Skocz do zawartości

[ Kierownica] Jak dobrać szerokość do XC ?


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

Mam aktualnie kierownicę 680mm ( rama Peak, koła 26').

 

Podczas jazdy cały czas czuję lekki dyskomfort, nic konkretnego się nie dzieje ale jednak nie mogę znaleźć idealnej pozycji. Jestem bardzo szczupłej budowy ciała: 174 cm, niecałe 60 kg wagi.

 

Dzisiaj zrobiłem test na kawałku rurki aby nie sugerować się wymiarami kierownicy. Złapałem rurkę tak jak ułożyły mi się ręce, wyszło od brzegu do brzegu 56 cm, czyli znacznie mniej niż aktualna kierownica którą mam.

 

Kolejna rzecz którą zaobserwowałem ( mam starą kierownicę 56 cm) że przy takiej szerokości chwytu czuję się dość swobodnie, natomiast im szerzej rozkładam ręce tym bardziej zaczynam odczuwać jakby delikatne napięcie w przedramionach.

 

Co o tym sądzicie? Aktualnie i tak szukam jakiejś lekkiej kierownicy więc muszę podjąć decyzję co do szerokości.

 

Aktualnej przycinać nie chcę bo być może kiedyś się przyda w innym rowerze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam fajnego Accenta Fat&Flat, niestety jakiś czas temu niepotrzebnie uciąłem go na 560mm. Chociaż wsadzę go na próbę i sprawdzę "statycznie" jak wszystko się układa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Peak na tak wąskiej kierze tragicznie się prowadzi, jest bardzo nerwowo.

Chwilowo miałem właśnie Fat&Flat 600mm w Peaku 29 i w zakrętach bardzo niepewnie się czułem, o lotach to w ogóle można zapomnieć. Teraz mam 680mm i jest idealnie.

Także jestem chudej budowy, 180cm i 60kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100 -17.

 

Akurat mostek mi pasuje i nie chcę go zmieniać. Najbardziej odczuwam dyskomfort związany z złym ułożeniem nadgarstków. Próbowałem przestawiać kierownicę żeby była podgięta trochę do góry i do mnie ale nie daje to oczekiwanego efektu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie nic nie docinaj, na obecnej przesuń manetki do środka i testuj. Zacznij to robić stopniowo, powiedzmy co 4cm czyli ustaw na 640, potem na 600 i skończ ewentualnie na tych 560. Innego sposobu nie ma, być może właśnie dla ciebie najlepiej będzie właśnie 560, ale może to też być 600mm. Szajbajk jeździ na 29" z kierą bodaj 560 lub 580mm i w dodatku ma rogi. Ja mam 720 i też mam rogi. Może też pokombinuj z rogami, to wcale nie jest takie głupie jak obecnie się uważa. Dzięki rogom dajesz odpocząć nadgarstkom zmieniając chwyt, jest to przydatne na dłuższych, płaskich odcinkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro z doświadczenia wyszło Ci, że najlepszy chwyt masz na kierownicy 560mm to po co chcesz na siłę pchać się w szerszą kierę?

Wiem, że szerokie kierownice są teraz modne, a wąskie u niektórych wywołują uśmiech zażenowania, ale nie widzę powodu by modzie ulegać kosztem wygody.

Sam jeżdżę na kierownicy 560mm z rogami w 29erze i nie widzę żadnych problemów z prowadzeniem roweru.

 

Swoją drogą podejrzewam, że jakiś czas zapewne ktoś skrobnie artykuł o zaletach rogów, poprze to jakimiś cyferkami i moda na rogi wróci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Skoro z doświadczenia wyszło Ci, że najlepszy chwyt masz na kierownicy 560mm to po co chcesz na siłę pchać się w szerszą kierę?

 

Moda zrobiła swoje, teraz zaczynam dostrzegać że nie wiem czy to dobry wybór. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Sam jeżdżę na kierownicy 560mm z rogami w 29erze i nie widzę żadnych problemów z prowadzeniem roweru.   Swoją drogą podejrzewam, że jakiś czas zapewne ktoś skrobnie artykuł o zaletach rogów, poprze to jakimiś cyferkami i moda na rogi wróci.

Dokładnie, tylko i wyłącznie moda (zaczerpnięta bezpośrednio od profesjonalistów) kieruje tym, że lud już nie zakłada rogów do swoich rajdówek terenowych bo nie wierzę, by nikogo nadgarstki nie bolały i/lub nie miał potrzeby zmiany chwytu, a jak wydać po forum, to przynajmniej połowa osób korzysta z rowerów (HT) rekreacyjnie a nie stricte sportowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podałeś kątów gięcia tej kierownicy. Możliwe, że potrzebowałbyś czegoś z mocniejszym podgięciem w tył rzędu 9-12 stopni.

Właśnie, może to nie kwestia długości tylko becksweepu. Mam prawie takie same parametry kiery (680mm, w tył 9st. i 5 st. w górę)  i budowe ciała co autor tematu, nie mam jakiś specjalnych dyskomfortów ale też nie czuje że jest idealnie i chcę sprawdzić kierownice z większym gięciem w tył. Sqlab robi kierownice z 16 st. becksweepem i podaje że nadgarstki i łokcie są bardziej prosto, dzięki czemu szybciej reagują na nierówności.

Podgięcie w górę u mnie powoduje ból dłoni, ale to pewnie zależy od pochylenia tułowia, chyba im bardziej wyprostowany tułów tym większe podgięcie w górę można zastosować. Zostaje więc szerokośc i podgięcie w tył co myśle że jest kluczowe właśnie. Kiera przy 700mm trochę wydawała mi się za duża ale teraz nie mam zamiaru już skracać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj przymierzyłem u siebie kierownicę 560, o ile na "sucho" wydawała się dobra, o tyle po założeniu na rower bardzo szybko zmieniłem zdanie. Wsadziłem ponownie 680 inaczej ustawiając kąt, zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wsadziłem ponownie 680 inaczej ustawiając kąt, zobaczymy.

Podejrzewam ,ze w kątach gięcia kierownicy jest u ciebie problem,a nie w szerokości.

Przy twoim wzroście z kierownicą 700 mm,nie powinno być problemu . Chyba,że masz nietypową budowę ciała,wąskie ramiona i krótkie ręce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...