Skocz do zawartości

[konserwacja opon] pękanie gumy,usuwanie błota


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chcę się podzielić patentem na problemy z utrzymaniem opon w czystości i ochroną przed starzeniem

 

zastosowanie nabłyszczacza-czernidła do opon sprawia że błoto,kurz po prostu się nie trzyma gumy w bierzniku, a nawet woda po myciu spływa

 

druga zaleta to ochrona przed starzeniem-pękaniem gumy

 

cena ok. 7pln wystarczy na 10-15 opon (najwydajniejszy jest płyn z rozpylaczem)

 

np:

http://test.blyskotliwykierowca.pl/wp-content/uploads/2016/06/IMG_0669-e1464769854563-1024x601.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takich rzeczy nie można używać na bieżniku, po bokach opony owszem. Sam u siebie nakładałem dressing na boczne ścianki ( interesuję się Detailingiem samochodowym więc można i rower nieco upiększyć)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyobraź sobie, że jedziesz po lepkim błocie na nie tuningowanych oponach i przed tobą 2 kilometry podjazdu z dwomama kilogramami balastu bez szansy na usunięcie go poprzez rozpędzenie

 

nabłyszczacz za 7zł zaaplikowany na opone za 100zł sprawi że błoto o wiele szybciej odpadnie

 

sprawa śliskości bierznika to kwestia przejechania kilku km na asfalcie i po problemie

 

nabłyszczacz docenią parkujacy w domu-pokoju bo mniej syfu zostanie na podłodze


Starzenie gumy jest naturalnym procesem-po co wymieniać niezużytą opone za stówke, jak za grosze można ją zakonserwować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

sprawa śliskości bierznika to kwestia przejechania kilku km na asfalcie i po problemie

 

A pomyślałeś o tym, że przez te kilka km możesz mieć jakąś niebezpieczną sytuację i nic nie zrobisz, bo pojedziesz jak na lodzie? To, że sobie zrobisz krzywdę to tylko i wyłącznie twój problem, ale jak zrobisz krzywdę niewinnej osobie, tylko dlatego, że... no w sumie nie wiem po co to w ogóle robisz?

 

 

 

Starzenie gumy jest naturalnym procesem-po co wymieniać niezużytą opone za stówke, jak za grosze można ją zakonserwować.

 

A że tak zapytam, co ile musiałeś do tej pory wymieniać opony, ze względu na zestarzenie się gumy? Ja jeszcze takiej sytuacji nie miałem nigdy, a na rowerach jeżdżę od dziecka. Wcześniej opona się zużyje niż zestarzeje, no chyba, że jeździsz na rowerze kilka razy w roku, to wtedy rozumiem, że taką oponę będziesz miał przez 15 lat :)

 

Opony odpowiadają za bezpieczeństwo twoje i innych, więc nie powinno się z nimi nic kombinować, tylko jak się zużyją czy zestarzeją (tak jak u ciebie) to się je wymienia i już!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Chcę się podzielić patentem na problemy z utrzymaniem opon w czystości i ochroną przed starzeniem

No i się podzieliłeś.

Ale nie nawracaj ludzi na siłę. Patent stary jak kauczuk ale do stosowania w ograniczonym zakresie jak w kilku postach w górę. W rowerze dla estetów na boki opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie poradzę na opinnie teoretyków  do obalenia UŻYTECZNEGO SPOSOBU UŁATWIAJĄCEGO ŻYCIE.

 

 

A pomyślałeś o tym, że przez te kilka km możesz mieć jakąś niebezpieczną sytuację i nic nie zrobisz, bo pojedziesz jak na lodzie? To, że sobie zrobisz krzywdę to tylko i wyłącznie twój problem, ale jak zrobisz krzywdę niewinnej osobie, tylko dlatego, że... no w sumie nie wiem po co to w ogóle robisz?  

 

Myślę że obłocona opona zrobi krzywdę osobie którą miniesz.

 

Od siebie dodam że, opona nie jest ani przez chwile śliż-sza od nie konserwowanej.

 

Ten preparat to nie smalec ...

 

Stosuje to na różnych oponach od szosy-przez treking po mtb i widzę same zalety.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie ma tam takiego ostrzeżenia

"Nie stosować produktu na bieżnik oraz na opony motocykli, skuterów i rowerów"

Znalezione w Google

"Pamiętajmy, by nie nakładać preparatów na bieżnik opony i tarcze hamulcowe!  Środki te z racji zawartych w nich substancji konserwująco – nabłyszczających są naturalnie „śliskie”, przez co sprawiają, że guma również staje się bardziej śliska. A to może mieć to spory wpływ na przyczepność auta i sprawność układu hamulcowego. Oczywiście możemy zabezpieczyć bieżnik w tych oponach które przechowujemy poza sezonem"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oddaje co jakiś czas samochód na mycie ręczne, na ogół w cenie jest zaczernianie opon ( boki) profesjonalnymi środkami. Takie wysmarowanie opon + skręcenie kół ( koło ustawia się pod kątem) wystarczy do tego żeby się porządnie ślizgać.

 

Tutaj natomiast klasyka dlaczego nie powinno się smarować opon:

 

https://youtu.be/Q9zNUPDmnz4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...