kolarz16 Napisano 24 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2017 Witajcie wiem że takich tematów w całym internecie jest tyle samo ile śmiesznych filmików z Rosji ale ja dalej nie wiem co wybrać a mianowicie aktualnie posiadam napęd w konfiguracji 22-32-44 Korba i 11-34 Kaseta, koła 29. o tyle ile do zwykłej jazdy w terenie wszystko gra to na maratonach gdzie chcę przycisnąć to optymalne przełożenia znajduję na przekosach i latam po całej korbie bez sensu. myślałem nad włożeniem korby 38/26 lub też 36/26(24). aktualnie przełożenie typu 22-34 czy 22-30 jest za miękkie nawet na najbardziej strome podjazdy, zdecydowanie brakuje mi szybkości na blacie 32 i często zrzucam na kasecie na prawie ostatnie przełożenia a na młynku również lecę w środek kasety albo jeszcze niżej. Może ktoś miał podobny problem i chce się podzielić jak go rozwiązał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GTZaskar1991 Napisano 24 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2017 Tak to jest na 3 blatach, 2 rzędy z przodu to konfiguracja ponadczasowa Niżej masz link do kalkulatora. Dla ułatwienia, czołówka zakłada/ła kasety 11-40/42 z korbą 1x36 lub 1x38, to daje około jeden lub półtora biegu lżej niż 1:1. Czyli, przykładowo jesli z przodu koronka 26T to w kasecie przedostatnia 26T i ostatnia 30T itp. Najbardziej popularnym napędem 1x10/11 w 29er to przód 32T i kaseta 11-36T. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamtulak Napisano 24 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2017 To co sam proponujesz, szczególnie pierwsza opcja, z kasetą 11-34 to będzie dobry wybór. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolarz16 Napisano 24 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2017 tylko zastanawiam się czy 38 nie będzie za twarde bo różnica jest o 6 zębów w górę a chciałbym dobrać coś żeby używać tylko tylnej przerzutki na maratonie wiem że to nie możliwe tak samo jak trafienie z napędem za 1 razem młynek na pewno będzie 26 bo 22/24 będzie znowu nie praktyczne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GTZaskar1991 Napisano 24 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2017 Korba 26/38 z kasetą 11-32T wygląda ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolarz16 Napisano 24 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2017 a z obecną 11-34 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GTZaskar1991 Napisano 24 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2017 Też, wiadomo, ale 11-32 lżejsza Do 26t już Dura Ace nie założysz, może jednak 24/38T, tu byś mógł dać DA 11-28 (ja tak mam). Za DA dałem 120 zł - 2k przebiegu, a wyglada jak ze sklepu, waży 185 gram Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolarz16 Napisano 24 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2017 okej to zamówię na razie 38/26 z tą kasetą i dam znać po weekendzie jak mi się jechało na maratonie proszę jeszcze nie zamykać tematu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GTZaskar1991 Napisano 24 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2017 Manetka ma przełącznik na 2rz, przednia przerzutka kompatybilna z 2rz ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 24 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2017 a nie wystarczyłoby zmienić korby na 22-30-40? Bo jak rozumiem 44 teraz nie wykorzystujesz. Ale ja jeżdżę tylko rekreacyjnie, żadnych zawodów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
inforobert Napisano 24 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2017 aktualnie posiadam napęd w konfiguracji 22-32-44 Korba i 11-34 Kaseta, koła 29. o tyle ile do zwykłej jazdy w terenie wszystko gra to na maratonach gdzie chcę przycisnąć to optymalne przełożenia znajduję na przekosach i latam po całej korbie bez sensu. myślałem nad włożeniem korby 38/26 lub też 36/26(24). aktualnie przełożenie typu 22-34 czy 22-30 jest za miękkie nawet na najbardziej strome podjazdy, zdecydowanie brakuje mi szybkości na blacie 32 i często zrzucam na kasecie na prawie ostatnie przełożenia a na młynku również lecę w środek kasety albo jeszcze niżej. Może ktoś miał podobny problem i chce się podzielić jak go rozwiązał Najprostsza metoda to, kalkulator i pamięć na jakich prekosach jechałeś. http://www.gear-calculator.com/ (moim zdaniem najlepiej czytelny kalkulator) Na tej stronie wpisujesz aktualne dane. Klikasz na "compare" wybierasz przełożenia jakie chciałbyś mieć na przykład na dwóch blatach a nie trzech. Ps. Na dwóch blatach będziesz miał mniejsze przekosy, niż przy trzech jak wyżej pisałeś zdecydowanie brakuje mi szybkości na blacie 32 i często zrzucam na kasecie na prawie ostatnie przełożenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolarz16 Napisano 12 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2017 trochę mi zleciało ale w końcu wleciał zakładany napęd 26/38 i po pierwszym treningu w lesie jestem nim zachwycony, nie brakuje mi niczego nawet młynek zaczął być użyteczny niestety stare korby poszły na złom ośki od suportu tak się zaklinowały że nie dało rady ich zdjąć musiałem uciąć ośki, takie życie korb na kwadrat. Mam tylko pytanie co do przerzutek do typowo napędów 2x.. czy wózki są szersze bo aktualna przerzutka przy skosach trochę obciera o łańcuch. np przy 38x34 lub w drugą stronę 26x11.Dziękuję za rady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tatanka Napisano 12 Maja 2017 Udostępnij Napisano 12 Maja 2017 A jaką masz obecnie przerzutkę i łańcuch? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 13 Maja 2017 Udostępnij Napisano 13 Maja 2017 Odwrotnie, przerzutki przednie do napędów 2x mają węższe prowadniki. Wynika to z tego, że boom na te napędy zrodził się wraz z grupami 10s. Wcześniej były jakieś pojedyncze wrzutki w rodzaju korby slx do "ęduro" przerobionej z 3-rzedowej poprzez fabryczne dodanie rockringa w miejsce największej zębatki i dorobienie do niej 2 modeli przerzutek, bodajże rd-m665 i m667, które miały w dodatku nieco inny zakres ruchu niż współczesne przerzutki do 2x10/11. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolarz16 Napisano 13 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 13 Maja 2017 A jaką masz obecnie przerzutkę i łańcuch? łańcuch - KMC X9, a przerzutka shimano altus FD-M370 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.