Gość Napisano 19 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2017 Hej, Mam aktualnie kierownicę 680mm ( rama Peak, koła 26'). Podczas jazdy cały czas czuję lekki dyskomfort, nic konkretnego się nie dzieje ale jednak nie mogę znaleźć idealnej pozycji. Jestem bardzo szczupłej budowy ciała: 174 cm, niecałe 60 kg wagi. Dzisiaj zrobiłem test na kawałku rurki aby nie sugerować się wymiarami kierownicy. Złapałem rurkę tak jak ułożyły mi się ręce, wyszło od brzegu do brzegu 56 cm, czyli znacznie mniej niż aktualna kierownica którą mam. Kolejna rzecz którą zaobserwowałem ( mam starą kierownicę 56 cm) że przy takiej szerokości chwytu czuję się dość swobodnie, natomiast im szerzej rozkładam ręce tym bardziej zaczynam odczuwać jakby delikatne napięcie w przedramionach. Co o tym sądzicie? Aktualnie i tak szukam jakiejś lekkiej kierownicy więc muszę podjąć decyzję co do szerokości. Aktualnej przycinać nie chcę bo być może kiedyś się przyda w innym rowerze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 19 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2017 A nie masz miejsca na obecnej, żeby sobie zsunąć chwyty i resztę ustrojstwa bliżej mostka i pojeździć tak na próbę? Na moje oko to jak na koło 26' i styl jazdy to masz kawał skrzydła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 19 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2017 u mnie dla koła 26 -640 okazała się strzałem w 10 ;-))) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 19 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2017 Mam fajnego Accenta Fat&Flat, niestety jakiś czas temu niepotrzebnie uciąłem go na 560mm. Chociaż wsadzę go na próbę i sprawdzę "statycznie" jak wszystko się układa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 19 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2017 Peak na tak wąskiej kierze tragicznie się prowadzi, jest bardzo nerwowo. Chwilowo miałem właśnie Fat&Flat 600mm w Peaku 29 i w zakrętach bardzo niepewnie się czułem, o lotach to w ogóle można zapomnieć. Teraz mam 680mm i jest idealnie. Także jestem chudej budowy, 180cm i 60kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 19 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2017 Ja mam Peak 26', geometria jest trochę inna. Właśnie trochę się tego boje że pozycja może i zrobi się nieco lepsza ale zacznie być mocno nerwowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 19 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2017 Mostek jakiej długości? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 19 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2017 100 -17. Akurat mostek mi pasuje i nie chcę go zmieniać. Najbardziej odczuwam dyskomfort związany z złym ułożeniem nadgarstków. Próbowałem przestawiać kierownicę żeby była podgięta trochę do góry i do mnie ale nie daje to oczekiwanego efektu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 19 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2017 Na razie nic nie docinaj, na obecnej przesuń manetki do środka i testuj. Zacznij to robić stopniowo, powiedzmy co 4cm czyli ustaw na 640, potem na 600 i skończ ewentualnie na tych 560. Innego sposobu nie ma, być może właśnie dla ciebie najlepiej będzie właśnie 560, ale może to też być 600mm. Szajbajk jeździ na 29" z kierą bodaj 560 lub 580mm i w dodatku ma rogi. Ja mam 720 i też mam rogi. Może też pokombinuj z rogami, to wcale nie jest takie głupie jak obecnie się uważa. Dzięki rogom dajesz odpocząć nadgarstkom zmieniając chwyt, jest to przydatne na dłuższych, płaskich odcinkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 21 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2017 Skoro z doświadczenia wyszło Ci, że najlepszy chwyt masz na kierownicy 560mm to po co chcesz na siłę pchać się w szerszą kierę? Wiem, że szerokie kierownice są teraz modne, a wąskie u niektórych wywołują uśmiech zażenowania, ale nie widzę powodu by modzie ulegać kosztem wygody. Sam jeżdżę na kierownicy 560mm z rogami w 29erze i nie widzę żadnych problemów z prowadzeniem roweru. Swoją drogą podejrzewam, że jakiś czas zapewne ktoś skrobnie artykuł o zaletach rogów, poprze to jakimiś cyferkami i moda na rogi wróci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 21 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2017 Skoro z doświadczenia wyszło Ci, że najlepszy chwyt masz na kierownicy 560mm to po co chcesz na siłę pchać się w szerszą kierę? Moda zrobiła swoje, teraz zaczynam dostrzegać że nie wiem czy to dobry wybór. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 21 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2017 Nie podałeś kątów gięcia tej kierownicy. Możliwe, że potrzebowałbyś czegoś z mocniejszym podgięciem w tył rzędu 9-12 stopni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 21 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2017 Przepraszam, zapomniałem. Gięcie w tył 9 stopni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 21 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2017 Sam jeżdżę na kierownicy 560mm z rogami w 29erze i nie widzę żadnych problemów z prowadzeniem roweru. Swoją drogą podejrzewam, że jakiś czas zapewne ktoś skrobnie artykuł o zaletach rogów, poprze to jakimiś cyferkami i moda na rogi wróci. Dokładnie, tylko i wyłącznie moda (zaczerpnięta bezpośrednio od profesjonalistów) kieruje tym, że lud już nie zakłada rogów do swoich rajdówek terenowych bo nie wierzę, by nikogo nadgarstki nie bolały i/lub nie miał potrzeby zmiany chwytu, a jak wydać po forum, to przynajmniej połowa osób korzysta z rowerów (HT) rekreacyjnie a nie stricte sportowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nastar Napisano 22 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2017 Mam może banalne pytanie: W jaki sposób określa się długość prostej ale lekko giętej kierownicy ? Mierząc po linii prostej od jednego końca do drugiego czy po profilu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 22 Kwietnia 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2017 Mierząc po linii prostej od jednego końca do drugiego czy po profilu ? Krzywizna kierownicy nie ma wpływu na szerokość chwytu więc mierzy się po prostej. Końce 600mm prostej powinny być w tym samym miejscu co w 600mm giętej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marpok Napisano 22 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2017 W jaki sposób określa się długość prostej ale lekko giętej kierownicy ? U mnie mierzac po profilu wychodzi 710mm, mierzac po linii prostej 690mm i takie tez jest oznaczenie na kierownicy, takze tak jak @@michuuu napisal mierzy sie po linii prostej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nastar Napisano 22 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2017 Dziękuję za szybką i konkretną odpowiedź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sep Napisano 22 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2017 Nie podałeś kątów gięcia tej kierownicy. Możliwe, że potrzebowałbyś czegoś z mocniejszym podgięciem w tył rzędu 9-12 stopni. Właśnie, może to nie kwestia długości tylko becksweepu. Mam prawie takie same parametry kiery (680mm, w tył 9st. i 5 st. w górę) i budowe ciała co autor tematu, nie mam jakiś specjalnych dyskomfortów ale też nie czuje że jest idealnie i chcę sprawdzić kierownice z większym gięciem w tył. Sqlab robi kierownice z 16 st. becksweepem i podaje że nadgarstki i łokcie są bardziej prosto, dzięki czemu szybciej reagują na nierówności. Podgięcie w górę u mnie powoduje ból dłoni, ale to pewnie zależy od pochylenia tułowia, chyba im bardziej wyprostowany tułów tym większe podgięcie w górę można zastosować. Zostaje więc szerokośc i podgięcie w tył co myśle że jest kluczowe właśnie. Kiera przy 700mm trochę wydawała mi się za duża ale teraz nie mam zamiaru już skracać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 22 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2017 Ja mam kierę Speca 720mm i gięcia 10st w tył i 4 w górę. Można tez spróbować kiery Syntace Vector 12st. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2017 Wczoraj przymierzyłem u siebie kierownicę 560, o ile na "sucho" wydawała się dobra, o tyle po założeniu na rower bardzo szybko zmieniłem zdanie. Wsadziłem ponownie 680 inaczej ustawiając kąt, zobaczymy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nemo2009 Napisano 23 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2017 Wsadziłem ponownie 680 inaczej ustawiając kąt, zobaczymy. Podejrzewam ,ze w kątach gięcia kierownicy jest u ciebie problem,a nie w szerokości. Przy twoim wzroście z kierownicą 700 mm,nie powinno być problemu . Chyba,że masz nietypową budowę ciała,wąskie ramiona i krótkie ręce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 23 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2017 Te podejrzenie graniczy wręcz z pewnością, dla tego proponowałem rogi i częstsze zmiany chwytu, bo niestety są przypadki, że żadne gięcia nie pomagają, a kupować 5 kierownic by wybrać tę jedną, to pomysł raczej nie teges. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2017 Rogów nie potrzebuję, na prostych odcinkach łapię za końcówki kierownicy od boku i bardzo dobrze się to sprawdza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 23 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2017 Czyli potrzebujesz rogów, ale po prostu wolisz ich nie zakładać z jakiegoś powodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.