Skocz do zawartości

[nowy] Shimano grupa XT M8000 2x11 czy slx


zak77

Rekomendowane odpowiedzi

Moim oczkiem w głowie jest szosa ale mtb nie pogardzewink.gif 
Obecnie mam http://www.bikestats.pl/rowery/Kross-Lev..._1968.html
Wiem, ma swoje lata wink.gif dokupiłem ciekawe koła 26 cala z tarczami 180/160. Wiec teraz muszę osprzęt. Moja myśl to za dwa trzy lata wymienić rame na 29 a teraz usprawnić hamulce korbę manetki, przerzutki, łańcuch/ grupa slx /XT. 
Pomóżcie w doborze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz usprawnić hamulce korbę manetki, przerzutki, łańcuch/ grupa slx /XT.

Jeśli ma być sensownie w zestawieniu cena/jakość to celuj w SLX z manetkami i tylną przerzutką od XT.

 

 

Oprocz tego z tego co widze to na tyl zalozysz hamulce tarczowe ale na przod juz nie. Amor do wymiany.

To źle widzisz bo Tora ma mocowanie na zacisk w systemie IS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Zdaje sobie sprawe że przyszłość to 29 cali i tyle. Jednak na tej ramie czuje się mega komfortowo a jest to dla mnie ważniejsze niż te plusy kóre daje 29 cali. Nie znalazłem zadnego na razie modelu   29  na którym bym sie czuł tak dobrze jak na obecnym rowerze. Jak też napisałem głównie jeżdżę na szosie więc prędkość mam na czym uzyskiwać ;)

Mocowanie na tarcze jest i dostałem okazyjnie dość dobre koła z tarczami tył 160 przód 180 co mnie dodatkowo przekonało do pozostania na 26

Na teraz mój pomysł na osprzęt to :

- Korba Shimano SLX FC-M7000 2rz
- Kaseta Shimano SLX CS-M7000 + łańcuch CN-HG601 SLX 11rz
- Przerzutka przednia Shimano SLX FD-M7020/FD-M7025
- Przerzutka tylna Shimano XT RD-M8000 11rz
- Manetki Shimano XT SL-M8000 2x11rz
-  Hamulce Shimano SLX BR-M7000 

 

Jak widzicie mieszanka nowych grup SLX/XT Zastanawiam sie nad inną kasetą bo XT które uzytkuje teraz dość szybko zajeżdżam/szczególnie łańcuch. Nie wiem jak jest z trwałością obecnych grup no i to samo pytanie nasuwa sie do korby. Myślę że łancuch KMC wydłuzy trwałość napędu?. Zastanawiam się czy jednak może 2x10 i wtedy pomieszać trochę z wcześniejszą grupą XT. Podobno M8000 ma swoje mankamenty? Duzo pytań mam głowie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serio sobie odpuść. Teraz wydasz masę kasy na osprzęt. Jak będziesz chciał zmienić ramę na 29 to znowu masz do wymiany koła i amortyzator. W skrajnym przypadku będziesz musiał wymienić przewody od hamulców na dłuższe, nie wspominając o różnych średnicach rurek. Do tego oferta ram nie jest zbytnio rozbudowana. Na teraz wydasz około 2 tysięcy, przy czym dalej masz rower na ciężkiej torze i starej ramie. Sam przechodziłem przez coś takiego i skończyły mi się fundusze, ale pomijając to bardziej opłaciłoby mi się kupno gotowego roweru. Tak poza tym napęd 2x11 nie sprawi że będziesz szybszy czy jazda będzie bardziej komfortowa. Jeździj na tym co masz, ewentualnie jak już masz te koła to dorzuć tylko hamulce tarczowe i jeździj. 

Jednak nie dorzucisz bo masz manetki dual control. Mimo wszystko, na twoim miejscu bym sobie odpuścił i kupił nowy rower.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Fakt że manetki obecne psują temat tego roweru i od tego problemu wpadł mi do głowy pomysł wymiany osprzętu;)  Każda rada w cenie. W głowie jak na razie kotłuje sie wiele myśli. Części to 2000. Dołozyć trzy i w sumie ma sie już względnie dobry nowy rower choć na osprzecie ciut starszym.Mysl byłą taka że wymieniam teraz osprzęt na dobrej klasy czyli koszt 2000/2500 za dwa lata rama amor i wykoszystanie obecnych nowych piast do zaplecenia kół 29. Czyli wydatek w sumie ok 5000 

Całość wyjdzie ok7000 ale rower na nowych częściach wysokij klasy. Nie wiem czy kupie coś za te kase nowego podobnej klasy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zazwyczaj jak ktoś chce się w ten sposób bawić z 26er to albo zostaje przy tym standardzie albo nie ma kasy. Zupełnie nie wiem jak to jest u Ciebie ale jak masz możliwości to za 5-6K można złożyć naprawdę coś solidnego. Moim zdaniem za dużo chcesz zainwestować a potem się tego pozbyć. 

 

Z wykorzystaniem obecnych piast nie jest tak prosto. Masz zwykłe ośki więc potencjalnie czeka Cię poszukiwanie raz ramy bez QR i dwa to samo z amorem. Dla mnie bez sensu aczkolwiek się da. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie poto tu pisze żeby podjąć najlepszą decyzję. Powoli skłaniam się do składania nowego. Z tymi piastami faktycznie nie przemyślałem i racja że ich się nie wykorzysta. Usiądę i policzę dokładnie jak to wyjdzie.

Co byście poradzili w temacie amora i ramy pod 29 tak w granicach 4000 za oba?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt że przeskok spory. Jednak ja nie zmieniam roweru za często więc jest to wydatek na dobre lata. Nie chcę potem wymieniać lub żałować że nie doplacilem. Za młodu miałem klubową przygodę z szosą i tak mi zostało. Nogę mam dość mocną jeżdżę cały rok włącznie z dojazdami do pracy więc to co bym wydał na paliwo to wydam na rower;) Jak pisałem mój konik do szosa ale ze względów czasowych i pracy jeżdżę więcej na mtb. Mieszkam w Gdyni więc mtb można przyjemnie wykorzystać bo teren urozmaicony. Wiem że można jeździć spokojnie na gorszej grupie ale jak znowu pojadę na xt kolegi i poczuje różnice to będę płakać że nie dałem 2000 więcej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrz też pod drugim kątem, jak wydasz te 5 czy 7 zawsze rok później czy kiedy tam chcesz i tak możesz ten osprzęt wymienić na co ci się żywnie spodoba, a przy okazji będziesz miał kompletnie nowy rower. Twoja rama ma już 9 lat, licz się z tym że może trzeszczeć albo pęknąć. Jak wymienisz osprzęt a potem ci strzeli to masz kombinowanie z nową ramą, co nie jest fajne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nikt mnie nie zrozumie?;)

Powoli zmierzam do nowego. Dam sobie trochę czasu na poszukanie okazji na części i powoli do celu. Tylko nie wiem czy wytrzymam żeby nie zakładać kupowanych części do 26 Znacie tą chęć faceta do rozpakowania zabawki;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego też się bałem że to takie kupowanie to jak mówisz. Coś się ma ale nie do końca... Myślałem tylko że kupię część sprzętu na początek i już założę a potem przełoże na 29. Tylko mam nowe koła całkiem dobre i jak zacznę na nich jeździć to już nigdzie ich nie sprzedam potem czyli następna kasa w piach.

Dobra, decyzja podjęta. NOWY ROWER składam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i stało się;) Po wielu godzinach myślenia, sprawdzania różnego sprzętu w sklepach, zastanawiania się jaki rower itd itp doszło do zakupu :)

http://2016.cube.pl/rowery_2016/fullsuspension/stereo/cube-stereo-120-hpa-race-black-n-blue-2016/

Jak ktoś jest ciekawy jak moje wrażenia po zmianie z 26 na 28 i jak się sprawuje rower to służę odpowiedzią :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...