Skocz do zawartości

[amortyzator przedni] SR Suntour SF7-XCR- jak czyścić, serwisować


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie ;) W moim starym Krossie Level a2 jest nie czyszczony od zarania dziejów amortyzator wymieniony w tytule. Cały czas chodzi naprawdę zadowalająco, jednak jest strasznie brudny. Jestem zielony w temacie i nie wiem, czym go oczyścić z piachu, przede wszystkim oczywiście uszczelki. Ponadto, czy jeżeli biorę się za takie czyszczenie to, czy nie warto byłoby od razu go rozebrać jeszcze bardziej, wymienić olej (jeśli tak, to na jaki), wyczyścić w środku ? Będę bardzo wdzięczny za każdą wskazówkę dotyczącą serwisu, czyszczenia tego amortyzatora. 

Pozdrawiam serdecznie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SF7 oznacza że jest z roku 2007. Jeżeli przez 10 lat ( !) tam nie zaglądałeś to spodziewaj się najgorszego, naprawdę.

 

Miękka ściereczka + woda na górne golenie po jeździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domyślam się, że to wersja na sprężynie.

 

Zdejmujesz koło i odkręcasz hamulec. Odkręcasz korki na dole goleni, zdejmujesz je. Co widać to szorujesz, z dolnych goleni wypinasz ślizgi, wszystko czyścisz. Składasz i zakręcasz korki na dole. Góry nie rozbieraj, tam w goleniach nic nie ma poza sprężyną a brud się tam nie dostaje raczej. A spodziewać się możesz najgorszego, czyli zapewne zardzewiałych jak smok goleni na wysokości ślizgów, zakładając, że rower czasem miał styczność z wodą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korki na dole? Sruby chyba.

 

Ja mimo wszystko bym odkręcił tez górę i wyczyścił. Istnieje szansa że w środku jest pokaźny rdzawy nalot.

 

Tak jak pisał kolega, w środku pewnie szaleje rdza. Dodatkowo po takim czasie spodziewaj się giga przetarć goleni + sparciałych uszczelek. 

 

Serwis amora, zwłaszcza tak niskiej półki powinno się robić dość często, zwłaszcza że to 30 minut roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach