Skocz do zawartości

[koła Kross] zmieniać piasty, czy kupić nowe koła? Jakie obręcze?


Borsuczy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w kołach mojego Krossa Hexagona R6 padły piasty i teraz mam 2 opcje- kupić nowe piasty Novateca D041 i D042, albo kupić nowe koła. Ogranicza mnie budżet i w sumie jakbym nie znalazł tych kół to bym się nawet nie zastanawiał i po prostu kupował piasty.
http://allegro.pl/kola-27-5-kpl-maszynowe-disc-novatec-rodi-2-kol-i6764105274.html
Cena wyjdzie niewiele większa niż za 2 nowe piasty + koszt przeplecenia i ew. wymianę nypli. Wie ktoś coś o tych obręczach z aukcji? Lepsze będą niż fabryczne w Krossie?


Nie planuję żadnych innych opcji, niż te dwie. Wiem, że te koła to nie będzie mistrzostwo, ale na razie mam mały budżet i priorytetem jest dla mnie na obecną chwilę, aby rower w ogóle jeździł :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalne budżetowe obręcze , znajomy jeździ na takim komplecie (od tego samego sprzedawcy tylko 26") już ponad rok i nie ma żadnych problemów (koła nawet nie wymagały do tej pory centrowania). Przy tych pieniądzach nie ma co bawić się w przeplatanie tylko brać gotowy komplet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Na czym oszczędzili? Na szprychach i nyplach, bo są tak tandetne, że po roku wyjdzie rdza.   Ale dwa lata na tym pojeździsz.
 
Tutaj przynajmniej wiadomo jakie szprychy są i nawet można je na allegro znaleźć: http://allegro.pl/szprychy-sle-spokes-36-szt-czarne-257mm-nowe-i6784435405.html
W specyfikacji swojego roweru natomiast nie znalazłem informacji, jakie szprychy są w kole. Wiesz może jakie szprychy montuje Kross w swoich rowerach? Lepsze/ gorsze od tych SLE? Fabryczne koła mają 2 lata i ze szprych miejscami farba zeszła, ale rdzy nie ma.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo są nierdzewne, na 100%. A budżetowe kółka mimo fajnych piast mają najtańsze szprychy i nyple. Dotkniesz czymkolwiek i już rdza.

 

Kupiłem półtora roku temu budżetowe kółka na Novatecach i obręczach Rodi. Zjechałem już na tym 8000km i poza rdzą na nyplach, krzyżowaniach szprych nie dzieje się nic niepokojącego. Po roku wymagały podciągnięcia szprych bo koło zauważalnie już zaczynało pracować na boki, zarówno przednie jak i tylne. A mimo mojej niezbyt małej wagi (85) i raczej niezbyt oszczędnej dla kół jazdy nie miałem nawet najmniejszej awarii czy usterki. Licz się po prostu z tym, że budżetowe kółka z racji ceny w czymś muszą być gorsze i słabsze niż lepsze modele. Wieczne nie będą, bo łapie je z czasem rdza, zwłaszcza po zimie. Nie są najlżejsze i wymagają czasem nieco uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ech, widzę że wszystko coraz gorzej robią. Ja mam szprychy w ocynku (tylko w ocynku) w budżetowym Krossie z 2003 r i budżetowym Magnumie z 2006 r i jakoś ani śladu rdzy. Owszem - są już matowe i nie wyglądają ładnie, ale rdzy nie ma. Z tym, że gwoli ścisłości - rowery w zimie  nigdy nie eksploatowane i przebiegi też nie imponujące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już zrobiłem jazdę próbną tych kół, na razie bez długich dystansów, bo mam łożyska w pedałach zmielone. W zasadzie, ta jazda to była do serwisu rowerowego, bo sam nie dałem rady pedałów odkręcić, takie zapieczone były, ale mniejsza z tym. Piasty są super, przednia przyszła z drobnymi rysami w okolicy otworów na szprychy, ale to drobiazg w sumie... Bębenek pięknie cyka, biały kolor, taki, że rower nawet jak stoi wygląda tak szybko jakby już jechał, łożyska maszynowe jak w jakiejś wiertarce, no rewelacja :D Ale obręcze nie są idealne, fabryczne od Krossa chyba są lepsze.

(czarna obręcz- fabryczna Kross, biała- RODI) Co to w ogóle za technologia jest wykorzystana do zrobienia tych otworów w białych obręczach? Jakieś wycinanie prasą? Wybijanie? Co to?
e669c98c55e23de2med.jpg
86452716932b9bbcmed.jpg
e2ee8a6b8bd80436med.jpg

Miejsce łączenia tez na korzyść Krossa, w tej białej tak ładnie i równo to nie wygląda.

7ecb45fb4b3ca0f3med.jpg
67f4cb3dfe6ce19dmed.jpg
Kiepskiej jakości nadruk z białymi kropkami i ten chyba wygryziony :D otwór na wentyl też trochę rzuca się w oczy...
a84217f8e42325f5med.jpg
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...