Skocz do zawartości

[Opony] Continental UltraSport II 28 mm czy 25mm?


Mateusz93

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Tak jak w temacie. Jaką szerokość wybrać? Słyszałem ze 28mm mają mniejszy opór toczenia ale gorszą aerodynamikę przy większych prędkościach... Mam przełajówkę  Accent Cx One i nie wiem czy będzie różnica w stabilności roweru na zakrętach itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opona 25 mm pasuje bardziej do szosówki niż roweru przełajowego, do którego 28 mm to minimum. Poza tym uwierz mi, że o ile nie jesteś bardzo dobrym amatorem albo zawodowcem to nie zauważysz ewentualnej różnicy w aerodynamice - natomiast różnicę w komforcie, szczególnie jak masz szerszą obręcz, owszem.

A w ogóle to te opony mają być tylko na asfalt? Jeśli tak to zastanowiłbym się nad jakąś inną oponą np. Michelin Pro4 Endurance v2. Jest bardziej wytrzymała na przebicia, lżejsza i ma minimalnie niższe opory toczenia niż Ultra Sporty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak poważnie?

Dla mnie to też jest nieprawdopodobne.

 

 

A w ogóle to te opony mają być tylko na asfalt? Jeśli tak to zastanowiłbym się nad jakąś inną oponą np. Michelin Pro4 Endurance v2. Jest bardziej wytrzymała na przebicia, lżejsza i ma minimalnie niższe opory toczenia niż Ultra Sporty.

 Strasznie droga. Na + Conti jest właśnie cena. Znajomy przejechał już 500km w tym roku bez kapcia (i nadal nie miał). Obręcz taka : http://www.mach1.fr/en/rims/road-runner-44

 

EDIT. Odczuje się różnice w stabilności roweru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Strasznie droga. Na + Conti jest właśnie cena. Znajomy przejechał już 500km w tym roku bez kapcia (i nadal nie miał). Obręcz taka : http://www.mach1.fr/en/rims/road-runner-44

 

EDIT. Odczuje się różnice w stabilności roweru?

Niestety - ten model jest jednym z droższych a szkoda bo to b.dobra opona "do wszystkiego".

Obręcz powiedziałbym, że standardowa jak na szosówkę ale 28 mm nie będzie dla niej problemem.

Różnica pomiędzy tymi modelami jakaś jest, ale nie jeździłem na nich więc nie powiem Ci jaka. Zapewne Michelin jest nieco lepszy (Ultra Sport jest niżej w "hierarchii" modeli Continentala), ale czy na tyle żeby usprawiedliwić swoją cenę? Raczej nie.

Ja bym się jeszcze zastanowił nad Conti Grand Prix - wersja 700x28, zwijana jest w sklepie Formicki-Bike za 125 zł / szt.

Albo jeszcze inaczej - zobacz na te Marathony:

http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6649810087

Fajna opona w dobrej cenie.

 

EDYTA:

 

 

Z mojej strony przyjrzyj się vittoria rubino pro

Podpisuję się pod tym - mam w mojej szosówce Vittorie (inny model wprawdzie) i nie mogę o nich powiedzieć złego słowa. Przyczepność dobra, opory toczenia również a gumę złapałem na nich jedną jak wjechałem z dużą szybkością prosto na krawężnik. W dodatku mają szerokość 22 mm i jeżdżone są głównie po mieście więc łatwo nie mają, chociaż nie obciążam ich za bardzo (75 kg max.).

Niestety też nie są tanie - 126 zł w tym sklepie i jest to najtańsza oferta jaką znalazłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ja chyba już ponad 1,5kkm przejechałem na tych oponach i brak laczka. Mam opcję 28c drutowaną. Jak dla mnie nie ma co inwestować w zwijane, tego nie czuć aż tak bardzo.    Nie myślałeś o założeniu jeszcze szerszych opon, na przykład 30/32c?

Szersze są droższe, Jeżdżę teraz na Conti Cx Race 35mm. Po co szersze niż 28mm? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jakaś promocja specjalized dwie opony w cenie jednej,do rozważenia, mają też wspomniane szserokości teoretycznie, opony 28 są przyjemniejsze, na polskich asfaltach, w górach, nieco niższe ciśnienie, jedynie warto zainwestować w niższą masę....

Co do przebić, poza pechem, tańsze opony zaczynają lapać kapcie po około 2tys, kiedy brak wkładki przebiciowej pozwala szkiełkom penetrować w głąb, a opona już ma mniej gumy na środku,

 

Warto mieć opony szosowe typu slik z mieszanki dobrej jakości, mnie na przykład zaskoczyła na moinus tania drutowa Vitoria z Dekatlonu, a na plus Michelin Dynamic Sport 28 drutowany, ale on właśnie po około 2000km zaczyna łapać kapcie hurtowo tak jak opisałem, niska cena wyjsciowa zwykle ma jakieś konsekwencje ;) Trzymanie opony ma znaczenie największe jeśli bedzie jazda w gorach, na mokro, na wariata...im ktoś jest większą ciamajdą to też zasługuje na lepiej trzymającą oponę żeby mu przód czy tył nie odjechał.

Polecam do przyjenmniej jazdy grubość 28,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to też jest nieprawdopodobne.

Bo tak nie jest wcale jak wieść niesie. Słowem klucz jest "jednakowe ciśnienie" i tu faktycznie, opona 28mm ma mniejsze opory toczenia niż 25 i 23. Gdzie jest zatem haczyk? Właśnie w tym ciśnieniu, opony 25 i 23 pompuje się do wyższych ciśnień niż 28, a wtedy okazuje się, że najmniejsze opory toczenia generują oponki 23 i 25mm. Kolejna kwestia to waga, niestety 28mm są cięższe niz 25 i 23, a co za tym idzie potrzeba więcej energii wsadzić, by takie koło obute w cięższa oponę rozbujać do danej prędkości.

Żeby nie było tylko negatywnie - opony 28 mają większą przyczepność i lepiej wybierają nierówności na drodze. Dzięki niższemu ciśnieniu opona mniej podskakuje, a więc nie traci przyczepności i prędkości tak jak opona 23 nabita do +120PSI. 

Także jak widzisz, wszystko ma swoje wady i zalety, takim obecnie kompromisem w kolarstwie szosowym jest właśnie 25mm, która jest w zupełności wystarczająca moim zdaniem. 28 zakładał bym na jakieś zimowe okresy brudnych asfaltów i dziury jak w P-R. Na idealne drogi czy czasówki śmiało można pokusić się o oponki 23mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Polecam do przyjenmniej jazdy grubość 28,

 

 

Żeby nie było tylko negatywnie - opony 28 mają większą przyczepność i lepiej wybierają nierówności na drodze. Dzięki niższemu ciśnieniu opona mniej podskakuje, a więc nie traci przyczepności i prędkości tak jak opona 23 nabita do +120PSI.

 

Dlatego zamówiłem Conti 28mm, bo przypomniałem sobie, że w okolicy jest raczej wyboiście. No i szersza opona to raczej większa odporność na kapcie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo tak nie jest wcale jak wieść niesie. Słowem klucz jest "jednakowe ciśnienie" i tu faktycznie, opona 28mm ma mniejsze opory toczenia niż 25 i 23. Gdzie jest zatem haczyk? Właśnie w tym ciśnieniu, opony 25 i 23 pompuje się do wyższych ciśnień niż 28, a wtedy okazuje się, że najmniejsze opory toczenia generują oponki 23 i 25mm. Kolejna kwestia to waga, niestety 28mm są cięższe niz 25 i 23, a co za tym idzie potrzeba więcej energii wsadzić, by takie koło obute w cięższa oponę rozbujać do danej prędkości.

 

Arni, chyba jednak nie do końca masz rację - zerknij na ten test Conti GP4000 S II w rozmiarach 23, 25 i 28. Wyszło w nim, że opona 28 mm napompowana do 120 PSI - czyli powyżej zalecanego dla tej szerokości i jednocześnie max. ciśnienia dla opon 23 i 25 mm - generuje właśnie najmniejsze opony. Oczywiście to był test laboratoryjny a na drodze może być inaczej.

Poza tym czy naprawdę jest się w stanie zauważyć te 100+ g różnicy na obydwu kołach pomiędzy 23 a 28 mm? Jakoś w to wątpię, ale może będę miał okazję sprawdzić jak obuję mojego Peugeota w takie opony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wyszło w nim, że opona 28 mm napompowana do 120 PSI - czyli powyżej zalecanego dla tej szerokości i jednocześnie max. ciśnienia dla opon 23 i 25 mm - generuje właśnie najmniejsze opony.

Powyżej zalecanego ciśnienia chcesz pompować opony? Życie ci nie miłe? Przeanalizuj wyniki tego testu zgodnie z tym, jak w praktyce pompuje się opony:

 

28/80PSI   - 12,7W

25/100PSI - 12,9W

23/120PSI - 12,5W

 

28/60PSI   - 14,1W

25/80PSI   - 13,7W

23/100PSI - 13,1W

 

I jak teraz widać, węższe generują mniejsze opory toczenia. Nie są to różnice kolosalne rzecz jasna, ale są i nieprawdą jest, jakoby to właśnie 28mm stawiała te opory najmniejsze.

 

Czy 100g na oponie to dużo? Wszystko zależy do czego, ale osobiście wolę zbić 100g na oponach niż na ramie czy kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powyżej zalecanego ciśnienia chcesz pompować opony? Życie ci nie miłe? Przeanalizuj wyniki tego testu zgodnie z tym, jak w praktyce pompuje się opony:

 

28/80PSI - 12,7W

25/100PSI - 12,9W

23/120PSI - 12,5W

 

28/60PSI - 14,1W

25/80PSI - 13,7W

23/100PSI - 13,1W

 

I jak teraz widać, węższe generują mniejsze opory toczenia. Nie są to różnice kolosalne rzecz jasna, ale są i nieprawdą jest, jakoby to właśnie 28mm stawiała te opory najmniejsze.

 

Czy 100g na oponie to dużo? Wszystko zależy do czego, ale osobiście wolę zbić 100g na oponach niż na ramie czy kierownicy.

Czy ja gdzieś napisałem, że chcę pompować opony do wyższego ciśnienia niż zalecane? Bo nigdzie takiego kategorycznego stwierdzenia nie widzę.

A co do wyników testu - Ty widzisz w nich zupełnie coś innego niż ja więc nie ma sensu kontynuować tej dyskusji i zaśmiecać temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...