series - czy warto naprawić czy sprzedać?


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Wam!

Czy ktoś jest w stanie odpowiedzieć mi na pytanie, czy jest sens budować rower na stalowej, ale lekkiej ramie starego gianta granite sport series? Rower waży tylko 11kg, czyli znacznie mniej niż najnowsze budżetowe (do 2 tyś) rowery. Cały osprzęt Alivio, który pomału będzie trzeba kolejno wymieniać (na razie w ciągu 22 lat użytkowania wymieniłem tylko dętki ;) opony i hamulce) Przez ostanie 10 lat rower stał. Przestały działać manetki, uszkodziłem je przy próbie naprawy. Wymieniłem ww manetki wraz z łańcuchem i wolnobiegiem. Od początku sezonu jeżdżę, ale przerzutki działają dość topornie. Korba i koła jakiś czas jeszcze dadzą radę, ale korba zaczęła dziś wydawać skrzypiące dźwięki (po pierwszej po przerwie prawdziwej jeździe w trudnym terenie) Koła jako tako wycentrowane dają jeszcze radę.

 

Pytanie: sprzedać za ok 350zł czy zakładać nowe alivio?

 

Jeśli budować na starej ramie to wymienić od razu wszytko czy sukcesywnie dopiero jak się zepsuje?

 

Jeżdżę po dość trudnym (kamienie, kłody, korzenie), pagórkowatym terenie, po górach bardzo rzadko. Rower trekingowy jednak odpada więc alternatywą jest nowy góral za ok 2 tyś zł. Więcej nie chciałbym wydać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

he he... jasne że warto remontować, Te rowery są niezniszczalne ;-) zresztą zdaje się że wylądował na serwisie u nas ;-))

A tak na poważnie.....stalowe ramy z tego okresu są niezniszczalne. Jakość komponentów i ich wykonanie jest o wiele lepsze od dzisiejszych rowerów za 1500 zł. Geometria trochę przestarzała, ale radość z jazdy będzie nieoceniona. Jak ma się jeszcze sentyment do sprzętu to warto doinwestować 500-800 zł i mieć radochę z jazdy. Ja uwielbiam rowery z tego okresu bo to moje początki MTB bardziej je cenię niż nowe wypusty za 2 tys. Obecnie mam nieco nowocześniejszą 29 ale stalową.... stalową szosówkę z lat 90, a w budowie jeszcze 1 stalówka ;-))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Decathlon? Jaki ten świat mały, ale mam nadzieję, że to nie Ty go robiłeś, bo z serwisu jestem mega niezadowolony. Nie dość, że były problemy z ustawieniem przerzutek, to jeszcze wypuściliście rower z niesprawnymi tylnymi hamulcami co odkryłem przy ostrym zjeździe-jakby na głównej coś jechało, byłoby po mnie.

 

Swoją drogą, giant twierdzi, że mój rower to rower miejski. 20kg temu służył mi jako "prawdziwy" góral, ale przy mojej obecnej wadze może mieć to znacznie.

 

Jakiej klasy osprzęt montować? Co wymieniać, wszystko raz, czy po kolei? Wracam do w miarę regularnej jazdy, więc rower ma działać tak dobrze jak działał parę lat temu. Bardzo proszę o rady bardziej doświadczonych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to masz szczęście ;) Do Decat. podszedłem bo miałem jakąś kartę podarunkową - zmarnowany czas i pieniądze. Nie polecam ich serwisu.

 

To co byś polecił? Wymienić wszystko czy systematycznie? Jaką korbę kupić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia? Ok, dodam jak wrócę do domu, bo połączenie mam tu marne.

 

Tyle że sumie po co? Chciałbym żeby rower działał nie gorzej niż w latach jego świetności. Zastanawiam się po prostu czy nie stworzyć go zupełnie od nowa zostawiając tylko ramę. Myślę o tym żeby dobić korbę, a potem zmienić koła i włożyć cały nowy osprzęt (napęd i manetki). I pytanie brzmi jaka seria będzie niegorsza niż moje alivio. Czy wystarczy altus lub acera? No i czy taka wymiana ma sens?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Altus acera mi się wydają kiepskim pomyslem. Na portalu z aukcjami mozna za smieszne pieniędzy upolowac nowy lub lekko uzywany osprzęt z wyzszych grup zeszlych lat. Tylko dla przykladu:

 

http://allegro.pl/korba-shimano-deore-mc-m510-44-32-22-okazja-i6807355110.html

 

http://allegro.pl/shimano-deore-przerzutka-przednia-34-9-i-31-8mm-i6804832597.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam wątpliwości. Tzn. po pierwsze geometria ramy jest mocno przestarzała. Po drugie dawniej była tendencja do za małych ram - podejrzewam, że ocenie ten rower jest na Ciebie za mały. Rower waży mało - no pewnie, przecież nie ma amortyzatora. Zaoszczędzenie wagi wcale nie ma zalet - masz małą wagę bo masz koła 26" , króciutka kierownicę, na której dzisiaj już nikt nie jeździ, V-braki zamiast tarczówek. Gdybym do twojego roweru dorzucił dzisiejsze komponenty ważyłby więcej niż nowy za 2000 zł.

 

 

 

Rama nie jest kompletnie rozwojowa. Oczywiście - jeśli masz do roweru sentyment to co innego. W takim przypadku warto. Ale wtedy to bym poleciał po całości, żeby go odpicować na tip-top :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co napisałeś wnioskuję, że nie chcesz / możesz / umiesz serwisować go samemu. A skoro rower stał 10 lat, a przedtem działał dobrze, to prawdopodobnie wystarczy go rozkręcić, wyczyścić i porządnie nasmarować (bo stary smar wysechł), wymienić linki i pancerze (bo pordzewiały), ewentualnie opony i klocki hamulcowe (jeśli guma stwardniała) i można się cieszyć. Potrzeba tylko trochę czasu i narzędzi, więc jeśli masz znajomego który to robi to postaw mu piwo i powodzenia. Serwis policzy sobie głównie za roboczogodziny i zależnie od cen może to być słabo opłacalne, zwłaszcza w takich Decathlonach gdzie odwalają masówkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

relyt, czy ta korba pasuje do układu 3x7? Jak to w sumie jest z tą kompatybilnością korb do ilości zębatek z tyłu?

 

Witboj, no właśnie też mam takie wątpliwości.. sentyment mam :) co to znaczy "po całości" co byś tam wrzucił?

 

apstryk, brak czasu i umiejętności :( próbowałem sam przeczyścić manetkę, ale ją przy tym zepsułem. Linki i pancerze wymienione. To samo wolnobieg. Czeka mnie jeszcze wymiana suportu dobrej jakości ale na 3x7.

 

Czy przerzutki jako takie się zużywają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego prosiłem o kilka fotek , aby ocenić stan napędu i reszty. Czasem wystarczą tylko niezbędne wymiany aby ożywić retro górala. 

Co na pewno trzeba zrobić- to wymienić linki+pancerze. Zmieniłbym klamki+manetki i założył hamulce V-brake. Co do korby i przerzutek nie wiem czy konieczne. Kaseta+łańcuch też do wymiany, ale zwróć uwagę na jakość komponentów (nie kupuj najtańszych zamienników). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wiem! Zrobię z niego gravela!

 

Ta sama geometria, ta sama rama cr-mo, ta sama waga. Zmienię kierownicę i manetki i gotowe. Sprzedam za 4 tyś zł i kupię porządny mtb :)

 

Zdjęcia wrzucę, jak tylko znajdę trochę czasu, po urlopie zawsze jest straszny młyn :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...