Skocz do zawartości

[Giant TCR] Advanced 1 vs Adv. Pro 2 vs Adv. Pro 1 - który?


mrutek

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

jestem (dosłownie) w przeddzień zakupu pierwszej szosy. Cel: jazda na dystansach 100+, 200+, 300+, a może i więcej.

Bez wyścigów, bez sprintów, raczej wytrzymałościowo, ewentualnie z ograniczeniem czasowym.

 

Najpierw myślałem o rowerze typu endurance, ale z uwagi na moje w miarę dobre rozciągnięcie ostatecznie celuję w tytułowe rowery. Inne firmy wypadły mi gorzej jeżeli chodzi o relację zakres/cena.

 

I tak z wyboru 'Giant Defy Advanced' skierowałem się na Gianta TCR.

 

Proszę o radę czy warto dopłacać do konkretnych modeli.

Wszystkie ten sam rodzaj karbonu i geometria.

 

Mam 189 wzrostu, 92 cm noga, waga 87 kg. Planuję zakup rozmiaru 'L' oraz dokupienie lemondki.

Poniżej najważniejsze różnice.

 

Które z nich warte są dopłaty?  (zakładam, że ostateczna cena będzie mniejsza)

 

Giant TCR Advanced 1     [ 8,5 kPLN ]

  • rura sterowa aluminium 1i1/8", 1i1/4"
  • siodełko giant contact
  • shimano ultegra
  • blaty kompaktowe (50/34)
  • suport PressFit BB71
  • koła Giant P-PR2 DBL
  • opony dętkowe P-SL1
  • 7,6 kg dla rozm. 'M'

 

Giant TCR Advanced Pro 2      [ 11 kPLN ]

  • rura sterowa kompozyt 1i1/4", 1i1/2"
  • siodełko giant contact sl
  • shimano 105
  • blaty 52/36
  • suport PressFit RS500
  • koła Giant SLR 1
  • opony bezdętkowe Giant Gavia SL
  • RideSense w komplecie
  • waga - nie znalazłem, ale szacuję, że coś pomiędzy 7 a 7,6 kg dla 'M'

 

Giant TCR Advanced Pro 1      [ 13,5 kPLN ]

  • rura sterowa kompozyt 1i1/4", 1i1/2"
  • siodełko giant contact sl
  • shimano ultegra
  • blaty 52/36
  • suport PressFit BB71
  • koła Giant SLR 1
  • opony bezdętkowe Giant Gavia SL
  • RideSense w komplecie
  • 7 kg dla rozm. 'M'

 

Pozdrawiam, M.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Giant TCR Advanced 2 (nie PRO) na 105 w zupełności Ci wystarczy. Musi być Ultegra ?? Poszczególne modele 1,2,3 różnią się tylko osprzętem (Tiagra, 105, Ultegra)  Pro ma korbę z twardszymi przełożeniami. Jeśli będziesz jeździł po terenie górzystym to będzie ciężko (zakładam że rozpoczynasz przygodę z szosą).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Interesują mnie dłuższe dystanse niż dotychczas a dotychczas na rowerze nieszosowym były trasy do 300 km.

Przygodę z szosą rozpoczynam ale w doświadczeniu mam wiele tras europejskich w tym Alpy i Pireneje.

Rower chciałbym na dłużej stąd dylematy w wyborze.

 

Porównywalny canyon nie wychodzi korzystniej. Wg mojej analizy... no chyba że coś przeoczyłem.

 

A jak z różnicą w kołach pomiędzy tymi egzemplarzami? Jakie korzyści i cechy będą miały p-pr2 a jakie slr 1?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiesz jaka jest różnica miedzy kołami aero a zwykłymi, a chcesz wydać 13,5 tysiąca na rower, coś tu jest na głowie postawione.

Do tego ten rozstrzał cenowy - od 8,5 do 13,5 tysiąca...

 

Moja rada - kup Adv 2 na 105-ce (a jeśli sie upierasz to ostatecznie Adv 1 na Ultegrze jeśli zależy ci na lansie i/lub naczytałeś się pozerów na szosa.org), do tego jakieś lekkie, fajne koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki!

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

@Maniak, dzięki za 'postawienie mnie na ziemi'. A jakie "jakieś lekkie, fajne koła" byś proponował ?

 

Na co dzień nie pasjonuję się sprzętem, nie kupuję i nie zmieniam go często. Dla mnie rower ma jeździć, być możliwie niezawodny i wytrzymały w długich trasach. Ale skoro planuję zakup na dłużej i (jak dla mnie) w dużym budżecie, to pytam...

 

To co istotne i ważne dla mnie, w kontekście długich trasach, to geometria. Nie poszedłem w rowery typu endurance, ale mam nadzieję, że uda mi się dobrać odpowiednią pozycję na tytułowym TCRze.

 

Różnicę pomiędzy kołami zwykłymi a aero generalnie znam z teorii. Dotychczas nie jeździłem na kompozytach ani na tak małej liczbie (tu chyba 22 szt.) szprych. Nie wiem, jak będą się sprawować przy wadze 87-90 kg. Nie planuję sprintów, wyścigów a przy moim wykorzystaniu (trasy wytrzymałościowe) super sztywność chyba też nie będzie wymagana. Nie miałem też styczności z systemami bezdętkowymi.

 

Czytając jednak Wasze, dla mnie bardzo cenne rady, wnioskuję, że lepiej jak wrócę do mojego pierwotnego pomysłu - roweru, który ma jeździć i dawać fun, bez specjalnego lansu, czy parcia na 'technologię'.

 

TCR adv 2 na 105 technologicznie jest OK, ale niestety malowanie dostępne w PL nie podoba mi się...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...