Skocz do zawartości

[9587] Flyxii fr216 by montell81


montell81

Rekomendowane odpowiedzi

Do zaprezentowania mam autorski projekt 29er'a oparty o chińską karbonową ramę Flyxii

Waga bieżąca 9618g, cel to zejść poniżej 9500g. Myślę, że uda mi się to po zużyciu opon i przejściu na lżejsze Bontrager 2.0 oraz lżejsze tarcze.

 

 

(Rama) Flyxii fr216 17” – 1231g + haki 49g + śruby na bidon - 6g

(Widelec) SR Suntour Axon RL-RC 29 15QLC Tapered – 1573 (z przyciętą sterówką) + manetka z linką i pancerzem - 50g 

(Stery) Flyxii – 72g + bieżnia - 7g

(Zaciski kół) tył DT Swiss – 68g przód Suntour - 70g

(Hamulec przedni) SLX BR-M675 + klamka + linka - 286g
(Hamulec tylny) SLX BR-M675 + klamka + linka - 298g
(Klamki Hamulcowe) SLX BR-M675 (waga wliczona w zestaw)
(Pancerze)  Niro Glide - 25g
(Kaseta) XT CS-M771 11-32T - 282g
(łańcuch) Campagnolo Record C10 - 232g + spinka conneX 3g
(Korby) XT FCM-785 26/38 – 742g (w tym lewe ramie Stages)
(Suport) Rotor adapter BB30 do BSA - 134g
(Przerzutka przednia) Shimano XTR FD-M986 Down Swing - 123g
(Przerzutka tylna) Shimano XTR RD-M981 GS - 180g
(Gripy) chiński silicon - 18g
(Kierownica) KCNC SC Bone Scandium 25,4mm - 114g
(Pedały) XLC PD-S05 - 261g/komplet 
(Siodło) Selle San Marco Aspide Arrowhead - 181g
(Sztyca) TOKEN Carbon ASP9141 Marble Ø31.6x350mm - 162g
(Zacisk sztycy) KCNC - 14g
(Manetki) Shimano XTR SL-M980 - 111g (lewa+linka), 118g (prawa+linka)
(Podkładki pod mostek) Aerozine - 12g
(Gwiazdka) 9g
(Top cap) Carbon - 6g + śruba Ti 4g
(Mostek) Smica 110mm 7075 Forged - 118g
(Rogi) Trigon - 52g/komplet
(Korki do kierownicy) BONTRAGER - 5g/para
(Koszyk na bidon) BONTRAGER - 16g
 
(Opona przednia) Schwalbe Thunder Burt 29x2.10 Evo - 503g
(Opona tylna) Schwalbe Thunder Burt 29x2.10 Evo - 490g
(Dętki) Schwalbe SV19A Extra Light 28/29"x1.5/2.40 40mm - 2x140g
 
(Koło przednie) -  672g
-(Piasta) Novatec 771
-(Obręcz) ZTR Crest MK3 29
-(Szprychy) CN Spoke Aero 424
-(Nyple) alu
-(Opaska) Schwalbe – taśma izolacyjna + 10g do wagi koła
 
(Koło tylne) -  801g
-(Piasta) Novatec 772sb
-(Obręcz) ZTR Crest MK3 29
-(Szprychy) CN Spoke Aero 424
-(Nyple) alu
-(Opaska) taśma izolacyjna + 8g do wagi koła
 
(Tarcza przód) a2z 160mm - 97g
-(Śruby) 14g
(Tarcza tył) a2z 160mm - 97g
-(Śruby) 14g
 
W4llRYa.jpg

jxI7mXv.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Fajny,fajny....Co to ten nik na sztycy? W całej specyfikacji przeszkadzają hamulce, cały zestaw prosi się o coś lekkiego typu Formula R1 lub Magura MT6/MT8. Do tego przejście na mleko wydaje się być naturalne przy takich papierowych oponach. 

Masakrycznie ( jak na 29era) długi mostek. 

Rogi? Ktoś jeszcze tego używa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na sztycy jest lampka ledowa Frog.

Hamulce to są pierwsze moje tarczówki i wolałem pójść w polecane przrz wielu slx'y. Być może w dalekiej przyszłości to się zmieni, choć jestem z nich zadowolony więc nie jest to dla mnie priorytet.

Mleko... myślałem o tym. Korzystam jednak z trenażera i zmiana gum byłaby uciążliwa. Zysk wagowy nie byłby znaczący więc na razie temat odpuszczam.

Rogi... nie wyobrażam sobie dluższych tras bez nich, ani nie czuję potrzeby montażu szerszej kiery. Obecna pozycja jest dla mnie wygodna, a jak wiadomo "lepsze jest wrogiem dobrego".

Właśnie zauważyłem, że w długości mostka jest błąd.

Mój mostek ma 110mm

Wracając jeszcze do tematu mleka to myslalem zeby tylko przednie koło zalać, a tył zostawić na dętce. Nie wiem jednak czy to ma sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ramę kupowałem u Marka Konwy. Wyszło mnie trochę drożej niż bezpośrednio z Chin jednak nie musiałem obawiać się cła. Ponadto w tamtym czasie Dolar i Euro były po mniej więcej 4.40 i 4.20 więc nie była to wielka różnica.

 

Waga całości jest sumowana. Na elektronicznej wadze turystycznej wychodzi mi w granicach 9560-9580gr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że kolega potraktował 29-era klasycznie z tym kokpitem. Nie mam dobrych wspomnień z kierą KCNC sc bone 25.4, bardzo miękka. Pomyśl kiedyś o jakimś karbonie, może Easton EC90, lekka i mocna. Niezła waga wyjściowa. Z biegiem czasu można jeszcze sporo zejść :)

Edytowane przez Lumperator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak cenowk wyszła rama włączając koszty importu?

 

Flyxii oferuje dla krajów UE osobną taryfę Tax Shelter Shipping to Europe gdzie płacąc 14% więcej do ceny, mamy załatwione przez nich wszelakie formalności celne i nic nas nie interesuje. 10 dni i ramę mamy w domu. Aktualna cena w tej metodzie wysyłki to 379USD za samą ramę i hak, nie wiem czy cena zawiera stery, trzeba ich dopytać. Jakby co, to polecam ich stery, świetna jakość wykonania, łożyska z podwójnym uszczelnieniem, górna osłona sterów tak samo ma uszczelkę, tam nie ma prawa dostać się nawet kropla wody do środka, obecnie za 14,40USD.

 

A wracając do FR-216, to fajna rama do ścigania tylko dla czego tak krótka? Mój rozmiar 19" ma TTh raptem 602mm przy główce 100mm gdzie tymczasem Peak ma przy tym samym rozmiarze i główce TTH = 617mm. Już w Peaku mam mostek 110mm, to tu bym musiał zakładać 120/130 - sporo. Nie wiem czy fajną alternatywą nie byłby model FR-212 z TTh 610 i główką 115mm. Dając mostek -17st/110 uzyskamy to samo co z mostkiem -6st/120 dla FR-316.

Edytowane przez Arni220
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że kolega potraktował 29-era klasycznie z tym kokpitem. Nie mam dobrych wspomnień z kierą KCNC sc bone 25.4, bardzo miękka. Pomyśl kiedyś o jakimś karbonie, może Easton EC90, lekka i mocna. Niezła waga wyjściowa. Z biegiem czasu można jeszcze sporo zejść :)

 

Co do kiery to przymierzam się Mortop earldom xc90 (muszę się dowiedzieć czy można tam montować rogi) oraz szukam AX Lightness Poseidon 25.4

Co do KCNC Sc Bone to nie zauważyłem jakiś problemów. Nie czuję by zbytnio się pode mną uginała albo po prostu nie zwracam na to uwagi.

 

P.S. 

Prosiłbym o nie offtopowanie. To nie jest temat o geometrii ram.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie KCNC sc bone na zablokowanym amortyzatorze gołym okiem gięła się "góra-dół". Mortop jest ultralekką kiera, ale myślę, że będzie lepsza. Swoją drogą czemu nie chcesz pójść w nieco szerszą kierę? Nie mówię, żeby do razu wchodzić w pułap 720-750 (choć polecam), ale różncia między 600, a np. 650-660 jest bardzo odczuwalna na plus. Jeśli zależy Ci mocno na wadze, to może warto pomyśleć o podmianie korby (?) :) Nie zrozum mnie źle, ja tylko coś tam sugeruję. Grunt, aby Tobie pasowało to jak się czujesz na rowerze i z rowerem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorę pod uwagę każdą sugestię więc Twoje odbieram pozytywnie :)

Co do szerokości kiery, to jechałem kiedyś na 660mm. Nie twierdzę, że jest to złe rozwiązanie, jednak ja zdecydowanie lepiej czuję się na wąskich. Nie widzę w związku z wąską kierą jakiegoś upośledzenia w sterowaniu rowerem. Więc jeśli obecna pozycja jest dla mnie odpowiednia, to nie ma sensu kombinować i jej zmieniać, tym bardziej, że celuję w sprzęt trochę droższy, a szkoda pieniędzy by potem powrócić do dawnych ustawień.

O lżejszej korbie myślałem i miałem na oku Aerozine. Zakupiłem jednak pomiar Stages (lewe ramie XT) więc na tą chwilę zmiana korby nie ma sensu.

Dość ciężki jest natomiast wkład suportu Rotor i jeśli uda mi się kiedyś znaleźć coś lżejszego i skręcanego to się nad tym zastanowię.

Na obecną chwilę priorytety to kierownica, po zużyciu opon coś lżejszego w granicach 420-450gr, następnie tarcze w granicach 70gr.

Fajnie by było gdyby na rynek wróciły dętki Schwalbe Evotube w granicach 70gr/szt. Nawet gdyby przytyły do 90-100gr to i tak waga byłaby wyśmienita.


Korci mnie by zaryzykować z Furious Fred 2.1 ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Mam pytanie i prośbę:

- Czy mógłbyś zmierzyć wysokość osi suportu od ziemi (z w miarę pionowym rowerem)?

- Czy dało by radę zrobić foto całkowicie na wprost? Łatwiej się robi jak masz jakies linie pionowe z tyłu np na cegłach albo siatce

 

Ta rama ma podane w specyfikacji 490 A2C (wg korespondencji z flyxii), a ten amor jest 506. Chciałbym zobaczyć jak bardzo zmienia się kąt główki i na ile oryginalnie jest BB ustawione

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękny. Mi by przeszkadzał czerwony akcent na siodle. No i osłona trójkąta z dętki i trytek - pomysłowe, ale wizualnie meh.

Moze się skończyły czarne?  :icon_wink:

ale faktycznie w czarnym kolorku nie waliłyby po oczach. 

Osłona się sprawdza... w zasadzie bezproblemowa przy różnych warunkach.

 

Rowerek fajny.

Bez udziwnień. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...