Skocz do zawartości

[linki i pancerze] Dobry zestaw do crossa


Rekomendowane odpowiedzi

Hej :) Mojemu crossowi – unibike viper 2016 na v-kach, którego przerobiłem na 1x10 (mega!) stuknął już roczek i czas najwyższy zabrać się za wymianę wszystkich linek i pancerzy. Niedawno zakupiłem też nowe klocki authora, teraz czas na okablowanie.

 

Jako że wciąż są to moje początki w majsterkowaniu osobiście przy rowerze, to jeszcze pewnie trochę poczytam i pooglądam zanim się sam za to zabiorę. Narzędzia są. A zanim się zabiorę za zmianę chciałbym Was prosić o poradę w wyborze dobrych linek i pancerzy. Nie chcę, żeby było po taniości, ale też 200zł nie chciałbym wydać. Prosiłbym o podanie jakiegoś kompletnego zestawu, tj. ile linki, pancerza, końcówek itp. będę potrzebował. Dzięki serdeczne za pomoc no i przy okazji Wesołych Świąt :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałeś napisać, czy system tradycyjny czy uszczelniony.

 

No bo skoro linki po roku masz do wymiany to zakładam ciężką (np. taplanie w błocie) lub intensywną (duże przebiegi) eksploatację.

 

Np. w rowerze żony po raz pierwszy linki po 8 latach wymieniłem, wcześniej nie było potrzeby ;-) No chyba, że na zimę rower bez konserwacji zostawiłeś i pordzewiały po prostu...

 

Jeżeli linki będziesz wymieniał regularnie co rok to nie ma sensu inwestować dużej kasy - najtańsze Shimano M-system do hamulców i SiS (Road) do przerzutek dają spokojnie radę. Najtańsze Jagwire też są OK.

 

No ale nie napisałeś nic o sposobie eksploatacji więc nie wiadomo, czy jest sens kupować coś lepszego.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wymianę decyduję się, ponieważ dosyć częsta regulacja hamulców spowodowała, że linki są już bardzo rozwarstwione i wyraźnie spadła siła hamowania. Kable przerzutki mogłyby zostać, ale jako że decyduję się na srebrne kable to wymienię wszystko, a satysfakcja z pierwszej samodzielnej wymiany – bezcenne J

 

Jeszcze apropo linek.. fabryczne klocki były shimano, były ok, ale chciałem czegoś innego, więc kupiłem authora 3cc. W przednim kole przy hamowaniu piszczą niemiłosiernie. Pierwsze co to wyczyściłem obręcze (grand rock), klocki, następnie troszkę starłem papierem ściernym klocki, ustawiłem odpowiednią wysokość i dalej to samo. Myślałem, że same klocki są winne, więc kupiłem nowe te co poprzednio – shimano – i dalej to samo. Doszedłem do wniosku (słusznie?), że poprzez to, że linka jest rozwarstwiona, to hamulec nie łapie z taką siłą z jaką powinien i zamiast mocno chwytać obręcz to on ją tak lekko ‘mizia’ i stąd biorą się te piski. Na tylnym kole też mam te authory i linka też rozwarstwiona, ale pisku nie było nigdy.. więc już chyba zgłupiałem skąd te piski.. Wierzę, że nowe kable rozwiążą ten problem.

 

Wracając do tematu, za namową kolegi detonatora nie będę przepłacać, kupię podstawowy zestaw linek i pancerzy Clark’sa, a przyszłość pokaże, czy warto zainwestować więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup zwykłe linki i pancerze plus końcówki z noskami, do tego koszulki termokurczliwe i zrobisz sobie zestaw uszczelniony. Nie polecam drogich linek i pancerzy bo nie zauważam różnicy więc po co przepłacać? Co do samych klocków to też przechodziłem z shimano na 3cc i tu różnicę już widać (właściwie to czuć). Pokombinuj z właściwym ustawieniem klocków bo pewnie przez to piszczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj ustawić klocki lekko pod kątem, tzn. tył klocka trochę bliżej obręczy a przód ciut dalej. Tylko bez przesady - góra 1-2 mm różnicy. Chodzi o to by z początku klocek łapał tyłem a po mocniejszym wciśnięciu całą powierzchnią. To powinno zniwelować pisk.

 

Co do linek to spróbuj z galwanizowanymi Clarksa. Mają zdecydowanie grubszy splot i powinny się oprzeć rdzy przez dłuższy okres czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również przychylam się do zdania, że nie ma sensu inwestować dużych pieniędzy w linki i pancerze. 50 zł to absolutne maksimum. Kiedyś jeździłem na zestawach XTR, potem przeszedłem na "sztukowane" Niro Glide i nie zauważyłem różnicy poza trzykrotnie mniejszym wydatkiem.

Koszt linki to 5,90zł

pancerze to 5 - 8zł za metr w zależności od producenta

+ końcówki które możesz sobie zakupić na zapas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, jakiś skrót myślowy mi się włączył. Nie myślałem nawet o tym, gdzie jest przód roweru, tylko żeby klocek był "wleczony" po obręczy, a nie próbował się w nią "wbijać". Zawsze odruchowo to ustawiam w rowerze i nawet nie myślę, gdzie jest przód a gdzie tył. Czyli odszczekuję i przychylam się do zdania przedpisców: przód klocka (zgodny z przodem roweru) ma być bliżej obręczy niż tył.

Przepraszam za zamieszanie!

A żeby coś konstruktywnego dodać, to napiszę jak ja sobie z tym radzę: podkładam z tyłu klocków cienkie paski plastiku, np. ze starej karty kredytowej, a żeby nie latały i nie uciekały to przyklejam je do obręczy papierową taśmą malarską (akurat zwykle mam w garażu pod ręką, ale może być zwykła klejąca albo cokolwiek innego). I podczas dokręcania klocków tak je ustawiam, żeby przód dotykał bezpośrednio obręczy, a tył opierał się o te paski.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Również poszukuję linek i pancerzy do Vipera ale z roku 2013 i aby nie zaśmiecać forum podepnę się pod ten temat. Co myślicie o chyba najtańszym (cena to około 35 zł) zestawie linek i pancerzy hamulców Shimano MTB / Szosa Y80098022? Czy lepiej dorzucić do czegoś lepszego np. linek pokrytych teflonem?

 

 

y80098022-zestaw-linek-i-pancerzy-hamulc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...