Skocz do zawartości


Strona korzysta z plików cookie. Zobacz jak.   Rozumiem i akceptuję pliki cookies
Zdjęcie
* * * * * 3 głosy

[Reklamacja roweru] Specialized sj pro Carbon 2017 .

Specialized stumpjumper reklamacja

  • Zamknięty Temat jest zamknięty
74 odpowiedzi w tym temacie

#61 beskid

beskid

    Emeryt

  • Użytkownik
  • 8415 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kraków
  • Imię:Bartek

Napisano 22 kwiecień 2017 - 11:29

No to męcz się dalej kolejne pół roku bo Cibie nie interesuje. Może faktycznie sklep robi swoje a dupy daje BFG. Co mają zrobić kupić Ci za swoje drugi?? Nic nie odpowiadają bo może to samo robi BFG. Może mają też tego wszystkiego dość i powoli zlewają temat. Nawet jak im zrobisz koło pióra to nie zbiednieją. Nawet nie stracą klientów a prawdopodobnie bo rynek się rozwija będą mieli więcej. To jest w tym wszystkim najzabawniejsze i rozwala mnie takie robienie łachy "nie kupię Speca". Już widzę te chusteczki do smarkania u każdego po kolei ze sklepów tej marki. 

 

@phoe jakoś mi się nie widzi by tam pasował tylko ten konkretny damper. Do tej ramy wchodzą też robione pod Speca Monarchy. Nie róbmy znowu jaj z takiego powodu. Nikt nie robi danej ramy pod jeden tylko damper. Jak już wspomniał ktoś inny pewnie też nie do końca .... jak ja załatwił by to już dawno i cieszył się z jazdy. 


  • 0

Reklama

Reklama

#62 8marca

8marca

    Świeżak

  • Autor tematu
  • Nowy użytkownik
  • 19 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Zagnańsk
  • Imię:Marcin

Napisano 22 kwiecień 2017 - 11:55

Beskid
Ehh wiesz chyba to prawda co mówi to przysłowie o "inteligentnych inaczej" ze w dyskusji na ich poziomie nikt normalny niema szans. Z góry Cie przepraszam za to co napisałem i wszystkich których tym postem obraziłem. Tym samym kończę dyskusje z Tobą! Jeszcze raz powtarzam chce normalność w tej sprawie i koniec! Nie będę rozkładał na czynniki pierwsze co zawiniło ze damper i cały rower jest nie sprawny! Zapłaciłem i oczekuje ze druga strona sie wywiąże. Długo na to czekałem i moze jeszcze długo poczekam. W koncu chcemy byś traktowani wszyscy jak ludzie z Europy, Kanady czy USA! Mamy w Polsce w koncu jakies prawo i mam nadzieje ze zadziała.
Pozdrawiam
  • 4

#63 parmenides

parmenides

    Master

  • Użytkownik
  • 1579 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Zgorzała
  • Imię:Adam
Garaż Rower

Napisano 22 kwiecień 2017 - 12:07

Może mają też tego wszystkiego dość i powoli zlewają temat. Nawet jak im zrobisz koło pióra to nie zbiednieją.

 

Beskid - klienci głosują portfelem. Jest takie powiedzenie w handlu: jeden zadowolony klient zachęci trzech innych; jeden niezadowolony zniechęci dziesięciu. 

Jak się ma taką obsługę klienta przy zakupach rowerów za 20+ złotych, to trudno chwalić daną firmę. 

 

Dla mnie Spec zniknął z horyzontu moich zainteresowań po tym, kiedy zaskarżył mały sklep rowerowy i kawiarnię o posiadanie nazwy Roubaix.

War vet forced to change bike shop’s name after threat from Specialized | Calgary Herald

 

Głosowanie portfelem odniesie skutek odczuwalny w czasie. Bo rowery kupuje się na kilka lat, czasem i na dłużej. Najpierw odczuje to sam sklep. Wątek na tak dużym forum rowerowym w naszym kraju będzie pewnie do znalezienia w wyszukiwarkach przez kilka najbliższych lat. Tym samym straci na tym wizerunek Specialized. Może się mylę, ale zobacz jakie były konsekwencje wpadek innych form rowerowych. Canyon nie dotrzymywał terminów - sprzedaż spadła natychmiast. Sram ociągał się z wprowadzeniem elektronicznych grup i niemal zniknął z zawodowego peletonu. Problemy z jakością klamek Campy i utyskiwania w necie klientów spowodowały znaczny spadek sprzedaży tego producenta. I tak dalej. Klienci mają moc i takie wątki są potrzebne. Autor @8marca kupił rower i za niego zapłacił i masz rację: nie może na nim jeździć przez pół roku. To nie jego wina, bo on zapłacił za rower, dostał niesprawny sprzęt, został pozbawiony gwarancji po otrzymaniu ekspertyzy gwarancyjnej (chyba nikt normalny nie sądził, że zepsuł ze swojej winy ten element w dniu otrzymania roweru z powodów przedstawionych w ekspertyzie) i próbował polubownie wyegzekwować swoje prawa. Sklep mu nie pomógł, przedstawiciel Speca też nie. Teraz tylko pozostaje tylko sprawa cywilna w sądzie, ewentualnie UOKIK (jeśli sklep nie przyjmie zwrotu i nie zwróci pieniędzy). Czego Ty byś oczekiwał? Że kupi sobie zastępczy amortyzator i narazi się, przy takim podejściu gwaranta, do zarzutu, że korzystał z roweru w stanie nie odpowiadającym warunkom sprzedaży? @Beskid - chyba nie mówisz poważnie. Rozmawiamy o ponad 20 klockach.

 

pozdr

 


  • 5

#64 beskid

beskid

    Emeryt

  • Użytkownik
  • 8415 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kraków
  • Imię:Bartek

Napisano 22 kwiecień 2017 - 15:01

@parmenides na pewno u mnie nie było by tak bym nie korzystał z roweru pół roku. Nie chcę wchodzić w tematykę zarobkową i co kogo na co stać ale wybacz kupując rower za 30K naprawdę nie jest kłopotem by z niego korzystać. Jest cała masa ludzi co kupują i wcale nie korzystają z gwarancji. Czy są zatem nie normalni. Właśnie wracam od znajomego co robi gościowi z Austrii damper z Brainem od Speca. W zasadzie go tuninguje z zastrzeżeniem by nie ważył się tego swojego patentu nikomu od Speca pokazywać. Gość ma wy...ne na gwarancję. Jest potrzebna i to kłopot powiedzmy jak temat dotyczy walniętej ramy. Przyznaję mam dość oryginalne podejście i co z tego.

Co do samej sprawy to powtarzam nadal nic nie wiemy w szczegółach. Być może ten przypadek to jak 1:100000. Coś co nie powinno mieć miejsca. W jaki sposób ma to wpłynąć na markę skoro może to jednostkowa sprawa. Czy Giant przez swoją politykę stracił. Kross na którego jojczą non stop, że trzeba jeżdzić z kluczami do zawieszenia stracił?? Ma ktoś jakieś rzetelne dane. Przecież jest tutaj nie mało ludzi co mają Spece. Nikt się nie wypowie bo ma to w dupie. Są zadowoleni lub uznają załatwianie ich spraw za normę. Zadałem proste pytanie o podobne przykłady. Odpowiedzi brak. Tak poza tym to tak się czasem kończy kupowanie zawodniczego, wyspecjalizowanego sprzętu. Jak działa jest fajnie a jak nie to kupa problemów i tyle.

 

Temat dotyczy też jednego z forumowiczów. Pomógł sporej liczbie ludzi nie tylko z tego forum. Czasem ktoś ponarzekał ale w sumie uj wie na co. Tutaj wchodzi ktoś i od razu jazda jaki Spec i sklep "be". Bardzo nie podoba mi się ta tajemniczość msportu ale jak na dziś to jedyny tak jaskrawy przypadek niezadowolonego klienta. Kończę temat bo nie mam już ochoty na wysłuchiwanie o czyjejś inteligencji lub jej braku. Jak już to temat dotyczy zaradności życiowej lub jej braku. 

 

 


  • 0

#65 parmenides

parmenides

    Master

  • Użytkownik
  • 1579 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Zgorzała
  • Imię:Adam
Garaż Rower

Napisano 22 kwiecień 2017 - 15:16

Temat nie dotyczy zaradności czy inteligencji, tylko uczciwości sprzedawcy i gwaranta wobec kupującego. Zbyt osobiście traktujesz ten wątek, zresztą nie mam pojęcia dlaczego. pozdr


Użytkownik parmenides edytował ten post 22 kwiecień 2017 - 15:16

  • 8

#66 Qbek84

Qbek84

    Maniak

  • Użytkownik
  • 209 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Sosnowiec
  • Imię:Jakub
Garaż Rower

Napisano 23 kwiecień 2017 - 17:47

To jako pozytywny przykład obsługi Specialized PL podam siebie :)

Swój rower kupiłem w Rowmixie (oddział Kraków) - był to po testowy, czyli używany model Enduro Comp 2015 - jednym słowem najtańszy model z rodziny enduro. Zareklamowałem ramę w ostatnich dniach grudnia 2016 roku - powód reklamacji: na górnej rurze zeszła zewnętrzna (bezbarwna) warstwa lakieru. Minęło jakieś dwa tygodnie i serwisant zadzwonił z informacją, że reklamacja rozpatrzona pozytywnie i przyślą nową ramę. Minął kolejny tydzień i znów telefon ze sklepu, że przysłali model Enduro Pro Carbon 2017 z omawianym tu Öhlins'em STX 22... czyli ta sama rama co w modelu S-Works.

 

Tylko w moim przypadku reklamowałem rower - Spec nie musiał się bujać ze swoim "dostawcą części" i był sędzią we własnej sprawie. Być może lepiej jakby nie było "oficjalnego serwisu amortyzatorów Öhlins - oddział PL" i słali to prosto do Szwecji...


  • 2

Reklama

Reklama

#67 tobo

tobo

    Stary wyjadacz

  • Elita
  • 18986 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię:Tomek
Garaż Rower

Napisano 24 kwiecień 2017 - 19:56

Co do samego dampera to rynek moto to trochę inna bajka. Jeśli coś jest tak dobre, tak renomowane to obsługa powinna być taka sama. Nie wierzę, że producent damperu o niczym nie wiem więc co się dzieje, że jest jak jest przez pół roku. Tu nie powinno być nic naprawiane tylko dane nowe. Chyba, że jest to kupa szajsu i coś im nie wyszło w większej ilości. Znam przypadek gdzie jak idzie o Monarcha ale markę premium klient od strzała dostał nowy damper a wadliwi poszedł od razu do producenta bez pośrednictwa Harfy. Tylko ta marka pochodzi ze Stanów.    Panuje tutaj niestety moim zdaniem jakiś durny pogląd, że wszystko jest rewelacyjnej jakości. Wystarczy kupić nawet kurierem sprzęt za 30K i "będzie pan zadowolony". Tak się składa, że też byłem na kupnie Speca ale zrezygnowałem. Wcześniej o wszystko rozpytałem w tym jak się ma temat z damperem. Pytałem o patent z adapterem pod przednią zmieniarkę. Gryzłem temat kilka dni i jednak odpuściłem. Każdy ma swój rozum i pomysł jak robić by było dla niego dobrze. Mój rower, moja kasa i nikomu nic do tego ile mam czegoś w zapasie. Jak bym miał tylną zmieniarkę za 1K to też miał bym drugą w rezerwie. Tak jak się ma rezerwowy hak a nie szuka po świecie gdy pęknie oryginał. Taką mam politykę i nic nikomu do tego. 

 

Nie rozumiesz niestety.

Rynek moto to nic innego tak długo jak producent X oferuje produkty do motocykli i rowerów. Ten sam producent ta sama renoma. Jeśli producent rozróżnia produkty zależnie od segmentu rynku to z nim jest coś nie teges.

 

Tu nie panuje pogląd (w sensie forum) że WSZYSTKO jest rewelacyjnej jakości. Czytając forum i mając przez parę lat styczność z klientami rzadko słyszałem/słyszę albo czytałem/czytam że wszystko ma takie być. Jednak za 3 plus 0 mam w 100 procentach uzasadnione prawo oczekiwać rewelacji, która ma uzasadniać wydanie tych 30 patyków uwzględniając świadomość tego jakie jest przeznaczenie produktu.

Z jakiegoś (?) powodu Spec wsadził Ohlinsa do swojego roweru. Ja patrząc na rowery Speca zwróciłem na to od razu uwagę pamiętając jakie opinie mają produkty tej firmy. 

Rower za 3 dychy jest tym czym klasa S dla Merca. Wizytówka firmy. Upakowane najlepsze technologie, jakość i jej kontrola. Chyba że wizytówka ma w zwyczaju być pognieciona, tłusta a tusz z atramentówki rozmazany. Skoro za trzy dychy kupujesz gównianą jakość to pytanie co kupujesz za 10 tysięcy albo za pięć. 

Ja za te pieniądze oczekuję rewelacji, skoro w moim rowerowym życiu dostawałem rewelacje za część tej kwoty. Jeśli jakiś produkt ma budować wizerunek firmy i uzasadniać hasła "jesteśmy najlepsi" to naj oznacza dla mnie naj. Przy 30 klockach to można wybierać i przebierać sięgając praktycznie po wszystko czego się sobie zamarzy. Dla mnie oznacza to że muszę spłodzić produkt który rozbestwionego i znudzonego klienta przyciągnie do mnie. 


  • 6

#68 Tomciox

Tomciox

    Maniak

  • Użytkownik
  • 303 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię:Tomek

Napisano 25 kwiecień 2017 - 11:30

@8marca - współczucia. Ja o Specach też nie mam najlepszego zdania. Po moich doświadczeniach z częściami i rowerami tej firmy, raczej już nic nie zakupię z logo "S". Pozostaje życzyć szczęśliwego zakończenia sprawy i jak najmniej takich firm na przyszłość.

 

I... jak najmniej takich niskich lotów komentarzy jak @beskid.


  • 2
Gomola Trans Airco - oficjalna strona.

#69 beskid

beskid

    Emeryt

  • Użytkownik
  • 8415 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kraków
  • Imię:Bartek

Napisano 25 kwiecień 2017 - 17:38

Skoro za trzy dychy kupujesz gównianą jakość to pytanie co kupujesz za 10 tysięcy albo za pięć. 

Ja za te pieniądze oczekuję rewelacji, skoro w moim rowerowym życiu dostawałem rewelacje za część tej kwoty. 

 

Prawdopodobne dotykasz sedna sprawy. Skoro ja mogę być dymany za 10K to dlaczego nie Ty za 30K. Bo co, bo masz więcej kasy, większą fanaberię?? Gdyby wszyscy byli traktowani równo czyli ten co kupuje za 10K i ten x3 to być może było by mniej patologii na tym rynku. Czyli marka X prowadzi politykę równą wobec wszystkich a nie taką gdzie wokół Ciebie skaczą a temu co zostawił nawet połowę tej kwoty pokazują środkowy palec. Różnica między nami polega na tym, że ja nie wartościuje zakupu i w związku z tym poziomu usług. Nic mnie zupełnie nie interesuje jaki tam jest damper bo to nic do sprawy nie wnosi. W tym wszystkim jest za dużo pośredników i to jest powód kłopotów. Panuje "uznaniowość" gdzie w przypadku ustawowej gwarancji część powinna być tylko i wyłącznie wymieniana na nową. W d...e mam damper za 3K już naprawiany. Nie wiem przez kogo nie wiem jak. Część powinna być automatycznie wysyłana do producenta. Klient powinien dostać nowy i tyle w temacie. A tutaj jak na razie mamy często "bandę" autoryzowanych serwisów gdzie jakiś fiut stwierdzi, że ktoś coś zniszczył przez niewłaściwe użytkowanie lub wymyśli cokolwiek innego. Tutaj jak wynika tym "ktosiem" nie jest sklep czy BFG. Kto pozostaje zatem w tym łańcuszku i ma więcej do powiedzenia niż serwis Ohlinsa?? 

 

I... jak ktokolwiek zaczyna festiwal żali to dla zasady warto z konkretami. Jest jasno i rzetelnie. 


  • 0

#70 Fawlty

Fawlty

    Maniak

  • Użytkownik
  • 265 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 27 kwiecień 2017 - 10:52

@parmenides na pewno u mnie nie było by tak bym nie korzystał z roweru pół roku [...] .Kończę temat bo nie mam już ochoty na wysłuchiwanie o czyjejś inteligencji lub jej braku. Jak już to temat dotyczy zaradności życiowej lub jej braku. 

 

Sorry, beskid, ale ten wątek nie jest o tym, czy Ty byś nie korzystał z roweru przez pół roku, ani o zaradności życiowej. Bez powodu obrażasz ludzi (wyzywasz od głupoli itd), jesteś agresywny, wypowiadasz naprawdę groteskowe opinie. Jak tam gdzieś wyżej przeprosiłeś założyciela wątku, to sobie pomyślałem: "Ok, spoko, beskidowi przeszło wreszcie, pewnie miał chłopina zły dzień - ale fajnie, że potem umiał się znaleźć". Ale Ty znowu to samo :( Dlatego podobnie jak parmanides uważam, że po prostu z jakiegoś powodu osobiście traktujesz ten wątek i tyle.

 

pzdr

Fawlty

 

[EDIT: właśnie zobaczyłem, że to dyskusja sprzed dwóch dni; no ale co tam - może przynajmniej beskid od tego czasu wyluzował]


Użytkownik Fawlty edytował ten post 27 kwiecień 2017 - 10:55

  • 1

#71 tobo

tobo

    Stary wyjadacz

  • Elita
  • 18986 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię:Tomek
Garaż Rower

Napisano 27 kwiecień 2017 - 19:10

Prawdopodobne dotykasz sedna sprawy. Skoro ja mogę być dymany za 10K to dlaczego nie Ty za 30K. Bo co, bo masz więcej kasy, większą fanaberię?? Gdyby wszyscy byli traktowani równo czyli ten co kupuje za 10K i ten x3 to być może było by mniej patologii na tym rynku. Czyli marka X prowadzi politykę równą wobec wszystkich a nie taką gdzie wokół Ciebie skaczą a temu co zostawił nawet połowę tej kwoty pokazują środkowy palec. Różnica między nami polega na tym, że ja nie wartościuje zakupu i w związku z tym poziomu usług. Nic mnie zupełnie nie interesuje jaki tam jest damper bo to nic do sprawy nie wnosi. W tym wszystkim jest za dużo pośredników i to jest powód kłopotów. Panuje "uznaniowość" gdzie w przypadku ustawowej gwarancji część powinna być tylko i wyłącznie wymieniana na nową. W d...e mam damper za 3K już naprawiany. Nie wiem przez kogo nie wiem jak. Część powinna być automatycznie wysyłana do producenta. Klient powinien dostać nowy i tyle w temacie. A tutaj jak na razie mamy często "bandę" autoryzowanych serwisów gdzie jakiś fiut stwierdzi, że ktoś coś zniszczył przez niewłaściwe użytkowanie lub wymyśli cokolwiek innego. Tutaj jak wynika tym "ktosiem" nie jest sklep czy BFG. Kto pozostaje zatem w tym łańcuszku i ma więcej do powiedzenia niż serwis Ohlinsa??

I... jak ktokolwiek zaczyna festiwal żali to dla zasady warto z konkretami. Jest jasno i rzetelnie.


To konkretnie.
Dlaczego ja nie mam być dymany a ty w tym przypadku być może tak? Dlatego że jeśli produkt X jest wizytówką firmy to kupuję to co najlepsze. Skoro zapewnia mnie o tym producent że jestem wybrańcem - pomazańcem to należy mi się cos wyjątkowego. Jakosc bez skazy.
To jaki jest tam damper ma duze znaczenie - sam producent szczyci się współpraca z firmą która znaczy więcej na rynku amortyzacji niż wszystkie rowerowe razem wzięte. Jeśli ci to loto to masz więcej na waciki po zakupie bajka.

 

I jeszcze coś: nigdzie nie napisałem i nigdy nie twierdziłem że za dychę mają cię posunąć a mnie za trzy pieścić. Nigdy nie twierdziłem że różnym klientom należy  się różne traktowanie. Natomiast z punktu widzenia producenta rozumiem że może on traktować inaczej dwa swoje produkty, z wyżej wymienionych powodów. 


  • 2

#72 beskid

beskid

    Emeryt

  • Użytkownik
  • 8415 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kraków
  • Imię:Bartek

Napisano 27 kwiecień 2017 - 20:40

[EDIT: właśnie zobaczyłem, że to dyskusja sprzed dwóch dni; no ale co tam - może przynajmniej beskid od tego czasu wyluzował]

 

No tak jak by i jak byś chciał się dowiedzieć nie tylko ja (podobno) zostałem poproszony przez jednego z modów by nie robić gnoju. Więc darujmy sobie dalsze dyskusje w tej sprawie. Nie mniej uważam, że insynuacje kto kogo reprezentuje lub sugerowanie dania mi bana to dziecinada. A to było prapszyczyną. Dla mnie temat zamknięty do czasu tego samego ze strony wszystkich stron sporu. 


  • 0

Reklama

Reklama

#73 Fawlty

Fawlty

    Maniak

  • Użytkownik
  • 265 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 27 kwiecień 2017 - 20:55

No tak jak by

 

No i git, beskid :) 

 

@8marca: mam nadzieję (i pewnie nie tylko ja...) , że poinformujesz o rozwoju sprawy; życzę, by finał był szybki i po Twojej myśli! :)

 

pzdr

Fawlty

 

 


  • 0

#74 8marca

8marca

    Świeżak

  • Autor tematu
  • Nowy użytkownik
  • 19 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Zagnańsk
  • Imię:Marcin

Napisano 27 kwiecień 2017 - 21:58

Cześć
Oczywiście jak tylko dojdziemy do porozumienia na pewno dam znać.
  • 1

Reklama

Reklama

#75 durnykot

durnykot

    Emeryt

  • Mod Team
  • 5704 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię:Rafał

Napisano 28 kwiecień 2017 - 18:04

Korzystając z okazji pozwolę sobie czasowo zamknąć temat,aby nie dopuścić do kolejnych oskarżeń,gróźb i  fochów.

Prośba do Autora tematu tematu aby dał znać ,jak sprawa się rozwiąże. Wtedy temat otworzymy ponownie, gdzie w zgodzie i spokoju dowiemy się co i jak się potoczyło.

 


  • 1



Podobne tematy Collapse

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Specialized, stumpjumper, reklamacja