Skocz do zawartości

[kompatybilność tarcz] napęd 2x10, a 3x9/10


markudella

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

mam obecnie napęd deore xt FC-M785, 2x10, 40x28, PCD dużej tarczy to 104 mm, na 4 śruby.

 

Chciałbym wymienić dużą tarczę na 44T, ale nie wiem, czy tarcze z innych napędów są kompatybilne.

Czy wystarczy, żeby PCD i ilość śrub się zgadzała, czy tarcze z innych napędów różnią się jeszcze jakimś profilowaniem i nie będą pasowały?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może po prostu kup rower szosowy. Będziesz miał jeszcze twardszy napęd i możliwość uzyskiwania naprawdę dużych prędkości na asfalcie o ile oczywiście łyda pozwoli. I uprzedzając zdziwienie taka radą - nie wmawiaj proszę, że używasz tego roweru gdzie indziej w sensowny sposób :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za porady. Zamierzałem zmienić też mały blat, na 30T, pojemność mojej przedniej przerzutki to 14T, max. tarcza do niej to 44T.

Koszt małej tarczy jest jednak nieporównywalnie mniejszy niż dużej, więc gdyby udało się zrobić taki myk z zamianą dużej, to małą też od razu zmieniam.

M0d- szosówka niestety nie wchodzi w grę, prócz codziennych dojazdów do pracy, jeżdżę dość dużo rekreacyjnie po lesie.

Pytanie o tarcze z innych napędów wynika  z tego, że nie znalazłem tarczy do 2x10 o blacie 44T.

XTR ma niby blaty 44t, ale nie będzie pasował, bo jest na 5 śrub, dlatego szukam czegoś z systemów 3x9/10 :-).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Koszt małej tarczy jest jednak nieporównywalnie mniejszy niż dużej, więc gdyby udało się zrobić taki myk z zamianą dużej, to małą też od razu zmieniam.

Tarcza 30T z BCD 64 to też temat specyficzny - łatwo i tanio z nią nie będzie.

 

 

Pytanie o tarcze z innych napędów wynika z tego, że nie znalazłem tarczy do 2x10 o blacie 44T. XTR ma niby blaty 44t, ale nie będzie pasował, bo jest na 5 śrub, dlatego szukam czegoś z systemów 3x9/10 :-).

Od shimano jedyna zębatka 44 pod 2x10 to XTR M985 (4 ramienna ale BCD 88) , wszystkie inne o tej ilości zębów to są od korb 3 rzędowych 9s.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że jest spora szansa na poprawność działania, ale w konfiguracji 44/30. Dopóki nie spróbujemy, to się nie dowiemy. Generalnie pojemność przerzutki wystarczy, jej maks wielkość tarczy także, hmmm, nie widzę powodów dla których tylko 2 zęby różnicy od dedykowanej miało by nie zaskoczyć. Doświadczenie pokazuje, że dopiero 4 zęby różnicy od dedykowanej wielkości stwarza problemy, przy 2 lud pisze, że działa.

 

Można by też popytać u Poręby o zebatki od 2x9 w dedykowanym do siebie rozmiarze, powinno coś chyba być.

 

No i jest zestaw, ale 42/28

http://www.porebarowery.pl/main/product/5342,104-SYSTEM-2X9-7075-ZEW,page:1

http://www.porebarowery.pl/main/product/5343,64-SYSTEM-2X9-7075-WEW,page:1

 

Moim zdaniem taki by wystarczył, przecież z koronką 11z tarcza 42z daje niesamowicie twardy napęd nawet w kole 26" (przy kad. 110 mamy 53km/h)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...