Skocz do zawartości

[3x9na2x9] pomoc przy dobraniu przełożeń


kolarz16

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie wiem że takich tematów w całym internecie jest tyle samo ile śmiesznych filmików z Rosji ale ja dalej nie wiem co wybrać a mianowicie aktualnie posiadam napęd w konfiguracji 22-32-44 Korba i 11-34 Kaseta, koła 29. o tyle ile do zwykłej jazdy w terenie wszystko gra to na maratonach gdzie chcę przycisnąć to optymalne przełożenia znajduję na przekosach i latam po całej korbie bez sensu. myślałem nad włożeniem korby 38/26 lub też 36/26(24). aktualnie przełożenie typu 22-34 czy 22-30 jest za miękkie nawet na najbardziej strome podjazdy, zdecydowanie brakuje mi szybkości na blacie 32 i często zrzucam na kasecie na prawie ostatnie przełożenia a na młynku również lecę w środek kasety albo jeszcze niżej. Może ktoś miał podobny problem i chce się podzielić jak go rozwiązał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to jest na 3 blatach, 2 rzędy z przodu to konfiguracja ponadczasowa :P

 

Niżej masz link do kalkulatora. Dla ułatwienia, czołówka zakłada/ła kasety 11-40/42 z korbą 1x36 lub 1x38, to daje około jeden lub półtora biegu lżej niż 1:1. Czyli, przykładowo jesli z przodu koronka 26T to w kasecie przedostatnia 26T i ostatnia 30T itp. Najbardziej popularnym napędem 1x10/11 w 29er to przód 32T i kaseta 11-36T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko zastanawiam się czy 38 nie będzie za twarde bo różnica jest o 6 zębów w górę a chciałbym dobrać coś żeby używać tylko tylnej przerzutki na maratonie wiem że to nie możliwe tak samo jak trafienie z napędem za 1 razem  :) młynek na pewno będzie 26 bo 22/24 będzie znowu nie praktyczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aktualnie posiadam napęd w konfiguracji 22-32-44 Korba i 11-34 Kaseta, koła 29. o tyle ile do zwykłej jazdy w terenie wszystko gra to na maratonach gdzie chcę przycisnąć to optymalne przełożenia znajduję na przekosach i latam po całej korbie bez sensu. myślałem nad włożeniem korby 38/26 lub też 36/26(24). aktualnie przełożenie typu 22-34 czy 22-30 jest za miękkie nawet na najbardziej strome podjazdy, zdecydowanie brakuje mi szybkości na blacie 32 i często zrzucam na kasecie na prawie ostatnie przełożenia a na młynku również lecę w środek kasety albo jeszcze niżej. Może ktoś miał podobny problem i chce się podzielić jak go rozwiązał :)

 

Najprostsza metoda to, kalkulator i pamięć na jakich prekosach jechałeś.

 

http://www.gear-calculator.com/ (moim zdaniem najlepiej czytelny kalkulator)

Na tej stronie wpisujesz aktualne dane.

Klikasz na "compare" wybierasz przełożenia jakie chciałbyś mieć na przykład na dwóch blatach a nie trzech.

Ps. Na dwóch blatach będziesz miał mniejsze przekosy, niż przy trzech jak wyżej pisałeś 

 

zdecydowanie brakuje mi szybkości na blacie 32 i często zrzucam na kasecie na prawie ostatnie przełożenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

trochę mi zleciało ale w końcu wleciał zakładany napęd 26/38 i po pierwszym treningu w lesie jestem nim zachwycony, nie brakuje mi niczego nawet młynek zaczął być użyteczny :) niestety stare korby poszły na złom :( ośki od suportu tak się zaklinowały że nie dało rady ich zdjąć musiałem uciąć ośki, takie życie korb na kwadrat. 
Mam tylko pytanie co do przerzutek do typowo napędów 2x.. czy wózki są szersze bo aktualna przerzutka przy skosach trochę obciera o łańcuch. np przy 38x34 lub w drugą stronę 26x11.
Dziękuję za rady :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odwrotnie, przerzutki przednie do napędów 2x mają węższe prowadniki. Wynika to z tego, że boom na te napędy zrodził się wraz z grupami 10s. Wcześniej były jakieś pojedyncze wrzutki w rodzaju korby slx do "ęduro" przerobionej z 3-rzedowej poprzez fabryczne dodanie rockringa w miejsce największej zębatki i dorobienie do niej 2 modeli przerzutek, bodajże rd-m665 i m667, które miały w dodatku nieco inny zakres ruchu niż współczesne przerzutki do 2x10/11.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...